Strategi rekruttering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
NBF i går – i dag – i morgen Hva er forbundets tilbud til medlemmene? Tradisjonelt har forbundets og kretsenes spilletilbud vært rettet mot de som har.
Advertisements

Helgekurs Spill Bridge 1 på en helg Opplegg utviklet av: Sven-Olai Høyland.
Gardermoen BK 22. April Hva er klubbutvikling? Klubbutvikling er alle tiltak i klubben som bidrar til å løfte klubben fra en nå-situasjon mot en.
Kretsledermøtet  Beitostølen – lite deltakelse  Tenerife – særdeles vellykket  Nybegynnerfestival  Vil innføre ulike typer landsomfattende turneringer.
UTBREDELSETEKNIKKER MINIBRIDGE – LYNKURS. BRIDGE PÅ BRIDGE PÅ MARIANNE UTARBEIDET BROSJYREN I FORBINDELSE MED KAMPANJEN ” VÆR EN BRIDGEVENN.
Rekrutteringskampanjen
Rekrutteringskampanjen
Bridgetinget 5. juni Rogaland Haugaland Sogn og Fjordane Møre og Romsdal Hordaland Buskerud Vestfold Aust Agder Vest Agder Telemark Nordisk Standard.
Bridgetinget 5. juni 2010 Rekruttering og opplæring •Medlemsstatus •Et spill for framtiden •Vær en bridgevenn – verv en bridgevenn •Kretsens rolle i kampanjen.
Kretsledermøte 20. mai 2011 Program Kretsledermøtet 2011 Klokken 1600 – 1800: •Åpning og innledning •Regnskap 2010 – budsjett 2011 •Styrets arbeid siden.
BRIDGE ER:  KREVENDE  FARTSFYLT  DRAMATISK  SPENNENDE.
NBF – ♥ for rekruttering Marianne, 32, samboer Oppvokst i Mo i Rana, bosatt på Vestlandet de 10 siste årene, bor på Sørlandet og har kontor på Ullevål.
Norsk Bridgeforbund. Hvorfor er klubbutvikling viktig? Hva kan NBF tilby?
Buskerud Vestfold Aust Agder Vest Agder Telemark Nordisk Standard Bridgelærer utanning Bridge i skolen Sør Trøndelag Midt Trøndelag Helgeland Salten Ungdomskontakt.
♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Stor kampanje til høsten – vi løfter i flokk Alle verver én Trivelig å verve noen vi kjenner - sjansen øker for at de nye vil.
Bridge – Et spill for livet. Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
KOSTRA-skjema 13, Kommunale boliger Ny-utvikling av skjemaet – hvorfor og hvordan?
Virksomhetsplan Prosessgrunnlag veiledere. Hvorfor virksomhetsplan?
Tema 1.Morgendagens rekrutteringsutfordringer. Ved Erik Nyhus, regionsleder Proffice Telemark, Vestfold og Østfold. 2.Viktige endringer i arbeidsmiljøloven.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Bacheloroppgave Bygge videre på det som fungerer godt – forandre på det som ikke fungerer optimalt.
​ Stort nasjonalt engasjement for forebygging av overdosedødsfall! Oppsummering fra det nasjonale læringsnettverket1.
PTF-kurs Eirik Sundan – Roger Øverås Foto: Bjørn Erik Olsen.
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon LMU
SFS 2201 – kjennelsen Slutningen – partsforholdene I.SFS 2201 prolongeres med følgende endringer: Pkt. 1 gis slik ordlyd: Denne særavtale er.
Fem viktigste tips Som hjelper deg med å vinne i online Bingo Innsendt av :
Sportsklubben nord Versjon
Bedre klubbhjemmeside
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Et prosjekt finansiert av KS for Bergen bystyre
Skedsmo FK Jentesamling 1. juni
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
Konkurranse grupper Januar 2017
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
En verden av usikkerhet
BRIDGE ER:  KREVENDE  FARTSFYLT  DRAMATISK  SPENNENDE.
v/Kristina Ness og Selma Pedersen NBF Kick Off 2017
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Gang.
Sametingsvalget mellom Karasjok og Tønsberg
Å arbeide i studiegruppe:
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Bosetting av flyktninger og kjennskap til Husbankens virkemidler
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Visjon: Aktiv læring med varme og tydelighet
Gode venner som hjelper andre
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Den matematiske samtalen
Status lærlingordning
Eiendomsforvaltning Kort introduksjon til modulen.
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Klubbutvikling oppfølging
«Yrkesnettverk» Et rekrutteringsprosjekt i regi av Oslo Vest Rotaryklubb Prosjektgruppe: Agnes Beathe, Cecilie, Per Gustav, Håkon og Nils.
Firmanavn Forretningsplan.
Strategibegrepet Strategi som plan: Et forsøk på å vise tiltak og delmål på vei mot overordnede og mer langsiktige mål. Strategi som mønster: Det mønsteret.
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
Prosjekt ¨redde¨ Buskerud`s flaggskip
Engasjement og frivillig arbeid
Sesonginformasjon til alle lagledere og trenere – aldersbestemt fotball
Personvernrutiner i Attac for regionalledd
Utskrift av presentasjonen:

Strategi rekruttering Felles retning og mål for langsiktig rekrutteringsarbeid

Hva er rekruttering? Markedsføring av klubben/bridge generelt Alle som har gått et kurs tidligere b) Spillere som har tatt en pause c) Mangler makker Markedsføring av klubben/bridge generelt Hvem skal gjøre dette? Holde kurs Få tak i kursdeltakere. (Hvem gjør det?) Få tak i kursholder 10-12 kvelder / helgekurs Ta vare på spillerne etter endt kurs Hvordan? Hvem gjør det?

