Forbrukerrådets servicetest

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Servicekonferansen 2008 Test av kommunal service KSI-måling ™ KOMMUNAL SERVICE INDEKS™ Sidsel Brath Informasjons- og servicesjef.
Advertisements

FAMILIENS HUS Hvor: Hoff Terrasse 20 (Senter for familiebarnehager)
Helsetjeneste for asylsøkere
Rammeplan for Aktivitetsskolen (AKS)
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Levanger formannskap – Ola Stene, rådmann – Levanger kommune Det Digitale Trøndelag (DDT) er et prosjektsamarbeid på digitale tjenester. Deltakere:
FORHÅNDSSTEMMING Hvor og når og hvordan ?. HVOR? Hvordan vurdere hva som er ”egnet lokale” iht valgloven § 8-3 (1)?
Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren.
E-forvaltningskonferansen Randi Flesland
Hvordan oppstår problemer i ePhorte?
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Toppkarakter for Drammen kommune
Velkommen til Aktivitetsskolen Rosenholm 2013
INF2110 Web-utvikling og publiseing Eksamensinformasjon BI OSLO.
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
Evaluering av telefontjeneste Oppdragsgiver:Bergen kommune Dato:11. november 2004 Konsulent:Morten Engan Opinion i OsloPb Tøyen, 0608 OsloTel: 22.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Bibliotekvakten Bibliotekvakten startet i Vestfold i 2001
Tidlig ute med elektronisk meldingsutveksling.  Informasjonsutveksling mellom sykehus og kommune angående pasienter som innlegges på sykehus eller skrives.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
1 Program dialogmøte 1.mars Kort presentasjon av BBS-prosjektet og resultatene fra storbrukermøte Direktoratet for.
Helpdesk Ny kundefront Ovf - nett drift.
Effektiviseringsnettverk Prosjektet - som i første rekke er et samarbeid mellom KS og KRD - ble initiert i 2001 av daværende Regjering som et ledd i satsingen.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Status for nettverksarbeidet ASSS-kommunene - September 2006 Jan Aarak, KS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen NAV NAV Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
-Hvor går veien videre? ”Alt som gjøres for at idrettslaget utvikler seg fra dagens situasjon til en ønsket bedre situasjon.”
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Kommunetest Anne Haabeth Rygg Fagdirektør offentlige tjenester og samferdsel.
Oslo universitetssykehus er lokalsykehus for deler av Oslos befolkning, regionssykehus for innbyggere i Helse Sør-Øst og.
Brukerundersøkelse Det flerspråklige bibliotek. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på web i perioden 19. oktober – 8. november Sendt ut til.
Felles nettløsning for spesialisthelsetjenesten – én helseportal Jostein Listou, kommunikasjonsrådgiver Helse Midt-Norge RHF.
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Info (Medlem) 1/2 Velkommen til Nespresso Club, du snakker med. Hva kan jeg hjelpe deg med? Hvorfor har dere ikke sjokoladekapsler? Det er nettopp kaffe.
 Utnytter små ressurser så flest mulig får et tilbud ◦ Bibliotek ◦ Kulturskole ◦ Ungdomstilbudet  Søker prosjektmidler  Samarbeider med andre ◦ På.
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på.
Assistance Service(1/2) Velkommen til Nespresso Club, du snakker med, hva kan jeg hjelpe deg med? Medlemsnummer Har du ditt medlemsnummer tilgjengelig?
Forbrukerrådet Kommunetesten 2016
Åndalsnes barneskole SFO Åndalsnes barneskole
Annet du lurer på? Kontakt oss på
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Lag flytskjema Oppgave
Komité for teknikk, kultur og fritid
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Påmelding til vinterferien senest 2.feb
Sendte meldinger blir liggende i status «Sendt, venter på kvittering»
Vinje kommune Vegen til god service.
Påmelding til påskeferien senest torsdag 16.3
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
SFO-PLAN APRIL 2017 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
FDV-prosjektet – lansering for brukerne 2. mai Arbeidsmiljøutvalget 23
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Lynguide – for LIS Logge på:
Verdier og visjon i nye Stavanger
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Bristol Rheuatiod Arthritis Fatigue scale
Utskrift av presentasjonen:

Forbrukerrådets servicetest Alle kommuner testet i 2013 og 2016 på service, tilgjengelighet og informasjonskvalitet (ikke testet tjenestens kvalitet). Også testet tidligere (men ikke alle kommuner hver gang). Forbrukerrådet har henvendt seg til kommunene med spørsmål de mener folk flest kan lure på, f eks prisinfo om SFO, saksbehandlingstid byggesak og åpningstider i svømmehallen I kontakt med kommunene har de fremstått som innbyggere eller slektninger/venner til innbyggere - sendt flere separate e-poster, ringt mange tlf samtaler og lett etter mer enn 100 ulike informasjonselement på hver kommunes nettsider

Andøy kommune – 2013 og 2016 2013 2016 Barn og skole 19 10 Poeng (0 – 100) 2013 2016 Barn og skole 19 10 Tekniske tjenester 17 38 Sosiale tjenester 57 30 Pleie og omsorg 48 Helse - 47 Fritid og kultur 100 98 Informasjonstjenester 60 Samlet poeng 32,9 45,4 Snitt fylket/landet 54/60 52/55

Muligheter for forbedring Informasjon på kommunens hjemmeside - relevant faktainfo? - hvor lenge må man lete for å finne det man er ute etter? (2 min) Hvor godt/raskt svarer vi på henvendelser? - på epost (svartid – innhold) - på telefon (to forsøk) SERVICE TILGJENGELIGHET INFORMASJONSKVALITET