”Digitale redskaper kan være gode verktøy i læringsprosesser

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Dialogmøte med biblioteksjefene februar – mai 2011 Oppsummerte fokusområder.
Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Den digitale dimensjonen i læreplanen for naturfag
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
Den Norske Skolen i London
Språk i barnehagen - mye mer enn bare prat -.
Veileder i vurdering i musikk - introduksjon
Storbynettverket 7 største byene (Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen, Trondheim, Tromsø, Drammen) Utvikle kompetanse og kunnskap Hovedfokus 2009 og.
Videreutdanning: Kreativ leik med IKT i barnehagen (10 SP) Samarbeid mellom HiNT og Steinkjer kommune, med støtte fra Norgesuniversitetet.
Levanger kommune - Levanger bibliotek – Driftskomiteen Folkebiblioteket anno 2008 Hva er det?
Hvordan støtte og vurdere studentenes utvikling av digital kompetanse i praksisperioden? Simon Michelet ALU, LUI, HiO Onsdag
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
RAMMEPLAN for barnehagens innhold og oppgaver. Mandat for rammeplangruppen Rammeplangruppen skal vurdere og fremme forslag på følgende områder særskilt:
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Den digitale skole - Et prosjekt fra utdanningsdirektoratet.
FORELDREMØTE I KORSVOLLTOPPEN BARNEHAGE 24 SEPTEMBER 2008
Digitale lærermidlers plass i hverdagen seniorrådgiver Turid Helen Christensen.
IKT Lesing og skriving med Web 2.0 WEB 2.0 BLOGG WIKI KILDEKRITIKK ETIKK LOVVERK LISENSIERING GOOGLE VERKTØY Modul 4.
JORDE SKOLE -Pilotskole, barneskole og IKT.
BRUK AV DATA I BARNEHAGE/SKOLE
Barn og IKT En presentasjon av IKT-F2B, gapatrostengjengen.
IKT gir oss... Mer innhold og nye presentasjonsformerMer innhold og nye presentasjonsformer Nye muligheter til å skape gode læringsprosesserNye muligheter.
Fleksibel læring for straffedømte IKT som verktøy, læringsmiljø og sosialiseringsfaktor i utdanning av straffedømte Foreløpig evaluering Leikny Øgrim Høgskolen.
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2006/2007 Vibeke.
Digital kompetanse - for hvem og hvordan?. Digital kompetanse Nå nytter det ikke lenger å vente på at det skal gå over. PFDK er her og er kommet for å.
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT)
"God bagasje på livets reise."
Magritt Lundestad, høgskolelektor, pedagogikk, FLU,
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Samkommunestyret – Kunnskapsløftet v/Tone Volden Rostad Kunnskapsløftet er en ny og omfattende reform av hele grunnopplæringen. Visjonen er å.
Levanger kommune Rådmannen Dialogseminar, Åre – Utfordringer på oppvekstfeltet - Trude Nøst, kommunalsjef 1 Barnehager Lokal rammeplan for.
Barnehagekontoret Møte for familiebarnehagene 27.oktober 2009.
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
Kilde: Aftenposten.
© Bergen kommune Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen 2007/08 Språk og tallforståelse Digitale verktøy Barns medvirkning.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Etikk og nettvett Eva Marie, Heidi og Mona.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning, førskolelærerutdanningen.
Digital kompetanse Innledning. FYLL UT Hovedpunkter i min forståelse av dette tema! (Hva kan jeg?) Hva vil jeg bidra med i tema- behandlingen? Læreplan.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Barn og IKT En presentasjon av IKT-F2B Gapatrostengjengen Gapatrostengjengen.
”Arbeid med flerkulturelle spørsmål i barnehagen.”
Rammeplanen i barnehagene i Re og Hof! Etterutdanningsprogram.
Grunnleggende ferdigheter: å kunne bruke digitale verktøy (Digitale verktøy i arbeid med de fire øvrige grunnleggende ferdighetene.) Tonje Hilde Giæver.
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
Kan teknologien hjelpe oss? Mattias Øhra Stipendiat ved Høgskolen i Vestfold BCC Aug
Kilde: Aftenposten. Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - Hva sier Rammeplan for barnehagen? Hva sier Kunnskapsløftet? Nasjonale.
Per Håvard Frilund Orientering Åndalsnes ungdomsskole Onsdag
Lær Kidsa Koding! og Kodetimen Karl Arne Dalsaune Heimdal vgs/Kodeklubben
UKE 38 – 41: SKOGUKA,BRANNVERN. PERIODEPLAN FOR LEKESTUA UKE 38 – 41: HØST, SKOGUKA,BRANNVERN. Mål for perioden: Barna skal få kjennskap til barnehagens.
Periodeplan for Minsten Uke Skoguke, brannvernuke. Periodeplan for Minsten Uke HØST; Skoguke, brannvernuke. Mål for perioden: Barna skal.
IKT for læring Mattias Øhra.
Barnehagebesøk:.
Rapportering BARN & ROM Ilabekken barnehager
Kort om Realfagsløyper
Periodeplan for Sommerly Uke Skoguke, påske og våren.
Konkretisering av en helhetlig og langsiktig levekårssatsing
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Vi vil være en kirke som Strategi for Stavanger bispedømme
Utskrift av presentasjonen:

”Digitale redskaper kan være gode verktøy i læringsprosesser ”Digitale redskaper kan være gode verktøy i læringsprosesser. De kan inspirere barnas kreative uttrykk og brukes som verktøy i eksisterende prosjekter eller bidra til å starte nye”. Mer informasjon: www.pedagogiskpraksis.no og www.myrertoppenbarnehage.blogspot.com

”IKT kan være en naturlig del av mangfoldet i barnehagen ”IKT kan være en naturlig del av mangfoldet i barnehagen. Både for å fremme den kreative bruken av digitale verktøy men også fordi barnehagen har en viktig rolle når det kommer til sosial utjevning”. Mer informasjon: www.pedagogiskpraksis.no og www.myrertoppenbarnehage.blogspot.com