INF-1400 Obligatorisk Oppgave 3 Mayhem Clone 11.03.2016.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Repetisjon innkapsling static tabell av primitiv datatype LC191D Videregående programmering Høgskolen i Sør-Trøndelag, Avdeling for informatikk og e-læring.
Advertisements

Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Introduksjon til objektorientert programmering i PHP
@ TDT4120 Algoritmer og datastrukturer Trær og søking i dem, samt litt diverse emner Åsmund Eldhuset asmunde idi.ntnu.no.
Uke 10 - Sortering, og hvordan lage en klasse for et klassebibliotek 21 okt. 2003, Arne Maus Inst. for informatikk, UiO.
Objektorientert programmering i PHP del 2
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Duo- en liten innføring
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
@ TDT4120 Algoritmer og datastrukturer Trær og søking i dem, samt litt diverse emner Åsmund Eldhuset asmunde idi.ntnu.no.
Operativsystemer.  Tilstandsmaskiner kalles på engelsk Finite State Machines.  Tilstandsmaskiner er en metode til å beskrive systemer med logisk og.
Fag LO189D - Objektorientert programmering Objektorientert programmering© Else Lervik, TISIP - HiST/IDB vår-99Leksjon 11 Applet’s Hva karakteriserer applet’sside.
Gå inn på denne internettadressen:
INF111 Innføring i nformasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
Analyser en sakprosatekst
Hovedprinsipper i Rational Unified Process
Web-applikasjoner Prosjekt3 Logging Gruppe 9 Malik Muhammad Naeem Kevan Qureshi.
Muntlige presentasjoner
Om eksamen Eget rom på Fronter det oppgaven ”hentes” og leveres Dere får e-post med eksamensnummer, i tillegg litt mer.
Gruppe 3 – Presentasjon 2 Henning Kristiansen, Mats Lindh, André Hauge og Vegard Simensen.
Etter forarbeidet og dagen i dag er målet at dere skal kunne:
Opplev smidig programmering
1 Organisering av kode (Kapittel 5). 2 Mål ● Forstå inkludering er og hvilken gevinst det gir ● Lære å utvikle egne funksjoner ● Forstå variablenes virkemåte.
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Ajax og PHP. I dag l Hvordan få en bedre brukeropplevelse via Ajax- script l Gjennomgang av kode l Oppgaveløsning på.
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
VI LAGER EN PLATEBUTIKK
Programmering sif8005. Praktisk informasjon  Innleveringsfrist øvinger: mandag kl  Alle øvinger er obligatoriske  Studass tilgjengelig 6 timer.
Gruppe 5 består av: – Cecilie Vitting – – Marit S. Asklien -
Testing av objektorienterte systemer Testplanlegging
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
7. Typography, Readability & Legibility Lesbarhet.
1 INF5110 – 23. april, 2013 Noen oppgaver til kap. 8 Dette er en bedre utgave av oppgavene, lagt ut 24. april Nå fredag (26/4): Det blir ikke undervisning.
Parallellisering av Coin3D for Systems in Motion av Sveinung Thunes.
Hovedprosjekt 59 Nettverk med Linux filserver og terminalserver ved Orkdal vgs.
INF-1400 Obligatorisk Oppgave 1 Breakout-Klone Marius Andreassen Edvard Pedersen
Opphavsrett, personvern og kildekritikk Undervisningsopplegg A05, våren 2007 IKT-seksjonen, avd for LU, HiO.
Opphavsrett, personvern og kildekritikk
INF-1400 Obligatorisk Oppgave 2
Object  Klassen i java  Alle klasser arver fra denne om ikke noe annet blir spesifisert  ArrayList.add(Object instans)  Alle elementer formes til Object.
Ekstra mange tips til Oblig 3! 12. mars 2007 Are Magnus Bruaset og Arild Waaler Inst. for informatikk, UiO.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering.
INF160 Videregående Programmering Hausten Om kurset Lærebok: Lewis & Loftus: Java software solutions, 4.utgåve utgåve inneheld nye, viktige.
Byggeklosser i java  Klassedefinisjon  Variabel deklarasjon  Metodedeklarasjoner  En ordentlig klasse  Spesielle/kryptiske skrivemåter  løkker og.
MAS 1500 Vest-Europeisk historie
Konstruksjon og Testing Torsdag 30. september 2004 Av Even Aasland Harald Ueland.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
IKT1+2 eksamen 2005 kort om IKT2-delen av pensum (+ litt fra IKT1-pensumet :-) Tirsdag 3. mai 2005.
Using the personalized system of instruction in an introductory programming course Hallgeir Nilsen Universitetet i Agder.
Informasjonsmøte om utveksling Tema Hva, hvorfor, hvem, hvordan Søkning og uttak til utveksling Godkjenning av fag og eksamener Stipend/lån.
Trafikantens mobile sanntidssystem Presentasjon INF5261.
Kap. 9 – Computer Intelligence How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Teknologi. Simulator oversikt Nettverk Kontroll- systemer Subsea Muligheter for egenproduserte kontrollsystemer for Fugro-verdenen Større mulighet.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 TAN= 1 eksamen VG2 BUA/HES= 1 tverrfaglig eksamen + kan trekkes ut til en eksamen.
Roboter og matematikk!. beregne omkretsen på forskjellige hjul lage en testbane etter oppgitte mål beskrive en sammenheng med hjulenes omkrets, og kjørt.
Professor Guttorm Sindre Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap Programmering i Python.
Importere design mal E-Site step-by-step.
CcMapper-opplæring Mapping mot norsk WebDewey.
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
INF-1400 Obligatorisk Oppgave 1
Navn Tittel Responsverksted Navn Tittel
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Objektorientert programmering i Java
Kom i gang med programmering!
Fronter ved MN og Kjemisk Institutt
Sensorveiledninger på MN
Utskrift av presentasjonen:

