Opplevelsesfokus og mer kunnskap er nøkler!

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Advertisements

OFU forprosjekt Veien frem Generelle utfordringer Heidi Jacobsen.
Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
Fra reiseliv til opplevelser Utvikling av opplevelsesnæringen i Nordland Liv Rask Sørensen SMART Bodø Foto: Hans Erik Elmholdt.
Internasjonal engelsk Verdens mest brukte språk. Verdens mest brukte språk. Gode engelskkunnskaper åpner nye muligheter, gjør livet lettere og gir selvtillitt!
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2004 Hovedresultater.
Presentasjon – Econa Riksrevisjonens stilling i statsapparatet Riksrevisjonen er direkte knyttet til Stortinget og er uavhengig av forvaltningen.
Best Value En bedre tilnærming til prosjekter Ari Soilammi, utviklingssjef RIF September 2015.
FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Markedsføring av turOrientering Trond Cato Martinsen, Konnerud IL.
Youth in a changing society AER Summer School Almere, Flevoland, Nederland 22th – 27st August 2011 Reiserapport til Internasjonalt forum
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
​ Stort nasjonalt engasjement for forebygging av overdosedødsfall! Oppsummering fra det nasjonale læringsnettverket1.
Sånn gjør vi det i Rælingen! Bånn gass for fasteaksjonen.
Den gode kunde Kompetanse, involvering og kultur Magne Jørgensen Simula Research Laboratory.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Sluttkonferanse Opplevelser i nord
Kapittel 18: Ansatte som merkevarebyggere
nHS og Universitetspilotene - prosjektledersamling 15. mars 2007
Glommastien, Fredrikstad
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Berit Lien seniorrådgiver
Hvem er partnerne våre? Hvilke leverandører har vi?
Samarbeidsgruppemøte 5.november 2015 SAK: 5 Status veikartarbeidet
Sak 8: Status fra etableringsprogrammet
Samarbeidsgruppemøte 5. november 2015
Utlysning av studentoppgave
Arbeidet med ny strategi for UiS
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
(Selskapsnavn) Markedsplan
Digikort Gyldendal Akademisk
Norsk frivillighet og organisasjonsliv: hvor, hva, hvem, hvorfor, hvordan… Hvorfor er utviklingstrekkene i norsk frivillighet og organisasjonsliv tema.
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Modell for tjenesteforvaltning
Espelundutvalget – status og framdrift
StiNe – Studieinformasjon på nett
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Segmentering og målgruppetenkning
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Prioritering av kategorier - mulighetsanalyse
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Posisjonering og differensiering
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
SpinnOff leverer deg komplette arrangement.
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Nå er vi spente!.
NVP – Avstandsoppfølging på Agder Prosjektperiode: 2018 – okt 2021
Modul 3 – Intensiv opplæring
Programkontoret.
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Opplevelsesfokus og mer kunnskap er nøkler! Trond Øverås Adm direktør / NordNorsk Reiseliv

Reiselivet i NN – diagnose ift konkurrentene Analyse utarbeidet av Nordlandsforskning og Mimir i 2013 for NordNorsk Reiseliv.

Definisjoner Endringsanalyse – fra i går til i morgen Vi må venne oss til å ri parallelle innovasjonsbølger. .

Fra marketing til management Markedsføring – før og nå Fra Til Fra bred markedstilnærming Fra AIDA Fra kampanjer Fra fokus produkt Fra NNR’s språk i få kanaler Fra måling av kun overnatting/ankomst Fra måling av leads og reach …til fokusert differensiering …til kjøpskompleksitet og PMO …til always-on og co-marketing …til fokus kundeverdi …til stammespråk i mange kanaler …til opplevelsesomsetning og kundeopplevelsen …til også engasjement og involvering û  Fra marketing til management Oppsummert

til innovasjonskultur Utvikling – før og nå Fra Til Fra utviklingsprosjekter Fra å gjøre utviklingsjobben alene Fra lineære faseinndelte utviklingsløp Fra analyser og kvalifisert gjetning Fra ressurs Fra fokus på enkelt bedrift og destinasjon sitt ansvar …til en always-on innovasjonskultur …til å invitere kundene inn …til sirkulære løp der MF og utv. er to sider av samme sak …til også testing, prøving og læring …til kundeverdi som viktigste utg pkt …til helhetstenkning og felles ansvar for systemer, profesjonalisering, kvalitetssikring og utvikling û  Fra skrivebord til feltarbeid og fra utviklingstiltak til innovasjonskultur Oppsummert

Sosio-demografiske tvillinger Relativt like sosio-demografisk – ulike mtp motivasjon og behov! = vi må ha en annen tilnærming enn vi har hatt tidligere ift utvikling og kommunikasjon

Aktiv, utovervendt deltakelse Fordypende, innovervendt deltakelse Overordnede målgrupper/drivere for Nord-Norge Aktiv, utovervendt deltakelse Målgruppe: Ro og estetikk Tett på deg selv Felleskap og moro Tett på hverandre Interesse og læring Tett på de andre Tur og friluftsliv Tett på natur Klassisk Baseferie-orientert Rundreise-orientert Fordypende, innovervendt deltakelse

Et opplevelseskonsept er en: samling utvalgte ressurser, produkter, tjenester og opplevelser orkestrert rundt en kundereise fra A til Å dramatisert gjennom en fortelling eller et tema utviklet og levert ut fra bestemte verdier og kommunisert enhetlig til målgruppa Hel ved fra markedsføring til leveranse!

3 piloter i 2016 Northern Time Out Velværeturisten/wellness. Samarbeid med Visit Bodø og bedr. i Salten Northern Culture Kulturturisten. Samarbeid med Visit Harstad og bedr. i Harstad Northern Birding Fugleinteresserte turister. Samarbeid med Tormod Amundsen og bedr. i Varanger

Evaluering og videreutvikling Drift og videreutvikling Faser i pilotene Utvikling Konseptutvikling og opplevelsesdesign. 3 samlinger. Innhenting av brukerinnsikt, forarbeid, utvikling av opplevelseskonseptet sammen med leverandørene, leveranseløsninger og kommunikasjonsløsninger inkl. coaching Testing Testing av pilotleveranser. Tilbakemeldinger fra kunder (co-innovation), testing gjennom personer med brukerinnsikt inkl. enkel opplevelsessdesign og testmarkedsføring (web, sosiale medier, presse og eget kontaktnett) Evaluering og videreutvikling Evaluering, justering og videreutvikling av opplevelseskonseptet og leveranser basert på testresultatene. 1 samling. Diskusjon av forretningsmodeller og veien videre. Sluttrapport av pilotprosjektet til nyttår. Lansering Markedslansering og drift. Planlagte lanserings- og markedsaktiviteter. Drift og videreutvikling Evaluering og videreutvikling av lanserte leveranser, utvikling av nye leveranser (bruk av årshjul). 1-2 samlinger med leverandørene i året.

«The difficulties lies, not in the the new ideas, but in escaping from the old ones» John Maynard Keynes 1883 – 1946