Min Tid Tekn/adm ansatte

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Slik bruker du vår nettbutikk!
HVA ER ?.
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
ESS – opplæring av sluttbrukere
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Hendelsesmodulen, TQM Enterprise
Slide 1 Web Portal – Godkjenn timer som kontaktperson 1.Når du har logget deg inn på Web portalen som en kontaktperson, klikk på Godkjenn timer i det venstre.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Jobb design.
Brukerveiledning Basware
Lage e-post med bilde som vedlegg
<KLASSIFISERING>
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •E-post •PPS •NEL •Studentweb •Its learning.
Nytt HR-system  Info lederforum
Hovedtariffavtalens bestemmelser om arbeidstid
Innføring i bruk av Dashboard
Oppgavehefte.
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
Wikipedia Wikipedia er leksikon på Internett. Wikipedia blir utgitt av den ideelle organisasjonen Wikimedia Foundation. Wikipedia har over 18 millioner.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
Bakgrunn Kunnskapsdepartementet (KD) ba i brev av til universiteter og høyskoler om at det innen utgangen av 2009 var utviklet løsninger for,
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Basware Purchase Management
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Pålogging i portal 1/4 Påloggingsbildet hentes fra
Fleksibel arbeidstid Didrik Tårnesvik, juridisk rådgiver, Personalavdelingen.
Lærlinger i Bærum kommune
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Tannlegevakten i Bergen NTFs tariffkonferanse 11. og 12. mars 2009.
1: SGS SGS 1010 Særavtale som gjelder turer og lignende og bemanna leirskole. Turer: max 9 timer per dag, 37,5 t uka. Overtid utover dette. Tid.
Med nettbank har du full kontroll! Nettbankkurs. Kundene våre sørger for en digital revolusjon dnb.no Facebook 12 mill på dnb.no pr månedChat – raskest.
Skoleskyss i Nordland SkyssWEB introduksjon Foto: Gro Eli Stoltenberg.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Liv- og pensjonstjenesten demo Liv- og pensjonstjenesten Gå til Klikk på ”Logg inn” Logg inn med BankID utstedt.
DFØ-app Selvbetjening på mobilen. Hva er DFØ-app? DFØ har lansert en mobil-app som en tilleggstjeneste til selvbetjeningsportalen (der du fører reiseregninger).
Medlemsregister mm - en liten innføring
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Personalportalen og Variabelattestant rollen(VLA)
DFØ-app Din portal på mobilen.
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Opplæring SAP Portalen
Bluegarden Tid og Prosjekt ved UiB
Min Tid HR-konsulenter
Registrere økter Driftslogg SjåførApp
Min Tid Tekn/adm ansatte
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Bluegarden Tid Tekn/adm ansatte
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Enkel brukerveiledning
Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Å bruke e-læringskurs i kvardagen
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utgiftsrefusjon Hver dag sendes det ut en e-post til de godkjennere som har nye oppgaver i sin innkurv. Du bruker utgiftsrefusjon når du har hatt utlegg.
Utgiftsrefusjon Hver dag sendes det ut en e-post til de godkjennere som har nye oppgaver i sin innkurv. Du bruker utgiftsrefusjon når du har hatt utlegg.
Digital innsending av pass via nettbank
Utskrift av presentasjonen:

Min Tid Tekn/adm ansatte Her kan du skrive enhet/tilhørighet. Sett blank hvis dette ikke er aktuelt. Innhold i dette feltet styres her: Meny -> Sett inn (Mac=Vis) -> Topptekst og bunntekst Universitetet i Bergen Min Tid Tekn/adm ansatte

Universitetet i Bergen Min Tid For å forbedre timeregistrering tilbudet ved Universitetet i Bergen, har Universitetsledelsen besluttet at ansatte ved UiB skal ta i bruk Min Tid. Denne løsningen skal erstatte fleksitidskjemaet for alle ansatte med fleksibel arbeidstid Dette er en digital løsning som skal være enkelt, tilgjengelig og oversiktlig å bruke for de ansatte ved UiB. Min Tid er en modul i Personalportalen som er integrert med Bluegarden Lønn og Personal. Min Tid Mobil vil også gjøre det mulig registrere arbeidstid via mobiltelefonen 01.01.2019

