Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Advertisements

NTNU Noen administrative utfordringer.
Erfaringsutveksling – hvordan kan man ivareta medlemmene under omstilling? Fusjon mellom UiT og HiTø Hovedtillitsvalgt Siri Johnsen Akademikerne.
Forslag til faglig organisering av nye NTNU Presentasjon av forslaget fra Gruppe for faglig organisering, november 2015.
Gjøvik – Trondheim – Ålesund Forslag til faglig organisering av nye NTNU Presentasjon av forslaget fra Gruppe for faglig organisering, nov Oppdatert.
Status for fusjonsarbeidet August, Vi fusjonerer fordi…* …vi har en målsetning om å heve kvaliteten i hele bredden av virksomheten. …vi sammen kan.
Arbeidsmiljøkurs 9.mai Arbeidsmiljøloven 2.Arbeidsmiljø – hva er vi snakker om? 3.HMS-aktørene 4.Medarbeiderskap - medvirkning 5.Møteplasser.
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet.
Mulige konsepter og kriterier for faglig organisering – oppspill til gruppearbeid Møte i arbeidsgruppen 28. mai 2015 Thor Bjørn Arlov, Per E. Kjøl, Morten.
1 Organisering og milepæler i fusjonsprosjektet. 2 Vi fusjonerer fordi… …vi har en målsetning om å heve kvaliteten i hele bredden av virksomheten. …vi.
Framdriftsplan for fusjonsprosjektet Budsjett 2016: summen av 4 vedtatte budsjetter Fakultetsstruktur vedtas Dekan-
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak Fellesadministrasjon: status
Gjøvik – Trondheim – Ålesund Status for fusjonsarbeidet, september januar 2016 slår NTNU seg sammen med høgskolene i Ålesund, Gjøvik og Sør-Trøndelag.
Status for fusjonsarbeidet Mai, Vi fusjonerer fordi…* …vi har en målsetning om å heve kvaliteten i hele bredden av virksomheten. …vi sammen kan.
UTDANNINGSFORBUNDETS LANDRAPPORT Tore Fjørtoft Sentralstyremedlem og leder av Sentralt Lederråd Majvik 2-4.september 2013 Landrapport 2013.
1 Videreutvikling av administrative støtteprosesser ved DMF.
3 Ressursgruppe for etablering av felles kvalitetssystem Oppdraget fra Sikker drift: «Etablere felles Kvalitetssystem, herunder avvikssystem»
SFS 2201 – kjennelsen Slutningen – partsforholdene I.SFS 2201 prolongeres med følgende endringer: Pkt. 1 gis slik ordlyd: Denne særavtale er.
Status for fusjonsarbeidet Juni, Vi fusjonerer fordi…* …vi har en målsetning om å heve kvaliteten i hele bredden av virksomheten. …vi sammen kan.
Fusjon HiG, HiÅ, HiST, NTNU Gjennomføring: de første månedene.
Fusjon - Vestlandshøgskulen Avdelingsmøte Avdeling for lærerutdanning,
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Beslutningsunderlag for etablering av felles FIU-enhet
ROS-analyse.
Fusjonen NTNU og status fakultetet
«Å bygge nye Asker kommune»
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak
NTNUs organisasjon NTNUs organisasjon.
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
Utdanningskomiteen 19. mai
Gruppe administrativ organisering
Faglige arbeidsgrupper
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
Status for fusjonsarbeidet
Samlokaliseringsprosjektet
Samarbeidsgruppemøte 21.januar 2016 Rolf Olai Jacobsen
Nye for ansatte-sider: Status og tidsplan høsten 2015
IE - Samlokalisering Allmøte 25. september 2017
Integrering av Ambulanse Midt-Norge Forprosjektrapport
Administrativ organisasjonsstruktur
Samlokalisering etter fusjon
NTNUs samarbeid med lav- og mellominntektsland
Strategi og Styring av informasjonsteknologi
Studieprogramråd ved NTNU UU 20. november 2017
Indirekte kostnader i forskningsprosjekter
Landsmøtesak 5/15 Lærerprofesjonens etiske råd
20 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
Status i programmet nye Kristiansand
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
Samlokalisering som følge av fusjon
Samlokalisering etter fusjon
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Arbeidsgruppe 1. Beredskap 2020 og ROS analyse for sammenslåingsprosessen
Avdeling for fagstøtte
Politisk organisering Nye Drammen
03 Introduksjon til ROS-analyse 08 PowerPoint-mal for ROS-analyse
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Prosjekt internasjonalisering
Organisasjonsutvalget i Det frivillige Skyttervesen
Navn og dato slik: Navn Navnesen, 2. mars 2011
Utredningsgruppe samferdsel
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
Orientering kommunestyret i Tysfjord kommune den
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Delprosjekt arbeidsgiverpolitikk
Utskrift av presentasjonen:

Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet 24.03.2015

FUSJON FRAMDRIFT 01.01. 2016 01.01. 2017 01.01. 2018 18.03 01.08 01.08 Budsjett 2016: summen av 4 vedtatte budsjetter Fakultetsstruktur vedtas Samlet budsjett 2017 Nye dekaner tiltrer med fullmakter Institutt- struktur vedtatt Ny inntekts- fordelings modell for budsjett 2018 Dekan- tilsettinger fullført Instituttledere tilsatt

