Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Morgendagens kompetanse – til virksomhetens beste og til innbyggernes beste! Gudrun Haabeth Grindaker Direktør 19. mars 2012.
Advertisements

NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Samhandlingsarena Aker Styringsgruppe Oslo kommune.
PROSJEKT REHABILITERING. Bakgrunn Samhandlingsreformen/Overføring oppgaver til kommunene Avtalene/samarbeidsfora Klargjøring av ansvar mellom kommuner.
Delprosjektets status og framdriftsplan Prosjektleder Hilde Skyvulstad.
Regionalt kompetansesenter odontologi M-N Presentasjon Fylkesutvalget
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
Allmøtet USIT 5. desember 2013.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Evaluering av Avinors organisering og tilknytningsform Møte med fagforeninger og tillitsvalgte 13. februar 2006.
Folkehelseplan (kommunedelplan) for Aurskog-Høland kommune
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Seksjonssjef Hege Bolstad Pettersen
1 Prosjekt ”DRIFTSAVDELINGEN - ORGANISERING 2009” Møte
Innspill til strategi Visjon: NTNU IT bidrar til et innovativt universitet -- Kunnskap for en bedre verden Drift: tilrettelegge for brukerens.
Veiledning Beslutningsprosess
Evaluering av Barne- og familieenheten(BFE ) Direktør for oppvekst og utdanning Planlagt startdato: Fase 1: 15. juni 2013 Planlagt sluttdato : Fase 1 +
Prosjekt: Bedre forskerstøtte Styringsgruppemøte
Årsplan for USIT for : – Tiltak og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Strategiprosess HiST og AITeL. Styrevedtaket 1.Høgskolen skal utarbeide en strategisk plan for perioden 2010 – Rektors planforslag legges fram for.
Møte m/SAB arbeidsgruppe september 2015 IT for et fremragende universitet Lars Oftedal.
Møte m/universitetsdirektøren 15. februar 2016: Årsrapport for USIT for 2015 IT-direktør Lars Oftedal.
Øygarden kommune Driftstilpasningsprosjekt 2013.
Juleavslutning m/faglig opplegg 26. november Om forskjellig som har skjedd i høstsemesteret Lars Oftedal.
RIS-metoden for prosessforbedring
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
12. mai 2016 Allmøte USIT.
IT-ledernettverket 28. september 2016
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 6. september 2016
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 20. september 2016
Top 10 IT Issues Årsplan USIT IT-direktør Lars Oftedal
IT-investeringer i et femårsperspektiv
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 13. desember 2017
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Prosjektløftet – Innføring av UiOs prosjektrammeverk på USIT
Top 10 IT Issues Strategisk retning IT-direktør Lars Oftedal
Allmøtet 14. april 2016 Tjenestekvalitet og brukeropplevelse
Universitetsdirektørens ledergruppe 10. januar 2017
ILU 5/17: Orientering om arbeid med strategiplan
Møte i styringsgruppa for Masterplan for IT
Prosjektløftet – Innføring av UiOs prosjektrammeverk på USIT
USITs Målbilde og prioriteringer
Seksjon for integrasjon og elektroniske identiteter (INT)
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 6. april 2017
Årsplan BO.
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Allmøte 3. mars 2016.
IT-ledernettverket 18. april 2018
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Møte med seksjonssjefene 10. januar 2017
USITs organisasjonsutvikling og organisering 24. mai 2018
Prosjektgruppemøte 5. januar 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Standardisering av IT-virksomheten
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 11. mai 2017
Årsplan for SST/BO 2016.
Forberedelser til seminar 6. mars UiOs IT-virksomhet
Utskrift av presentasjonen:

Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1 USITs allmøte 10.12.15 Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1

Evaluering av USITs organisering Bakgrunn USIT 3.0 ble implementert i 2013 Etter snart tre år ønskes det å vurdere om organiseringen fungerer i samråd med intensjonene Andre krav/behov USIT 3.1 01.01.2019

Formål Evaluere om mål for ny organisering i USIT 3.0 er oppnådd/på vei til å oppnås Evaluere om planlagt organisering og fordeling av arbeidsoppgaver er implementert ihht. plan i USIT 3.0 Evaluere om dagens organisering tilrettelegger for å nå USITs viktigste strategiske prioriteringer: Forskning og utdanning først Cloud og BYOD er modellen Tjenestekvalitet, brukeropplevelse og sikkerhet er kriteriene 01.01.2019

Kriterier for ny organisasjon i USIT 3.0 Kunde- og brukerorientering Ivareta USITs rolle (medansvar for UiOs mål og bidra på alle plan i UiOs virksomhet) Tydeliggjøre oppdragsvirksomheten Styrket samhandling Ledelseskraft (strategisk styring og gjennomføringsevne) Effektive beslutninger Samordning Gode stabs- og støttefunksjoner Balanse mellom høyde og bredde i strukturen Medarbeiderutvikling 01.01.2019

Strategiske prioriteringer Strategi 2020, SAB-rapporten og UiOs årsplan USITs strategiske prioriteringer er utledet fra disse: Forskning og utdanning først Forskningens og utdanningens behov og universitets ambisjoner for kvalitet i denne virksomheten trumfer Cloud og BYOD er modellen Skybasert tjenestetilrettelegging og –leveranse Tilrettelegge tilgang til tjenester fra brukernes eget utstyr Tjenestekvalitet, brukeropplevelse og sikkerhet er kriteriene Tjenestekvalitet (inkludert kapasitet, stabilitet og tilgjengelighet) som imøtekommer brukernes behov Brukergrensesnitt og brukeropplevelse uten plunder og heft Imøtekomme krav i lov- og regelverk og IT-sikkerhetshåndboka 01.01.2019

Skisse prosjektplan Fase 1, desember: Definere/utarbeide prosjektmandat og etablere prosjektet ihht. prosjektguide Etablere prosjektgruppe Fase 2, januar/februar: Kartlegging og informasjonsinnhenting Beslutte fremgangsmåte og metodikk, operasjonalisere Gjennomføre informasjonsinnhenting Fase 3, februar/mars: Gjennomføre analyser/vurderinger av informasjon fra kartleggingen Hva fungerer bra Hva har forbedringspotensial Prosjektgruppa kan levere anbefalinger og foreslå endringer. Eventuelle forslag vil ikke være forpliktende for IT-direktørens beslutning om videre arbeid. Levere rapport 22. mars 2016 01.01.2019

Skisse til organisering av arbeidet Oppdragsgiver: IT-direktøren Styringsgruppe: IT-direktørens ledergruppe og en fra tjenestemannsorganisasjonene Prosjektleder: Stabsdirektør Prosjektkoordinator: Seksjonssjef SIS Prosjektgruppe: To/tre fra UAV To/tre fra Drift En fra SST En ekstern prosessmedarbeider (konsulent/rådgiver) 01.01.2019

Informasjon Tillitsvalgte 4. desember Allmøte 10. desember Styringsgruppemøte ca hver 14. dag Referat fra styringsgruppemøtene vil være åpent for alle USITs medarbeidere Informasjon til tjenestemannsorganisasjonene på de ordinære månedlige møtene Informasjon på USITs allmøter, månedlig Informasjon til USITs seksjonssjefer, månedlig 01.01.2019

Innspill Foreløpig et utkast til mandat Innspill per mail kan gis til Liv-Marit og Lill Mandatet vedtas 18. desember 01.01.2019