Hva er en strategi? En strategi er en plan eller angrepsmåte for å nå et mål.  Strategi handler mer om hva som skal gjøres enn om hvordan noe skal gjøres. 

VISJON 2020: Et yrende aktivt bridgemiljø skaper glede, kunnskap og muligheter for mennesker i alle aldre

Hvorfor en strategi? «Vi må satse på de unge – ellers dør bridgen ut» kretsleder Nord-Norge «Vi må satse på de som er 40+, for de unge bare forsvinner» kretsleder Øst-Norge «Nå til dags foregår all spilling på nett, og det er der rekrutteringen i fremtiden må foregå» «Bridge kan spilles av alle uansett språk og bakgrunn, hvorfor satser ikke NBF på kurs på alle innvandrere?» «Alle norske bedrifter bør ha en bridgeklubb»

2009-2012 Medl. 2007 2009 2010 2011 2012 Prosjekt BBO Nordic Spill Bridge 1 - 2 Åpningsturnering BBO Nordic Betaling BBO Nordic Nybegynnerkurs BBO Nordic Juniorfond: Et Spill for Fremtiden Frifond: Søker LNU spesielt BIFIN: 320 stk Frifond: Fyller ikke kriterier Org. dager 2010: 60 stk. Medl utv, TL-kurs Org. dager 2011: 113 -Hjemmeside/ Ruter -Klubbguider Org. dager 2009: 30 stk 2007 2009 2010 2011 2012 Kampanje: Vær en bridgevenn – verv en bridgevenn Lynkurs utviklet Kampanje: 1-2-3 Org. dager 2012: 91 - bridge.no/- Ruter - rekruttering Første møte utvalg medlemsk 14 utdannede Klubbguider Eva fratrer som leder ”Lær bridge” på bridge.no Nybegynner- stoff NB Søker kult. Dep ”Frisk Giv NBF” Møte Stortinget ”Bridge valgfag” Høringsuttalelse ”Bridge valgfag” Aschehoug - interessert Pilot SFO Nettavisen Golden Goal TV2 nyheter 1. Nybegynner-festivalen 2010 1. Nybegynnerkurs på Juniorleir Omfattende underrapportering medlemmer Nye Medlemskaps-former Utvalg medlemskontakt Nordisk samarbeid Arangement Medlems- utvikling Konkreter Organisasjon Media

Må vi velge? Hvis vi prøver å gjøre alt, får vi ikke gjort noe godt nok Ved å velge noen innsatsområder får vi trekke lasset sammen, og spille på hverandres erfaringer/suksesser NBF kan med ryggdekning fra dere prioritere å legge penger og arbeid bak innsatsområdene

Formålet Rekrutteringsstrategien skal gjøre Norsk Bridgeforbund i stand til å: Øke medlemstallet slik at vi kan gi et bedre aktivitetstilbud til våre medlemmer Flere medlemmer vil gi oss ressurser til å tilby et større et aktivitetstilbud med økt variasjon og bedre kvalitet til hele spekteret av våre medlemmer. Få definerte roller og ansvar i rekrutteringsarbeidet for alle ledd i organisasjonen Definere satsningsområder for rekruttering og sikre en stødig kurs for rekrutteringsarbeidet

NBFs nye rekrutteringsstrategi Velge tiltak basert på enhetlig strategi – ikke strategi basert på tiltak Strategi som ligger fast over et lengre tidsrom Skal vi lykkes med rekruttering må det være lokalt eierskap til den valgte strategien

Hvordan? Strategien må komme fra DERE Forankret i alle ledd i organisasjonen Avklare arbeidsforhold – hvem gjør hva? Prosess

Arbeidsgruppen Helge Stanghelle (leder) Marianne Harding Per Watz Finn Brandsnes Camilla Røed Oppegaard Anders Holmen Gundersen

Prosessen Kartlegge: Hva har vi gjort, hva funker, hva har feilet. Hvorfor? Hva har vi? Materiell, personer, arenaer Analyse av medlemsmassen – hva skjer hvis vi velger å ikke rekruttere/rekruttere innen et bestemt sjikt. Erik Bølviken. Inkludere alle organisasjonsledd: Hvilke valg har vi? Hva tror vi (klubbene, kretsene) på? Velge

Statistisk analyse av medlemslisten

Forankre Kretser og klubber foreslår og prioriterer Arbeidsgruppen foreslår en strategi ut fra innhentet data Strategi vedtas av Bridgetinget 2018 Vi har valgt en strategi, men hvem skal gjøre hva? Derfor må arbeidsgruppens leveranse også inneholde en avklaring av roller

Implementere Nå skal vi sette planen ut i livet Men hvem skal gjøre hva? Hva gjør NBFs administrasjon? Hva gjør styret? Hva gjør klubben? Hva gjør kretsen? Skal vi hente inn noen utenfra?

Kan vi ikke gjøre det vi vil da? Velg gjerne lokalt i tillegg Tiltak som dere tror på og ønsker å satse på lokalt, kan dere selvfølgelig gjøre uansett om det er inkludert i de prioriterte områdene Områdene som blir prioritert i strategien, er der man kan forvente nyutvikling fra forbundet og støtte fra andre lokale klubber

Hva gjør vi nå? Selv om det er vanskelig å la være - ingen konkrete forslag her og nå Kretsene har sagt ja til å jobbe med dette – og vi håper de fleste kretser vil involvere alle klubbene i prosessen Inkluder hele klubben