Universitetet i Bergen Spørsmål vedr. Min Tid Ved fakultetene er HR-konsulentene 1. linje support. Dersom dere har spørsmål vedr. Min Tid kan dere kontakte HR-konsulent. Avdelinger som ikke har egen HR-konsulent kan sende spørsmål, meldinger om feil til PAGA gruppen i Issue-tracker (bs.uib.no) 01.01.2019

Universitetet i Bergen Informasjon om Min Tid Dersom dere går inn på informasjonssidene til HR-portalen vil dere finne mye informasjon om bruk av Min Tid: Dere finner siden på uib.no ved å velge Ansatt - Lønn, reise og fravær – Min Tid (Link: pagaweb.b.uib.no) 01.01.2019

Innføring av Min Tid ved UiB Universitetet i Bergen Innføring av Min Tid ved UiB Innføring av Min Tid medfører ingen endring i regelverk. Fleksitidsordningen ved UiB (se www.uib.no) Kjernetid er fra kl. 09.00 til kl. 14.30. Fleksitid er utenom kjernetid, fra kl. 06.00 og til kl. 21.00 mandag til fredag Etter individuell avtale mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, kan det arbeides fleksitid også på lørdager (som normalt er fridager) med inntil 5 timer mellom kl. 07.00 og kl. 18.00   01.01.2019

Plan for implementering av Min Tid Universitetet i Bergen Plan for implementering av Min Tid 01.05.2017 ØKA, HR, IT pilot 01.10.2017 SV 23.10.2017 EIA 13.11.2017 SA 27.11.2017 PSYK 22.01.2018 MN 01.02.2018 HF 12.02.2018 MOF 26.02.2018 JUR 05.03.2018 UB 12.03.2018 UMB 19.03.2018 KMD 26.03.2018 Andre avd. i sentraladm 01.01.2019

Universitetet i Bergen Registrering i Min Tid Dette skal dere registrere i Min Tid: Fleksitid (arbeidsdagens start-slutt) Avspasering Overtid Reisetid Fravær <= 1 dag (noen fraværskoder) Dette skal dere ikke registrere i Min Tid : Sykefravær, egenmeldinger, permisjoner etc. Ferie, seniordager 01.01.2019

Min Tid – registrering via HR-portalen Universitetet i Bergen Min Tid – registrering via HR-portalen Logg på HR-portalen. Klikk på meny-symbolet øverst til venstre for å få frem menyen I menyen skal du finne valget Min Tid når ditt fakultet/enhet starter opp med Min Tid. Velg Min Tid for å registrere fleksitiden din Du kan også registrere arbeidstid via Mobilen 01.01.2019

Universitetet i Bergen Arbeidsplan Universitetet i Bergen Alle ansatte har en arbeidsplan i Min Tid Ved oppstart vil alle ansatte ha fått tildelt en arbeidsplan. Arbeidsplanen starter f.o.m. oppstartsdato for fakultet/avdeling Alle ansatte må starte å registrere arbeidstid i Min Tid fra denne datoen, ellers vil dere få minus på fleksitid saldoen. Fleksitid skal registreres hver dag, men dersom dere glemmer å registrere er det mulig å etter-registrere inntil 40 dager. Etter dette blir systemet låst for registrering. Kan også registrere 10 dager frem i tid Dersom arbeidsplanen din ikke stemmer med hvordan du faktisk arbeider må du kontakte HR-konsulentene på fakultetet 01.01.2019

Fleksitid saldo (pluss/minus tid) Universitetet i Bergen Fleksitid saldo (pluss/minus tid) Når dere starter å registrere fleksitid i Min Tid må vi få oppgitt inngående balanse på fleksitid-saldoen (pluss eller minustid) som du har den dagen dere starter å registrere i Min Tid Fakultetet følger dette opp 01.01.2019

