Velkommen til seminar og førjulsfrokost! Agenda 09.00-09.40 Nye muligheter med vårt Global Delivery Center (GDC) i India 09.40-10.30 Digitalisering av Trondheim kommune 10.30-11.00 ServiceNow Business Consulting – en komplett pakkeløsning i prosjekter 11.00- Avslutning Velkommen til seminar og førjulsfrokost! Copyright 2010 FUJITSU CONSULTING INDIA
Kundecase: Trondheim kommune
hvem vi er STEFAN SCHÖLLIN Sales Manager Symfoni ESM TOR KINGELL P&A Senior Consultant Symfoni ESM KJETIL ANDENÆS Senior Consultant Symfoni ESM
løsning for håndtering av kundehenvendelser April 2016 – Avtale om levering av en løsning for håndtering av henvendelser fra kommunens innbyggere. Formålet med løsningen er å bidra til god brukeropplevelse for ansatte i kommunen og bedre kundeservice for publikum. Anskaffelsen er et ledd i Trondheim kommunes arbeid for å nå målet om et "digitalt førstevalg" samhandling digitalt skal være innbyggernes og næringslivets førstevalg. Fokuset med denne løsningen vil være: enkelhet for brukeren gjennom størst mulig grad av automatisering oppgaveforenkling og intuitive grensesnitt. Når digital samhandling skal lykkes må løsningen være så god at både interne og eksterne brukere foretrekker å bruke tjenestene digitalt Brukerne skal selv fritt kunne velge når, hvor og hvordan de skal bruke de digitale tjenestene.
Trondheim kommune 189.000 innbyggere 30.000 studenter 11.600 ansatte Potensielt - 1000 lisenser Saksbehandlere som skal jobbe i systemet Skrive landene på en rekke under
TK hadde noen ønsker Skrive landene på en rekke under
TK hadde noen ønsker Skrive landene på en rekke under
TK hadde noen ønsker Skrive landene på en rekke under
Håndtere alle typer henvendelser Ønske om å felle et tre Kontroll på innlevering av Søke erstatning etter påført skade Nett Epost Telefon Personlig oppmøte registreres ved og lagres i Problem med kommunal vei
Innbygger kan se offentlig status og historikk Mindre frustrasjon – full kontroll Utførende personer kan oppdatere status og legge inn kommentarer i saken fra mobile enheter Førstelinje kan enkelt finne saken se hvem som har den og hva som har skjedd i historikken. Kan legge inn kommentar – f.eks. nye opplysninger fra innbygger Innbygger kan se offentlig status og historikk
Kundesenter henvendelser Henvendelseshåndtering Fase I TK Tjenester Trehenvendelser Aktiviteter I Marka Driftshenvendelser Portal Saksregistrering Erstatningssaker Kundesenter henvendelser Anbud Utlån Trondheim Kommune Hentesaker Saksbehandling
Portal og Selvbetjening Fase I prinsippskisse Portal og Selvbetjening Bydrift Trefelling Aktiviteter i Marka Driftsaktiviteter Erstatningssaker Kundesenter Generell henvendelse TK Tjenester Utlånsaker Nøkler Adgangskort PC Prosjektorer Hentesaker Frukt Post Pakke Besøkende Anbud - Brukere, Grupper & Funksjoner - Roller - Tilganger - Styring - Prosesser Prosjektets Leveranser
Integrasjon MED Fase II Internet Integrasjon MED Fase II Telefoni TK kart Difi ID porten Integration Sosiale medier Servienow Brukere TK Arkiv saksbehandler
UK • BELGIA • NEDERLAND • FINLAND • SVERIGE • DANMARK • NORGE • INDIA Takk FOR oss! Kontakt info: Følg oss på: Karenslyst Allé 2, 0278 Oslo linkedin/symfoniesm +47 23 29 23 00 @symfoniesm info@symfoni-esm.com youtube/symfoniesm UK • BELGIA • NEDERLAND • FINLAND • SVERIGE • DANMARK • NORGE • INDIA
Velkommen til seminar og førjulsfrokost! Agenda 09.00-09.40 Nye muligheter med vårt Global Delivery Center (GDC) i India 09.40-10.30 Digitalisering av Trondheim kommune 10.30-11.00 ServiceNow Business Consulting – en komplett pakkeløsning i prosjekter 11.00- Avslutning Velkommen til seminar og førjulsfrokost! Copyright 2010 FUJITSU CONSULTING INDIA
- slideshow ENDS HERE -
Konsistente menyer og enkle startsider
Fokus på oppgaven – gruppert funksjonalitet
Digital innmelding fra innbygger
Integrert kart for enklere saksbehandling
Oppgaver knyttes lett inn i saken
Enkel liste over oppgaver – kan brukes fra mobiltelefon og nettbrett Utførende personell får en enklere hverdag Enkel liste over oppgaver – kan brukes fra mobiltelefon og nettbrett
Enkelt å gi innbygger oppdatering Dersom dette feltet inneholder noe tekst ved lagring, sendes denne til innbygger ved lagring av saken på ønsket måte
Støtter også involvering av eksterne ressurser Opprett epost rett i saken
Oversiktlig saksgang