Kapittel 46 Utviklingssamtale.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
Advertisements

Kapittel 28 Norgeskartet
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
Kapittel 48 Elina møter en mann på fjellet.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Kapittel mai hos Reza og Heidi.
Kapittel 3 En vanlig dag.
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 42 Religioner i Norge.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Kapittel 6 e) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Kapittel 40 Personlig økonomi.
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 43 Emilio forteller om tradisjoner
Kapittel 38 Petters familie.
Værmelding – og noen fakta om Norge
Kapittel 13 I begravelse.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Kapittel 34 Ernesto intervjuer en bussjåfør og en ekspeditrise Ernesto.
Kapittel 24 Samtale om været. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene. 1. forsinket 2. fortsatt 3. rastløs 4. ingen 5. å huske 6. en helg 7. overrasket.
Hva er SFO Tilrettelagt omsorgs og fritidstilbud for barn fra 1-4 kl. Gi barna trygghet og et gode aktivitetstilbud med vekt på lek. SFO er en viktig arena.
Er du klar for nye utfordringer? Du får verdifull erfaring, kunnskap og kompetanse! Bli frivillig i Kirkens SOS krisetelefon eller SOS-chat!
KAPITTEL 50 Josephs julaften. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene som betyr omtrent det samme desember 2. å gå 3. trist 4. nettopp 5.
SKRIV OM SLIK AT SETNINGENE BETYR OMTRENT DET SAMME Kapittel 8 oppgave j.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Velkommen til foreldremøte 2.trinn Onsdag 30. september 2015.
Kapittel 3 En vanlig dag. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene 1. trøtt 2. å jobbe 3. å dusje 4. rotete 5. en jobb 6. hun har ikke lyst 7. mandag.
Norskfaget i 1. klasse.
Setningsanalyse og tekstsammenbindere
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Venner & valg Avslutning.
Julekalender 2014 En meningsfull julekalender
Bindeord og tidsutrykk
Verb Presens – forteller om noe som skjer nå eller noe som pleier å skje Preteritum – Forteller om noe som skjedde i fortid.
(Parent Management Training - Oregon)
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Kapittel 31 Melissas utdanning og ønsker for framtiden
Kapittel 25 Othilie i barnehagen
2. Melissa, Petter og Cindy
Kapittel 27 Kommunikasjon med hjemlandet og å sende pakker
Kapittel 1: Hei!.
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Kapittel 4 En normal ettermiddag og kveld.
Anita forteller (FORSIDE) om søndagsskolen og de sinte mennene.
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
Matematikk på ungdomstrinnet
Kapittel 12 Melissa og Petter gifter seg
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Kapittel 16 På fotballtrening.
Kapittel 23 Årstidene.
Emilios jobb som assistent
Kapittel 26 Å søke lån i banken
Kapittel 29 Melissa på norskkurs
Hector er en meksikansk kunstner
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Kapittel 6 f) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Fysisk og psykisk helse
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 46 Utviklingssamtale

a) Sett strek mellom ordene og forklaringene som betyr omtrent det samme. foresatte et foreldremøte en utviklingssamtale flink å regne å skje egentlig en dinosaur treg å ta en hvit løgn i) personer som er istedenfor foreldre h) møte mellom lærere og foreldre j) møte mellom en lærer, foreldre og eventuelt eleven f) dyktig a) å gjøre matematikk c) å hende d) virkelig g) et forhistorisk dyr b) sen e) å ikke snakke helt sant

b) Sett strek mellom ordene som betyr omtrent det motsatte. barn en lærer på jobb sitt ned fint treg ut mye mange mer g) voksen e) en elev f) hjemme c) stå opp j) stygt d) rask i) inn b) lite h) få a) mindre

c) Sett inn preposisjoner som passer. Foreldrene må også ta ansvar __ at barnet lærer. Foreldre og lærere kommer __ møtet. Da snakker de __ skolen generelt. Foreldrene vil vite hvordan det går __ barnet deres. Elevene kan bli __ __ samtalen. Ernesto tenker __ andre ting noen ganger i timene. 1. for 2. på 3. om 4. med 5. med på 6. på

d) Sett inn hjem, hjemme, hjemmet. Det er viktig at __ også tar ansvar for barnas læring. Nå ønsker jeg å dra __. Det regner veldig mye, så da ønsker de bare å være __. Lærerne må ha et nært samarbeid med __. Det er viktig at barna har det trygt i __. Jeg skal gå __ nå. Har du ringt __? Går du __? Nei, jeg er __ nå. Jeg liker å komme __. Det er så godt å være __. hjemmet hjem hjemme

c) Sett inn preposisjoner som passer. Han ser ut __ vinduet. Ernesto får ikke alltid tid __ å spise frokost. Han bør kanskje legge seg litt tidligere __ kvelden. Han er flink __ å gjøre leksene. Bare ring, hvis du lurer __ noe mer! Unnskyld, jeg lurer __ __ dere har rosa skjørt? 7. av 8. til 9. om 10. til 11. på 12. på om

e) Sett inn all eller alle. Du må spise opp __ maten. Du må spise opp __ potetene. Har du drukket opp __ juicen? Hvor er __ menneskene? Hva i __ verden er dette? I __ dager! Nå skjønner jeg ingenting! Studentene gjør __ oppgavene. Vi må ta med oss __ tingene. Hvem har drukket opp __ melken? Hvor er __ lekene til barna? Jeg bruker __ min tid på barna og hjemmet. all alle

f) Lag som-setninger Jeg kjenner en jente. Hun er søt. Jeg har en hund. Den er stor. Du har en bok. Den er interessant. Han har en jobb. Den er godt betalt. De ser på en film. Den er dårlig. Han spiser en pizza. Den er god. Jeg kjenner en jente som er søt. Jeg har en hund som er stor. Du har en bok som er interessant. Han har en jobb som er godt betalt. De ser på en film som er dårlig. Han spiser en pizza som er god.

f) Lag som-setninger Barna leker en lek. Den er spennende. Læreren forteller en fortelling. Den er rar. Barna tar en is. Den smaker sjokolade. Mora tar et kakestykke. Det er stort og fint. Elevene ser på en film. Den er skummel. Barna leker en lek som er spennende. Læreren forteller en fortelling som er rar. Barna tar en is som smaker sjokolade. Mora tar et kakestykke som er stort og fint. Elevene ser på en film som er skummel.

g) Genitiv. telefonen til Johanne bilen til Hans huset til Mons katten til Heidi barna til Heidi magen til Melissa jobben til Petter boka til Ernesto Johannes telefon Hans’ telefon Mons’ hus Heidis katt Heidis barn Melissas mage Petters jobb Ernestos bok

g) Genitiv ballen til barna læreren til studentene søknaden til Joseph tilværelsen til asylsøkerne ferien til Elina kona til Joseph sofaen til familien barnas ball studentenes lærer Josephs søknad asylsøkernes tilværelse Elinas ferie Josephs kone familiens sofa

h) Orddiktat 1. god kommunikasjon 2. et foreldremøte 3. samtidig 4. en utviklingssamtale 5. treg 6. å se ut av vinduet 7. sannheten 8. å ha lyst til 9. å ta en hvit løgn 10. å legge seg litt tidligere 11. innimellom 12. å skje 13. å følge med i timene 14. sløv 15. å lure på noe 16. han rekker ikke å spise frokost 17. å sovne 18. egentlig 19. ifølge læreplanen 20. alle lærerne