Vinter 2016 Scratchkurs 3 Introduksjon til Scratch-programmering.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dette er en PowerPoint-presentasjon
Advertisements

Slik kan du hjelpe skolen din komme i gang med programmering
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Internett for nybegynnere
utnytte ledg rom/medløpspasning
”Til Start” Treningsprogram for unghest
4 Bruk øynene riktig.
Lage og sende MMS 1b Lage MMS MMS er en type melding på mobiltelefon.
Reaksjonen ved små kutt KvinnerMenn Slutt. ...tenker: „Auuuu“... Kvinner...
La ungdommen undervise kidsa!
LYDIGHETSØVELSEN FRI VED FOT
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
It for Medisinsk sekretærer Av Kai Hagali
Lær kidsa programmering med
Telefonrøret plugges via kabel til telefonens venstre side. Strømkabelen monteres / dyttes forsiktig på plass - den andre enden skal videre til strømkontakt.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
For å åpne Internett trykker du på i startskjermbildet. Når du klikker i adressefeltet, blir det en blå bakgrunn på den nettadressen som står der, og det.
Muzzafer Marvati Brukermanualer Service og vedlikehold.
5 Øk lesesynsfeltet. 5.1 Lesesynsfeltet, lesehastigheten og oppfatningen •Når du fikserer blikket på et sted i teksten, kan du bare lese bokstavene og.
Aggression Replacement Training
Oppstart Hoveddel Avslutning Hver elev taster et 7-sifret tall. Det skal ha fire tall før komma og tre sifre etter komma og det skal ikke inneholde.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
FYSISK AKTIVIETET OG SKJERMAKTIVITETER
TOMBAI Tombai, tombai, tombai, tombai, tombai, tombai, tombai (slå på knærne): La - la - la la - la - la la - la - la - la la – la (Klapp.
Retningslinjer for kamper i VULA
Kompetansemål Mål for opplæringen er at dere skal kunne:
Ctrl-taster (2 stk.) har flere funksjoner sammen med bokstaver, For eksempel: hold nede Ctrl pluss et lett trykk på bokstaven A for å merke alt.
Mus Mus (pad) på bærbar PC fungerer på samme måte som en separat mus. Det er en vanesak hva som er best. Du kan kjøpe separat mus og tastatur om du ønsker.
Systemstabilitet Spenningsstabilitet
Flash og ActionScript - eksempler og oppgaver
”DEN LILLE GANGETABELLEN” Multiplikasjon
D4223 Systemtelefon.
Ankh Testing av papirprototyp av GUI. Testens forløp Visuell introduksjon av VS.NET Navigasjonsmodellen vår Revisjonskontrollsystemer Intervju ang. databakgrunn.
Ungomsskoleelever som instruktører i programmering: La ungdommen undervise kidsa! Torbjørn Skauli.
Introduksjon til Lean og Lean ledelse
Typer i programmering. Simple typer var a = 13;
Variabel, Bokstavuttrykk
Brukerveiledning i GIMP- animasjon (GIF)
Opplæring: Pålogging Prosedyre for logge på og av, låse og åpne PC’er DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
FORELDRESKOLEN DEL 2 MATEMATIKK
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 34 Ernesto intervjuer en bussjåfør og en ekspeditrise Ernesto.
Demonstrasjon av skifte i tilbuds- og etterspørselskurven (med tilhørende oppgaver) Denne PowerPoint-presentasjonen viser ulike skift i tilbuds- og etterspørselen.
VELKOMMEN TIL MUSIKKTIME. Nå er det musikk. Nå skal vi synge og spille. Og vi kan danse, og du kan si hvem du er Her kommer Han er en.
Agenda Årets sesong Neste sesong – våre tanker Treninger i vinter Avslutningen for i år.
Erfaringer fra Ranheim Skole Sketchup og 3d-printing hos 6. og 7. trinn.
Opplæring Lære å jobbe effektivt og nøyaktig. Introduksjon Definer emnet Opplys om hva deltakerne vil lære Finn frem til alle typer bakgrunnsmateriale.
For å støtte barnet sitt i leseutviklingen
Scratch på SFO Erfaringer fra Skranevatnet skole
Agenda Del 1 - Felles G11- G13 Sportsplan Fart Årets sesong G11 – G13
Plan for 1.klasse Verdiord: Troverdighet Uke – 15. september.
Lære å jobbe effektivt og nøyaktig
Høresansen Høresansen er en av våre viktigste sanser.
Wie spät ist es? START ØVELSEN MED AT TRYKKE PÅ
Registrere spillere i fiks.fotball.no
Pasninger Quiz.
What’s the time? START ØVELSEN MED AT TRYKKE PÅ
GoToMeeting.
Vinter 2016 Scratchkurs 4 Introduksjon til Scratch-programmering.
Livssyklus til laks og sjøørret
Vinter 2016 Scratchkurs 2 Introduksjon til Scratch-programmering.
Høresansen Høresansen er en av våre viktigste sanser.
Kapittel 3 oppgave a Sett inn bestemt eller ubestemt form av substantivet.
Som ble fylt med programmering
Noen tanker før medarbeidersamtale på din arbeidsplass
Tittel for bedriftsmøte
Befolkningsutvikling
Kom i gang med programmering!
Quiz gir deg fler kunder!
Utskrift av presentasjonen:

Vinter 2016 Scratchkurs 3 Introduksjon til Scratch-programmering

Dagens agenda 1,5 timer kursing i Scratch - Lag et enkelt spill 15:00 - 15:05: Introduksjon og komme i gang 15:10 - 16:05: Scratch-opplæring: Kapittel 4 i heftet 16:05 - 16:20: Besvare fordypningsoppgavene etter kapittel 4 16:20 - 16:30: Hva har vi lært i dag

Hva gjorde vi sist? Husker du?

Venting er kjedelig!

Ekstraoppgaver for de som er raskt ferdig med kapittel 4 Få katten til å bevege seg helt til man trykker på en ny piltast (ikke bare mens man holder tasten nede) Få katten til å snurre rundt 360 grader, i 15 graders-intervaller når man trykker på S-tasten på tastaturet Fortsette på Labyrint-oppgaven i et nytt Scratch- prosjekt

Ekstraoppgaver for de som er raskt ferdig med kapittel 4 Få slangen til å vokse og krympe mens den animerer. (Bruk klosser under Utseende og Gjenta-klosser) Ekstraoppgave 2: Lag flere drakter og forsøk å lage en gjevnere animasjon

Hva har vi lært i dag? Husker du?