Årets norske Leanvirksomhet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
Advertisements

Klimajobber i nord Broen til framtiden 2015 Gaute Håkon Holand Wahl.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
Virksomhetsplan Prosessgrunnlag veiledere. Hvorfor virksomhetsplan?
Bilag 5 Strategier for HELFO mot HELFO har vært gjennom en spennende reise fra etablering av Trygdeetatens oppgjørsorganisasjon i 2004 og fram til.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
Miljøsertifisering Hvor står NØK NØK produserer og leverer bare miljøvennlig energi! Vi har internt høy fokus på HMS Kraftbransjen var (er) av enkelte.
Nærings- og fiskeridepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 1 Nærings- og fiskeridepartementet Seniorrådgiver Jan Henrik Skogen NHOs Anskaffelseskonferanse.
Støtteordningar. Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Støtteordningar.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Strategisk Næringsplan Knutepunkt Sørlandet 1. Bakgrunn Målet er å utvikle kommunene og sikre innbyggerne i regionen et så godt og effektivt tjenestetilbud.
Kompetansenettverk innen velferdsteknologi i Telemark
VRI.
Søknad: Årets Leanprosjekt
LivsIT Livssituasjonsbasert IT-system
Et prosjekt finansiert av KS for Bergen bystyre
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Lederforventninger (fokus i perioden )
Digital strategi for «Virksomhetens navn»
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Øvelser med kommunal kriseledelse
Samarbeid og medbestemmelse
Arbeidsgiverstrategi
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanprosjekt
Sourcingstrategi for «Virksomhetens navn» innenfor område «xx»
Forskning og innovasjon
Utlysning av studentoppgave
Visjon/Strategi 2020 Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
ForBedring 2018-kartlegging av sikkerhetskultur i spesialisthelsetjenesten Presentasjon Brukerutvalget (hkb)
Porteføljestyring – hva er det?
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Sivilingeniørprogram i medisinsk teknologi
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Veiledning - Verktøy for vurdering av strategier i en anskaffelse
Lønnsutvikling og lønnsforhandlinger i staten En veiledning for ledere
Årets norske Leanprosjekt
Fra fragmenterte til helhetlige tjenester
Internt handlingsrom (IHR)
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanvirksomhet
1. Innledende påstander om organisasjoner
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Lokale lønnsforhandlinger i Sjøsand kommune
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Råd for skriving av søknader og rapporter
Årets norske Leanvirksomhet
Tittel for bedriftsmøte
Firmanavn Forretningsplan.
Strategibegrepet Strategi som plan: Et forsøk på å vise tiltak og delmål på vei mot overordnede og mer langsiktige mål. Strategi som mønster: Det mønsteret.
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
IA-arbeid i praksis Det Juridiske fakultet
Arbeidsprosesser, roller og ansvar
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanvirksomhet
Renomineringssøknad <GEMINIsenter>
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanprosjekt
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
IA skole Omsorgstjenesten.
Årets norske Leanvirksomhet
Søknad: Årets Leanprosjekt
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder for andre i sitt forbedringsarbeid og å drive frem Leanutviklingen i Norge. Beskrivelse av søknadskjema: Søknaden består av en forside (denne siden), 4 sider med informasjon og 1 vedlegg: Side 1: Hvordan passer Lean inn i virksomhetens overordnede mål og strategi? Side 2: Hvilke resultater har dere oppnådd i forbedringsarbeidet? Side 3: Hvordan arbeider dere med forbedringer? Side 4: Hva kan andre lære av dere? Hva er deres styrker og svakheter i måten dere jobber med forbedringsarbeid? Vedlegg 1: Bakgrunnsinformasjon om virksomheten VIKTIG: Det er kun disse arkene som vurderes – eventuelle andre vedlegg blir ikke vurdert! Virksomhet/organisasjon: ____________________________________________ Organisasjonsnr: Kontaktperson: Adresse: Spesifikk avdeling/enhet som søker: Antall ansatte i søkende del av virksomheten: Funksjon/ Tittel Telefonnummer: E-Post: Send inn dette søknadsskjemaet til post@leanforumnorge.no

1) Hvordan passer Lean inn i virksomhetens overordnede mål og strategi? Hvorfor jobber dere med forbedringsarbeid? (strategisk rasjonale) Hva ønsker dere å oppnå?

2) Hvilke resultater har dere oppnådd i forbedringsarbeidet? Hvilke gevinster og læring har dere oppnådd, og for hvem? (resultater innen f.eks. prosess, kvalitet, HMS, økonomi, tilfredshet, kultur, samarbeid, medvirkning og innovasjon - sett opp mot eksterne eller interne kunder/brukere, eiere, medarbeidere, samfunnet og miljøet)

3) Hvordan arbeider dere med forbedringer? Hvordan henger styringsmodellen sammen med forbedringsarbeidet? Hvordan definerer dere hvilke problemer som skal løses på ulike nivå i organisasjonen? Hvordan organiseres arbeidet med problemløsning? Hvordan arbeider ledelsen med forbedring? Hvordan er de ansatte på ulike nivå og tillitsvalgte involvert i forbedringsarbeidet? Hvordan er forbedringsarbeidet integrert med daglig drift?

4) Hva kan andre lære av dere 4) Hva kan andre lære av dere? Hva er deres styrker og svakheter i måten dere jobber med forbedringsarbeid? Hva er deres viktigste læringspunkter? Hvilke råd vil dere gi til andre? Hva er den største utfordringen i måten dere jobber med forbedringer i dag?

Vedlegg 1) Bakgrunnsdata Virksomhet/organisasjon, medarbeidere, visjon/forretningsidé, produkter/tjenester, kunder/brukere, marked, Lean-historikk og bakgrunn