Demonstrasjon av Min Tid Universitetet i Bergen Demonstrasjon av Min Tid Registrere fleksitid Saldoer i Min Tid Regelmenyen (overtid og reise) Fraværsmenyen (avspasering, syk/fravær del av dg) Godkjenning av registrert tid 01.01.2019

Universitetet i Bergen Demonstrer i systemet Registrer vanlig start stopp (viser siste uke) Fire saldoer - forklar disse Særtid: utenfor ytre grenser fleksitid (særtid nå før 06.00 og etter 21, samt helger) Valgene på Regelmenyen (overtid og reise) Overtid må alltid godkjennes Blyant for å registrere kommentarer – gjøres også ved overtid Søke opp en periode og godkjenne hele perioden Valgene på Fraværsmenyen (avspasering, syk del av dag, tannlege) 01.01.2019

Regel – registrering av overtid og reisetid Universitetet i Bergen Du bruker Regel for å registrere reisetid eller kreve overtidsbetaling. Regelverk for reiser og overtid er det samme som tidligere, men dette skal nå registreres i Min Tid. 01.01.2019

Fraværskode – avspasering og fravær Universitetet i Bergen Du bruker Fraværskode for å registrere avspasering og fravær som er under en dag Egenmelding, sykemelding, permisjon og ferie registreres i HR-portalen som tidligere. Du skal da ikke registrere noe i Min Tid da fravær blir overført fra Paga til Min Tid 01.01.2019

Registrering av arbeidstid Universitetet i Bergen Registrering av arbeidstid Du registrerer start og stopp for arbeidstiden din hver dag i Min Tid og lagrer dette. Min Tid beregner da ev. pluss eller minustid den dagen Dersom du ikke registrerer arbeidstid en dag vil du se at du får minus-tid for en hel dag på fleksitid saldoen Du kan legge inn Kommentar ved å klikke på blyant-symbolet Saldoer for pluss/minustid, overtid/reisetid mm vil du se helt til høyre i registreringsbildet (vises ikke her) Fleksitid skal registreres hver dag, men dersom dere glemmer å registrere er det mulig å etter-registrere inntil 40 dager. Etter dette blir systemet låst for registrering 01.01.2019

Universitetet i Bergen Spørring Universitetet i Bergen Du kan søke opp en bestemt periode dersom du vil kontroller denne. Før du gjør dette må du stå i spørre-modus. Trykk på Da vil den gule knappen endres til Skriv inn perioden du ønsker å se på i Datofeltet Trykk på arkfane for Timeliste slik at denne blir markert Da vil du se registreringen dine for den perioden du har spurt ett Da kan du bla. Godkjenne data for den perioden du har fått frem 01.01.2019

Godkjenning av arbeidstid Universitetet i Bergen Ansatte bør jevnlig kontrollere at arbeidstid er korrekt registrert. Deretter skal data godkjennes av arbeidstaker for å bekrefte at arbeidstidsdata er kontrollert og i orden. Ledelsen ved fakultet/avdeling gir retningslinjer for hvor ofte dette skal gjøres. Når data er godkjent vil du se at hengelås under Sign. blir gul Dersom du krever overtid må du godkjenne dagen på denne måten før krav om overtid går videre i saksgangen 01.01.2019

Fraværskode – avspasering og fravær Universitetet i Bergen Du bruker Fraværskode for å registrere avspasering og fravær som er under en dag Egenmelding, sykemelding, permisjon og ferie registreres i HR-portalen som tidligere. Du skal da ikke registrere noe i Min Tid da fravær blir overført fra Paga til Min Tid 01.01.2019

Fleksitid saldo (pluss/minus tid) Universitetet i Bergen Fleksitid saldo (pluss/minus tid) Når dere starter å registrere fleksitid i Min Tid må vi få oppgitt inngående balanse på fleksitid-saldoen (pluss eller minustid) som du har den dagen dere starter å registrere i Min Tid Fakultetet følger dette opp 01.01.2019

Universitetet i Bergen