Dialogkonferanse El-buss Bussanlegg AS

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan gjøre veksten bærekraftig?
Advertisements

Hvordan kan økt arealutnyttelse kombineres med gode bokvaliteter?
Leverandørutviklings-programmet 20.mars utbyggers behov •Baseareal •Fellesareal •Kulturskolen •Arbeidsrom •Personalrom •Kantine •Administrasjonen.
Oslo, Desember 19, 2000 PILOTSKIP - NY HURTIGRUTE Miljøoptimalisert Design av Hurtigruter TFDS / DNV / NFR.
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
EPC Energisparekontrakter i Leksvik kommune. EPC/Eurocontract –Energy Performance Contracting (EPC) er en modell for gjennomføring av lønnsomme energieffektiviseringstiltak.
Bredbånd To tilbydere: Monsternett
IT på hørselsentralen NTAF kurs 2004 Kjell-Magne Nupen.
ROM som kollektivknutepunktutvikler En moderne skysstasjon, samarbeid, organisering, tilrettelegging og utforming Øyer, 6 september 2011.
STATUS BANEPROSJEKT
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
UTVIKLINGSPROSJEKT LANGS KONGSVINGERBANEN Senterpartiene i Sørum, Nes, Fet og Aurskog-Høland kommune.
Nyhet – Statsbudsjettet 2005: Ny terminologi: Godtgjørelse ! Ikke: Tilskudd.. Subsidier..
NÆRINGSAREALER/INFRASTRUKTUR Viktigheten av å se etablering av næringsarealer og planlegging av infrastruktur i sammenheng. Distriktssjef Johan Mjaaland.
Tittel: ”INTRANETT i SCANDIACONSULT” 4 Hilde Reitan, 2HKD Hovedprosjekt studieåret 1999/2000 Oppgavestiller: Trondheim.
Vi baner veg for deg !.
Nattland skole 8.juni 2011 Informasjon om det forestående byggeprosjektet.
Per Bruvold Sikkerhetssjef IKT/Personvernombud
© KTP - Konfidensielt Modell A* - Konsernets anbefaling © KTP Konsernet har utarbeidet en alternativ løsningsmodell A* som vil gi ”enda mer kollektivtrafikk.
en jernbane for fremtiden
Grensesnittet infrastruktur/ombordutrustning. Systemeieransvaret. Morgenmøte Statens jernbanetilsyn 11. september 2014 Prosjektsjef Eivind Skorstad ERTMS.
Interkommunalt samarbeid Lokale kartdager Finnmark Ingunn Limstrand Norkart Nord.
Akvakultur og ny teknologi Florø 24 og
| 1 Instruktørkurs for kommuner Veiledere; tilknytning til helsenett og fjernaksess (30 minutter)
Jo Viljam Drivdal Leder - bymiljøavtale
”Innovasjonsmodell Rogaland”
IEEE b trådløst nettverk Hovedprosjekt ved AITeL våren 2002 Reidar Hagen og Rune Solem, 3DDT Veileder: Kurt-Even Kristensen.
Innspill til anbud Follo og Østensjø
Vedlegg 4 - Anleggsbeskrivelse 1. Om bussanlegget i Nittedal Eier: Kjulsveien 15 AS (tidl. Schøyen Gruppen A/S) Adresse: Kjulsveien 15, 1480 Slattum (del.
Utvikling av forretningsmodeller Dialogkonferanse torsdag 7.april 1.
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
BA2015- EN BAE-NÆRING I VERDENSKLASSE (4) DEMO: AVINOR-OSL-Gardemoen 4D BIM (kobling 3D og plan) på terminalbygget Jonas Gran Sivilingeniør/Planlegger-OSL-T2,
Mulig modell for framtidig finansiering av kollektivtrafikken Dialogmøte 29. mars 2012 Harald Horne fylkesrådmann.
Et perspektiv på teknologivalg Steinar Madsen, styreleder i Kolumbus AS.
BÆREKRAFTIG MOBILITET I OSLO BYMILJØETATEN DIALOGKONFERANSE RUTER
Idrett – Utfordringer og utviklingstrekk Holmegenes 29. oktober 2015 Idrettsavdelingen i BMU.
Dialogmøte om ladeinfrastruktur Oslo Lufthavn Konrad Pütz, Enova.
PROSJEKT N ESØYA SKOLE OG FLERBRUKSHALL INTERESSEGRUPPE FOR NESØYA.
Veien videre - Dialogkonferanse fossilfrie byggeplasser.
Markedsleder i Norge på elektriske busser
Befaring /5317 Drift av utleveringsløsning for personaltekstiler og distribusjon av avdelingstekstiler.
Mandat for anleggskomite i Kolbotn idrettslag
Prinsippskissen Klubbhus Flerbrukshall/ utvidelse av hall Fotballbaner
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Dialogkonferanse Ruter
Dialogkonferanse El-buss
Vedlegg 4 – bussanlegg og ladeinfrastruktur
Befaring Drift av utleveringsløsning for personaltekstiler og distribusjon av avdelingstekstiler.
Kommunemøter RPBA - om RTP
Fast, reliable and proven eBus charging technology Ruters dialogseminar, 13th February 2017 © Siemens AG 2017.
Systemtest av elektriske busser i Oslo sentrum Presentasjon på dialogkonferanse Unibuss.
Kartlegging av Tilgjengelighet
Marienlyst stadion Gamle Gress Mulighetsanalyse
Merverdiavgift – Praksis og erfaring
IT-arkitektur – leveransemodell
Ruters dialogkonferanse 12. februar 2018
Tredje rullebane Avinor Oslo Lufthavn
Dialogkonferanse Kombinert mobilitet
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Avlastningshjemmet For Indre Østfold
Kommunemøter RPBA - om RTP
Vurderinger av boligtallet
Arealeffektiv bruk av skolebygg i videregående opplæring
PLAN FOR ANLEGGET I LEIRAVEIEN
Først noen korte betraktninger om trafikkutviklingen over bygrensen i vest. Hva har skjedd på vegnettet og med kollektivtrafikken. Er det sammenhenger?
EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING
Konkurransen om Buss-tjenester i Ruters vestregion 2020
Utskrift av presentasjonen:

