Relevant questions for the Reference Group

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IMPLEMENTERING AV KVALIFIKASJONSRAMMEVERK I NORSK HØYERE UTDANNING Nasjonal konferanse, Bergen, 25. – 26. januar 2010 Sjur Bergan, Europarådet.
Advertisements

HVILKE SPØRSMÅL OM TUD ØNSKER VI SVAR PÅ? KRINGLE(R) GÅRDEN OKTOBER 2012.
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Seminar Kvalifikasjonsrammeverket Hva? Hvorfor? Hvordan?
Kvalifikasjonsrammeverket - en pedagogisk reform
Teori og Praksis Hvordan kobler vi pedagogikk, fagdidaktikk og fag med erfaringer fra og virkeligheten i skolen?
Network- based Regional Specialisation in Child and Adolecent Psychiatry Making it Work Tromsø 23 september 2005 Olav Eldøen og Randi Nesje Myhr.
FORMATIV VURDERING.
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
Elevers læring av sannsynlighet i et IKT-miljø
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Bruk av muntlig sensor i norsk høyere utdanning - High Stakes eller Low Stakes Prof. Stephen Dobson.
Førsteamanuensis Vidar Gynnild, NTNU
Britt-Ingjerd Nesheim Forskningsbasert undervisning - hva er det? Og trenger vi det?
1 Kan kvalifikasjonsrammeverket bidra til mer/økt/bedre/dypere læring? Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk.
Organisasjonslæring i pedagogiske institusjoner – en systemteoretisk tilnærming
Om Luthersk dåpsteologi og dåpens betydning for trosopplæring
Produkeierrollen i Scrum
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole.
Vurdering for læring i Kunnskapsløftet en Europeisk dimensjon Inger Langseth Program for Lærerutdanning 1.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
3D-Visualisering av Skihopp ~ Et studium til fem ganger 20 ~
Gründerskolen Sørmarka. Gründerskolen This award winning Norwegian entrepreneurship programme aims to develop students’ theoretical and practical.
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Misjon – å krysse grenser
Digital Portfolios – a tool for assessment and learning Asgjerd Vea Karlsen Eli Kari Høihilder.
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
4. mars 20161Forfatternavn A perspective on Water and Energy- seen from Norway Haakon Thaulow Senior Advisor Norwegian Institute for Water Research, NIVA.
IMPLEMENTERING AV KVALIFIKASJONSRAMMEVERKET Det nasjonale dekanmøtet i medisin Grand Hotell 7. juni 2011 Arne Skodvin Fagområdet for universitetspedagogikk,
Hvordan integrere utenlandske studenter? Ulike grupper: Utvekslingsstudenter (1 semester) Kvotestudenter (flerårige program) Individuelle studenter.
Rotary eLearning Center- Community Service 20 gode grunner.
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Find Fraud B4 it Finds You!
Oppfriskning av engelskferdigheter
Fra innovasjonsstrategiens ordbok
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Frigjørende evangelium Rom 8 og Gal. 2 Lov eller evangelium Krav eller løfte Noe du skal oppfylle eller noe som er blitt oppfylt for deg Dåp Bekymringer.
Citation and reference tools for your master thesis
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Group theory I dette kapitlet skal vi se på utvidelse av lister som vi behandlet generelt i kap 04. Vi skal nå benytte klassehierarkiet som vi utviklet.
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
CAMPAIGNING From vision to action.
Cake q4 SIKKERHETS-LEDELSE
Aim: What is the trig limit?
EiT : Avløpsvann som ressurs
EiT Landsby.
EiT Landsby nr. 31.
Weeks 3-6 STORYLINE Nursery Health Centre.
Hvordan skape tillit hos huseierne?
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
Misjon – å krysse grenser
SS-generasjonen HL-senteret,
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Resultater for Rettsvitenskap &
Emneevaluering og referansegrupper – forbedringer, supplement, alternativer Guttorm Sindre.
Information retrieval in medical and biological literature (SMED 8004)
Bachelor i Internasjonal Markedsføring Morten H
National Academies Northstar Summer Institute
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
MEDLEMSKAP OG KLUBBUTVIKLING
Semester survey 2018 Mariana Hatzianastasiou, Amit Chitra Knutepunktet
Behind the scene Anders Hattestad ,
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
EPiServer Connect for CRM
PhD on Track som nettressurs i bibliotekkurs for ph.d.-kandidater
Personene. Personene Flere historier… Makt og begjær Vekst og løsrivelse Etikk og moral Trekantdrama Systemkritikk Andre?
Utskrift av presentasjonen:

Relevant questions for the Reference Group Aktuelle spørsmål for Referansegruppen? Is the list of Learning Outcome available, and is it understandable/comprehensible? Do you feel the Learning Outcomes to be relevant and attainable? Do students have the required previous knowledge? How do students work in the course? Does the combination of teaching activities/elements in the course properly support its Learning Outcomes? Do students feel that some elements of the course are particularly challenging? Is the course considered relevant as part of the students Study program? Er læringsmålene for emnet tilgjengelige og forståelige? Oppleves læringsmålene som relevante og oppnåelige? Har studentene de nødvendige forkunnskapene? Hvordan arbeider studentene med emnet? Opplever studentene at elementene i undervisningen er satt sammen slik at de støtter læringsarbeidet? Erfarer studentene at det er områder som er spesielt utfordrende? Oppleves emnet som relevant i forhold til studieprogram det inngår i?

Aktuelle spørsmål til referansegruppe Er læringsmålene for emnet tilgjengelige og forståelige? Oppleves læringsmålene som relevante og oppnåelige? Har studentene de nødvendige forkunnskapene? Hvordan arbeider studentene med emnet? Opplever studentene at elementene i undervisningen er satt sammen slik at de støtter læringsarbeidet? Erfarer studentene at det er områder som er spesielt utfordrende Oppleves emnet som relevant i forhold til studieprogram det inngår i?

Relevant questions for the Reference Group Is the list of Learning Outcomes available, and is it understandable/comprehensible? Do you feel the Learning Outcomes to be relevant and attainable? Do students have the required previous knowledge? How do students work in the course? Does the combination of teaching activities/elements in the course properly support its Learning Outcomes? Do students feel that some elements of the course are particularly challenging? Is the course considered relevant as part of the students Study program?