Prosjektorganisasjon Styringsgruppe Rektorene + organisasjonsdirektør NTNU Representant for arbeidstakere og studenter Referansegrupper: Lederfora Arbeidstaker- organisasjoner Arbeids/læringsmiljø- utvalg Hovedverneombud Studentting/student- parlament Student- samskipnadene Prosjektleder sekretariat Gruppe fusjonsplatform Gruppe faglig organisering Prosjektgruppe Arbeidsgrupper for faglig utvikling Arbeidsgrupper administrative forhold

Faglig plattform Medlemmer i gruppe oppnevnt Dekan Einar Hjorthol, HiST (leder) Prorektor Arnulf Omdal, HiST Prorektor Kari Melby, NTNU Dekan Anne Borg, NTNU Dekan Stig Slørdahl, NTNU Prorektor Gro Kvannli Dæhlin, HiG Prorektor Webjørn Rekdalsbakken, HiÅ Student Jonathan Sørfonden, HiG Student Yngve M. Hereide, NTNU Arbeidstakerrepresentant Knut Ole Lysø, Forskerforbundet – HiST

Faglig plattform - status Mandat vedtatt 18.03. Første møte 19.03. Frist for arbeidet 01.07.

Faglig organisering Gruppe oppnevnt (endelig forslagsfrist 23.3.) Prorektor Berit Kjeldstad, NTNU (leder) Dekan Marit Reitan, NTNU Dekan Ingvald Strømmen, NTNU Dekan Solrun Valen, HiST Dekan Camilla Nereid, HiST Dekan Hans Petter Hildre, HiÅ Dekan Nils Kalstad Svendsen, HiG Student Maria Honerød, NTNU Student Hans Marius Martinsen, HiÅ Arbeidstakerrepresentant Kristian Steinnes, Forskerforbundet - NTNU

Faglig organisering: status Mandat vedtatt 18.03. Første fase fram til 01.07.: Prinsipper og modeller Andre fase fram til 01.11.: Forslag i flere alternativer: til høring

Arbeid med administrative funksjoner Fase 1: Sikker drift, dvs. sikre at virksomhetskritiske administrative funksjoner og støttetjenester er operative og fungerer fra og med fusjonstidspunktet 01.01.2016 og fram til ny organisering iverksettes Fase 2: Utvikle framtidige systemer, rutiner og organisering av administrative funksjoner og støttetjenester slik at dette underbygger realiseringen av nye NTNU’s mandat, samfunnsoppdrag og virksomhetsprosesser Fase 3: Implementering av framtidig ny organisering

Generelt mandat for administrative arbeidsgrupper Arbeidsgruppene skal for sine respektive virksomhetsområder: 1. Identifisere virksomhetskritiske funksjoner og tjenester som må være på plass og fungere fra og med 01.01.2016, etter forslag fra arbeidsgrupper 2. Gjennomføre samlede risikovurderinger som grunnlag for prioritering av oppgaver 3. Utarbeide en tids- og milepælsplan for arbeidet 4. Vurdere systemkritiske avtaler, kontrakter e.l. som er inngått på virksomhetsområdet 5. Foreslå hvordan slike avtaler bør håndteres i fusjonsprosessen (reforhandles/videreføres/ kanselleres) 6. Foreslå løsninger vedr. hvilke systemer, prosesser og rutiner som skal gjelde fra 01.01.2016 og beskrive hvilke tiltak som er nødvendige for «Sikker drift» på gruppens ansvarsområder. 7. Kartlegge hvilke kostnader som vil påløpe for å implementere løsningene og gjennomføre tiltakene (og foreslå finansiering)

Prosjektorganisering: Administrative tjenester og funksjoner Prosjektleder ------ Prosjektgruppe Gruppe Sikker drift Studie- adminstrative funksjoner Økonomi- tjenester og funksjoner IKT Lønn HR - personal-tjenester og HMS Sikkerhet og beredskap Arkiv/ dokument-forvaltning Kommunikasjon Web/info Markeds-føring Støtte-tjenester for innovasjons-virksomheten Forsknings- administrasjon tjenester og støttefunksjoner Biblioteks-tjenester Tekniske drifts-tjenester Praksis-adminiistra- sjon Kvalitets-sikring- system Student-demokrati Under-gruppe Anskaffelseog innkjøp Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe

Arbeidsgrupper for faglig utvikling Første forslag i Styringsgruppa 18.03 – endelig behandling 15.04. Tre punkter til drøfting: Hvilke grupper? Mandat? Sammensetning?

Første forslag til mandat: Over lengre sikt vil det være fakulteter og institutter (eller tilsvarende) som har ansvaret for faglig utvikling spesifikt på de enkelte fagområder. Inntil ny/endret fakultetsledelse og instituttledelse er på plass, vil de faglige arbeidsgruppene kunne gi viktige innspill til ledelsen ved institusjonen(e). Det foreslås et slikt felles mandat: De faglige arbeidsgrupper skal være høringsinstans og gi bidrag til arbeidet med å utvikle faglig plattform. Hver enkelt gruppe skal deretter, når arbeidet med faglig organisering er i gang, gi innspill om faglig organisering sett ut fra spesifikke faglige utfordringer innen eget fagområde. Gruppene skal innen 2016 forberede et faglig grunnlag for arbeidet med nye mål og strategier for det sammenslåtte NTNU.

Første forslag til grupper Et utgangspunkt for videre diskusjon kan være å sette opp en første liste slik: Helse og sosialfag Økonomi og ledelse Lærerutdanning Teknologi Informasjonsteknologi Estetiske fag Disiplinfag Tverrfaglighet ………………………………..