INF-1400 Obligatorisk Oppgave 3 Mayhem Clone

Introduksjon Python + Pygame Objektorientert programmering: Klasser, metoder og arv Sprites

Mayhem Et klassisk Amigaspill. To-spillere Én spiller per romskip, styrt av tastaturet. Kan skyte ned hverandres romskip To studenter kan samarbeide på en oppgave. Lever felles kode og rapport. Én laster opp oppgaven på Fonter og krysser av medstudenten fra listen.

Krav Objektorientert programmering : Klasser, metoder og arv Godt strukturert og kommentert kode. To romskip, med fire «egenskaper»: rotatsjon venstre, rotasjon høyre, skyt og fart/motor. MINST ett hinder. Utsende er valgfritt. Romskipene kan kræsje. (veggene, hinder eller andre romskip) Gravitasjon Poengsystem. Begrenset bensintank. Kan fylles opp.

Tekniske Krav MINST to filer for å dele opp koden mer. Main-loopen må ha en timer slik at spillet kan spilles på forskjellige maskiner. Start spillet med følgende idiom fra Python: if __name__ == '__main__': Arv fra sprite-klassen til PyGame Docstrings Pydoc cProfiler

Ekstra Nettverksstøtte Prekode med Server implementasjon –Et serverobjekt –Et klientobjekt Bruk LocalClient mens du utvikler kjernespillet –Bytt ut objektet med Client når du vil prøve det over et lokalt nettverk Vi må teste implementasjonen av Serveren før vi gir den ut

Rapport Beskriv hva du har gjort. Diskuter designvalg, samt styrker og svakheter ved disse. Hva har vært vanskelig? Klassediagram (se bok og slides), mangler dette blir innleveringen IKKE godkjent. Figurer

Oppgaver Besvar alle oppgavene Relevant for eksamen Leveres sammen med innleveringen Ca. 600 ord.

Innlevering inf1400-username-1/ |--src/ | |--all the source files here | |--README | | --doc/ | | --pydoc/ | | -- all pydoc html files here | |--report.pdf | |--answers.pdf MÅ være.pdf, Hvis ikke blir innleveringen ikke godkjent et zip eller tar.gz arkiv Frist: fredag 17. April 10:00

Fusk Kopiering av kode er ikke lov. Kopiering av design fra en annens løsning, eller en løsning funnet på nettet er ikke lov. Se på en annen løsning under arbeidet med oppgaven er ikke lov. Feil bruk av referanser er ikke lov. Få hjelp av en annen student til å løse et problem er lov. Diskutere design med en annen student er lov. Få løsningen (kode, design eller beskrivelse) er ikke lov.

Tips & Hint Hvis koden/spillet er treg: bruk cProfiler for å finne flaskehalsen. Kan endre precoden Start tidlig. Spørsmål? Mer hints i oppgaveteksten.

URLs

Kommentarer fra tidligere innleveringer Bruk en egen config-fil med globale konstanter –Bruk konstanter, ikke magic numbers! Unngå magic numbers –If ball.x > 780 #Aldri gjør dette –If ball.x > #Ikke gjør dette –If ball.x > screen.width – ball.radius #Gjør dette Putt ting i klasser –«Hvem/hva gjør dette?» –Eksempel fra boids: Naturlig å putte reglene i Boid-klassen, siden det er boidene sitt ansvar å skifte retning