Vinter 2016 Scratchkurs 3 Introduksjon til Scratch-programmering
Dagens agenda 1,5 timer kursing i Scratch - Lag et enkelt spill 15:00 - 15:05: Introduksjon og komme i gang 15:10 - 16:05: Scratch-opplæring: Kapittel 4 i heftet 16:05 - 16:20: Besvare fordypningsoppgavene etter kapittel 4 16:20 - 16:30: Hva har vi lært i dag
Hva gjorde vi sist? Husker du?
Venting er kjedelig!
Ekstraoppgaver for de som er raskt ferdig med kapittel 4 Få katten til å bevege seg helt til man trykker på en ny piltast (ikke bare mens man holder tasten nede) Få katten til å snurre rundt 360 grader, i 15 graders-intervaller når man trykker på S-tasten på tastaturet Fortsette på Labyrint-oppgaven i et nytt Scratch- prosjekt
Ekstraoppgaver for de som er raskt ferdig med kapittel 4 Få slangen til å vokse og krympe mens den animerer. (Bruk klosser under Utseende og Gjenta-klosser) Ekstraoppgave 2: Lag flere drakter og forsøk å lage en gjevnere animasjon
Hva har vi lært i dag? Husker du?