Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Advertisements

Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
Drivkraft for fremtidsrettede energiløsninger Nye rammeavtaler for kommunikasjon i Enova Informasjonsmøte 30. januar, 2007 Kommunikasjonsansvarlig Bård.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
NOR Kurs for deltakere i Introduksjonsprogrammet, Bergen kommune Kurs dekket av anbudet : -Delleveranse 1: Servicekurs -Delleveranse 2: Bygg-
SKU/InnkjøpProfesjonelle innkjøp - bedre tjenester AGENDA 1.Innledning/bakgrunn ved BK Presentasjonsrunde Fremdriftsplan 2.Kvalifikasjonskrav v/Firstventura.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Konkurranseutsetting drift Elveplassen overnatting 2016.
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Persontransporttjenester til og fra skole og barnehage Oppdragsgiver: Bergen kommune Tilbyderkonferanse 14. desember.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelse – Rammeavtale bedriftshelsejeneste.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Konsulent for utarbeidelse av verktøy for livsløpsvurderinger i tidligfase Tilbudskonferanse Viel Sørensen Seniorrådgiver, avdeling for offentlige.
Åpen anbudskonkurranse EØS Renovasjonstjenester næringsavfall til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 08. januar 2016, kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
Informasjonsmøte Busskonkurranse NSB Persontog NSB Persontog Drift: Direktør Øystein Risan NSB Persontog Økonomi: Innkjøpsleder Birgitte Baglo NSB Persontog.
Informasjonsmøte vedr. konkurransen: Rammeavtale juridiske tjenester Oslo 5. november 2013 Kate-Mari Hagen og Monika Hagen Sykehuspartner.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Orientering konkurranse Fisk og fiskemat 2 årig rammeavtale +1+1 års opsjon.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse Lekeplasser og lekeplassutstyr EØS Rammeavtale lekeplassutstyr(
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Prekvalifisering E6 Helgeland Delprosjekt Korgen - Bolna Informasjonsmøte Meyergården Hotell 6. mai 2014.
Offentlige anskaffelser 5 Gjennomføring av konkurranser høst 2015 Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Dosent Ingun Sletnes.
Velkommen til tilbudskonferanse Digitale læremidler.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbudskonferanse Plasmasalg og kjøp plasmaderiverte legemidler Skype/Telefon kl –
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Nettverksutstyr og tilhørende tjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
PKI-anskaffelse Leverandørmøter mars Agenda leverandørmøter – Velkommen, kort presentasjonsrunde – Kort presentasjon av prosjektet (10 min) – Kort.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Anbudskonferanse Rammeavtale på kjøp av Næringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kvarts, 5. etg.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Tilbyderkonferanse Ny utviklingsavtale for.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Høst 2017
Offentlige anskaffelser Sentrale spørsmål i emnet
Anskaffelser i Møre og Romsdal fylkeskommune Rammeavtaler
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Offentlige anskaffelser Tildelingskriterier og kontraktsvilkår
E-handel.
Informasjonsmøte E6 Helgeland Sør Gardermoen 26. august 2015
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Anbud billettkontroll
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Utskrift av presentasjonen:

Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober kl.12:00

Innkjøpsseksjonen 2 Agenda Agenda: 1.Konkurransegrunnlaget – delleveranser m.m 2.Produkter og minimumskrav 3.Kontrakt og bilag til kontrakt – de viktigste bestemmelsene 4.Elektronisk innlevering av tilbud 5.Eventuelt og spørsmål

Innkjøpsseksjonen 3 Konkurransegrunnlaget

Innkjøpsseksjonen 4 Konkurransegrunnlaget

Innkjøpsseksjonen 5 Minimumskrav - miljø

Innkjøpsseksjonen Minimumskrav – opplæring 6

Innkjøpsseksjonen Kontrakt og bilag til kontrakt 7

Innkjøpsseksjonen 8 Oppdragsgivers arbeid med tilbudene 1.Tilbudsåpning - åpningsprotokoll 2.Første kontroll om alle nødvendige dokumenter er levert 3.Tilbudsbrev: Forbehold? Hvis ja, må tilbudet avvises? 4.Kvalifisering: Systematisk gjennomgang av dokumentasjon for kvalifikasjonskrav (kapittel 3 i konkurransegrunnlaget); ikke kvalifisert betyr avvisning av leverandør. 5.Kontroll om alle minimumskrav er akseptert; herunder: eventuelle forbehold (presiseringer/merknader etc) i tilbudet som krever avvisning? 6.Systematisk evaluering av tildelingskriteriene: Pris >> prisskjema (komplett utfylt?) Miljøkrav 7.Begrunnet forslag for tildeling sendes til byrådsbehandling 8.Byrådsvedtak 9.Meddelelse om tildeling, 10 dagers karenstid (”klagefrist”) 10.Kontraktsignering

Innkjøpsseksjonen 9 Konkurransegjennomføringsverktøy Bergen kommune har tatt i bruk verktøy for helelektronisk gjennomføring av anskaffelser. Dette betyr at våre konkurranser kunngjøres til Doffin/TED gjennom konkurransegjennomføringsverktøyet til Mercell. Vi ønsker på denne måten å gjennomføre våre anskaffelser på en sikrere, enklere og bedre måte: –Sikre oss og våre leverandører enkel og kostnadseffektiv konkurransegjennomføring gjennom tilrettelegging for standardisering og gjenbruk av informasjon –Bedre etterlevelse av forskrift om offentlige anskaffelser gjennom full sporbarhet av kommunikasjon, tidspunkt for levering og åpning av tilbud, etc. –NB!! Gyldig elektronisk signatur er en forutsetning for å kunne levere tilbud – husk å sjekke i god tid at den er gyldig! For ytterligere informasjon, ta kontakt med –Mercell kundesenter Elektronisk tilbud gjennom Mercell

Innkjøpsseksjonen 10 Spørsmål til konkurransen?