Dialogkonferanse El-buss Bussanlegg AS Oslo, 13.02.2017

Bussanlegg AS – våre anlegg tilgjengelig for Oslo-trafikken Sporveiens eierskap til infrastruktur for buss er organisert i datterselskapet Bussanlegg AS Bussanlegg AS leverer teknisk infrastruktur, inkludert depotløsninger for utslippsfri bussdrift

Modell 4 – Bussanlegg leverer ladeinfrastruktur til depot Bussanlegg AS kan anskaffe og finansiere ladeinfrastruktur og inngå nødvendige avtaler om drift og vedlikehold Bussanlegg AS tar ansvaret for å sikre at det valgte anlegget leverer spesifisert strømforsyning fram til systemkomponenter for lading Bussanlegg AS er en del av Sporveiskonsernet og har tilgang til eksisterende kompetansemiljø for planlegging og utbygging av infrastruktur, samt vaktordninger og strømavtaler for trikk og t-bane

Hva slags investeringer skal gjøres på anlegget? Basestasjon og likeretter Distribusjon og spredenett Lagringsløsninger som sikrer tilstrekkelig kapasitet System- og ladekomponenter Tilpasning verksted (utstyr og sikkerhet) Tilpasning parkeringsareal

Brubakkveien 16 Utendørs parkering til ca 100 busser Ikke knyttet til pågående kontrakter Godt anleggsteknisk egnet for systemtest Kan fristilles for planlegging og tilrettelegging Noe avstand til sentrumslinjene Beliggenhet i forhold til eksisterende strømgrid må avklares endelig

Framtidens bussanlegg bygges med fossilfri infrastruktur integrert Skisseprosjekt for nytt bussanlegg på Stubberud Direkte tilknytning til hovedveinettet Etablering av energistasjon for nyttekjøretøyer vegg-i-vegg Løsninger som legger til rette for sambruk og bymessig fortetting