Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
Advertisements

Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
STUA seminar 11. februar 2016 Marianne Jacobsen Veiledning hos MN-studieinfo.
Agenda for møtet Hva er konfirmasjon? Presentasjon av ledere Gjennomgang av konfirmantåret Vårt diakonale arbeid Hvordan melder man seg på?
Produsentuavhengig legemiddelinformasjon for helsepersonell Søkeeksempel på RELIS.no (13. mai 2016)
Er du klar for nye utfordringer? Du får verdifull erfaring, kunnskap og kompetanse! Bli frivillig i Kirkens SOS krisetelefon eller SOS-chat!
Eksterne epikriser – hvordan sikre at de når frem til rett mottaker Digital samhandling, OUS –
ALS pasienten - en utfordrende pasient? En alvorlig sykdom med symptomer som arter seg forskjellig etter hvilket område som er affisert Ulike aldersgrupper,
Hvordan kan vi hjelpe barna våre med matematikk?.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Info (Medlem) 1/2 Velkommen til Nespresso Club, du snakker med. Hva kan jeg hjelpe deg med? Hvorfor har dere ikke sjokoladekapsler? Det er nettopp kaffe.
Doping. Refleksjonsspørsmål I innslaget hørte dere at Therese Johaug har avlagt positiv dopingprøve etter en treningsleir i Italia. Hva er doping og hvordan.
Assistance Service(1/2) Velkommen til Nespresso Club, du snakker med, hva kan jeg hjelpe deg med? Medlemsnummer Har du ditt medlemsnummer tilgjengelig?
Orkla Matbarometer - en nordisk kostholdsundersøkelse
Holdninger til helseforsikring
Hverdagsrehabilitering Porsgrunn kommune
Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver – etisk dilemma
En faktor i utvikling av teori om sinnet og sosial kompetanse
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Faglig utvikling hos sykepleierne
Februarnytt Buorre beaivi = god dag
Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver Vanskelige situasjoner
3 STRESSMESTRINGSTIPS FOR LEDERE
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Nysgjerrigpermetoden
Beregningsmodell for hverdagsrehabilitering
Tverrfaglege og yrkesretta oppgåver Vanskelege situasjonar
Tverrfaglege og yrkesretta oppgåver
x x x La barna ta portrettbilder av hverandre.
Nye bøkerapril ’16 – april ‘17
Idretten er så stor del av identiteten min.
SOMMERINFO! TRENE LITT ? Enkel økt Sprint økt «Litt syre» økt
Velkommen til masteren i spansk, portugisisk og Latin-Amerika-studier!
Gang.
Jomfrusjekk.
Foreldres rettigheter etter barneforskriften § 10
Synlighet og oppslutning
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Sametingsvalget mellom Karasjok og Tønsberg
Statistikk 2 Sentral- og spredningsmål
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Kapittel 27 Kommunikasjon med hjemlandet og å sende pakker
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Workshop for sommerskolen 2008 v/ Vibeke Holtskog
Rollekort Slangespill Bruk av bilder
Anita forteller (FORSIDE) om søndagsskolen og de sinte mennene.
Toleransevinduet Lærer forklarer. Snakke om at læring, vennskap og deltakelse får vi bare til når vi er inne i toleransevinduet. Noen har smale, noen har.
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
U-landsforeningen Svalene
Fest & følelser Velkommen
Oppslutning & Verving Forrige gang, på uke 7 i januar… der var de aller fleste av dere…, jobbet vi også med hvordan være synlige, hvordan vise frem forbundet.
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Kapittel 23 Årstidene.
Oppgave 22 Side 142 – 143 Utdrag fra en roman av Hanne Ørstadvik: Like sant som jeg er virkelig (1999). Kanskje du vil forsøke å lese romanen?
Velkommen til Oppstartsamtale
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Bra for legen – bra for pasienten
Folketrygdens ansvarsområde (§ 10-8 Bortfall av rett til ytelser etter folketrygdloven kapittel 10)
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Jesu budskap og eksempel
Kapittel 5 oppgave b Fra direkte til indirekte tale. Han sier at … 
Noen sentrale årstall i norsk lovgivning
Vitaminer og mineraler
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Utskrift av presentasjonen:

Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver Egenomsorg

Oppgave 1 Din neste kunde er en dame på rundt 40 år. Hun har fått beskjed om at hun er i ferd med å bli benskjør. Legen sa hun måtte gå på apoteket og spørre etter noe som kan styrke skjelettet. Kunden din lurer på om det kan være en sammenheng mellom en alvorlig spiseforstyrrelse i ungdommen og benskjørhet. Hva slags veiledning og informasjon vil du gi kunden din, og hvilke produkter kan det være aktuelt å anbefale?

Oppgave 2 Du «plinger» frem neste kunde i direkteresepturen. Han snufser, hoster og harker mens han viser sin legitimasjon. Du henter frem e-resepten og registrerer det legen har rekvirert. Farmasøyten kontrollerer Cosylan og doxycyklin. Fra selvvalget har kunden tatt med seg Rhinox nesespray og kalktabletter. Kalktabletter pleier han å bruke fordi han ikke liker hverken ost eller melk. Hvilke råd og veiledning gir du din kunde før kundemøtet avsluttes?

Oppgave 3 Det er sommer og ferietid. Mange kunder kommer på apoteket for å kjøpe solkrem. Kunden som nå henvender seg til deg i selvvalget, reiser snart med kone og datter på fire år til Hellas. Han har hørt at på apoteket kan han få god veiledning om solbeskyttelse. Du hjelper gjerne. Hvilke aktuelle produkter vil du presentere og hvilken informasjon vil du gi til din kunde?

Oppgave 4 Din neste kunde har nettopp oppdaget at hun er gravid. Hun har hørt at det er et kosttilskudd hun bør ta som er bra når man er gravid. Moren hennes har fortalt at hun ble anbefalt å ta jerntilskudd da hun gikk gravid, så hun tenker hun vil kjøpe det også. Kunden din forteller at legen for en tid tilbake skrev ut ibuprofen, som hun bruker når hun har smerter i et kne. Er det greit at hun fortsetter med det, spør hun deg.   Hvordan vil du veilede kunden og hvilke aktuelle produkter du presentere?

Oppgave 5 Kunden som nå ønsker å få hjelp av deg, presenterer symptomer som du tenker må være pollenallergi. Hun har øyne og nese som klør og renner. I tillegg nyser hun, og øyene er litt røde. På spørsmål om hun har hatt dette før, sier hun: «Jeg tror ikke det». Hvordan vil du gå frem for å bli helt sikker på at det er pollenallergi hun har? Mens dere står foran hyllen for å finne aktuelle produkter, ser hun plutselig gjenkjennende på en pakning med Spersallerg. Hun sier hun kjøpte den en gang for å bli kvitt røde øyne … Hvilke aktuelle produkter vil du presentere og hvilken nødvendig veiledning og rådgivning vil du?