Åpen anbudskonkurranse EØS 020-2015 Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl. 12.00 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Superbrukerforum – velkommen!
Fagforum for infrastruktur i Grenland
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Offentlige anskaffelser 5 Gjennomføring av konkurranser
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Evaluering av kompetanse og personlig egnethet som tildelingskriterium
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Anskaffelsesenheten Rammeavtale for Landskapsarkitekttjenester Tilbudskonferanse Anbudsnr
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Persontransporttjenester til og fra skole og barnehage Oppdragsgiver: Bergen kommune Tilbyderkonferanse 14. desember.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
Regional IKT-løsning for sikker print Tilbudskonferanse 5. mars 2013.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Åpen anbudskonkurranse EØS Renovasjonstjenester næringsavfall til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 08. januar 2016, kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
– 1.2 TILBUDSKONFERANSE PØS kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
TILBUDSKONFERANSE Fv. 205 Steinerud bru x Fv. 368 Bergerud.
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Anskaffelsespakke 9531 Pasientløftere Tilbudskonferanse.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Offentlige anskaffelser Kunngjøring og frister
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Offentlige anskaffelser
Offentlige anskaffelser 12 Rammeavtaler
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Tilbudskonferanse Anbud 2014/1030 Diatermiapparater
Samling Fokus – Kurs Trine Reitehaug FLO Forsyning DAA 1.
Offentlige anskaffelser Rammeavtaler
Administrasjon og ledelse og organisasjon og ledelse
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Utskrift av presentasjonen:

Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl

Agenda 1.Konkurranseform 2.Beskrivelse av konkurransen og dokumentkrav 3.Tildelingskriterier 4.Utfylling av dokumenter 5.Spørsmål 2

Konkurranseform Åpen anbudskonkurranse Alle interesserte leverandører kan levere tilbud Forhandlingsforbud –Leverandør kan ikke endre sitt tilbud etter tilbudsfristen Oppdragsgiver har meget begrenset mulighet til å avklare uklarheter eller be om supplerende informasjon 3

Beskrivelse Anskaffelsen gjelder kjøp av kjøkkeninnredning, med og uten montering. Omfatter følgende elementer: –Kjøp av kjøkkeninnredning til eksisterende bygg forvaltet av Bergen kommune v/Etat for bygg og eiendom. –Levering og montering av kjøkken, det skal være mulig å kun kjøpe deler uten montering. –Prosjektering og tegning ved behov. –Vedlikehold av kjøkkeninnredning og etterbestilling av deler. –Gjelder kjøkken og kjøkkendeler som benkeplater, seksjoner, skap, vask, hengsler og håndtak. 4

Omfang Avtalen skal ha varighet på 2 år, med opsjon på 1+1 år. Estimert omsetning er 1,25 mill. per år. 5

Avropsmodell Oppdragsgiver har anledning til å velge 1 eller 3 leverandører for hele oppdraget. Avrop under ,- vil skje ved rangering Avrop over ,- vil skje ved minikonkurranse der alle leverandører som er omfattet av avtalen kan levere tilbud. 6

Noen utvalgte obligatoriske avvisningsgrunner Ikke levert dokumentasjon for alle kvalifikasjonskrav –Gjelder også underleverandører! –Oppdragsgiver kan innhente offentlig tilgjengelig dokumentasjon etter tilbudsfristens utløp som (ikke uttømmende): Skatteattester Firmaattest HMS-egenerklæring –Følgende kan ikke innhentes etter tilbudsfristens utløp (ikke uttømmende): Dokumentasjon for tekniske/faglige kvalifikasjoner (gjennomføringsevne personell; erfaring fra liknende oppdrag; rutiner for miljøstyring) Vesentlige forbehold 7

Forbehold Dersom det tas forbehold, SKAL dette presiseres som «forbehold:»! Virkningen av forbeholdet skal klart beskrives i et eget punkt i tilbudet, spesielt priskonsekvens må gjøres tydelig rede for. Forbehold som kommer frem på annen måte, er og skal behandles som AVVIK! 8

Tildelingskriterier Vekting i % 1.Pris60 % 2.Kundeservice og bistand20 % 3.Leveringstid20 % SUM100 % Dokumentasjonskrav: Utfyllelse av kravspesifikasjon, prisskjema/elementliste og eventuelle andre vedlagte beskrivelser. 9

Utfylling av prisskjema og elementliste OBS: flere arkfaner! –Alle hvite felt i tabellene, og kun disse, skal fylles ut. Still spørsmål! Avvikende prisformater fører erfaringsmessig svært ofte til avvisning av tilbudet. 10

Dokumentstruktur i konkurransefasen- Konkurransegrunnlag KONKURRANSEGRUNNLAG Vedlegg 1 – Kontrakt Bilag 1 – Oppdragsgivers spesifikasjon Bilag 2 - utgår Bilag 3 – Administrative bestemmelser Bilag 4 – Samlete pris- og betalingsbestemmelser –Bilag 4a – Prisskjema og Elementliste –Bilag 4b – Plan- og måltegning Bilag 5 – Endringer i den generelle kontraktsteksten Bilag 6 – Endringer i avtaleteksten etter kontraktsinngåelse Bilag 7 – Utgår Bilag 8 – Utgår Bilag 9 – Egenrapporteringsskjema lønns- og arbeidsvilkår Vedlegg 2 – Tilbudsforside Vedlegg 3 – HMS-egenerklæringsskjema Vedlegg 4 – Referanseliste Vedlegg 5 – Forpliktelseserklæring Vedlegg 6 – Egenerklæring vandel Rød skrift: Må fylles ut 11

Leverandørene oppfordres til å melde til oppdragsgiver i god tid før tilbudsfristens utløp: Hvis enkelte elementer er vanskelig/umulig å prise, eller krever forbehold Hvis enkelte elementer i oppdragsgivers spesifikasjon (bilag 1) eller i andre kontraktdokumenter oppfattes som vanskelig/umulig å oppfylle, eller krever forbehold 12

Viktig Tilbudsfrist 11. juni 2015 kl Vedståelsesfrist 30. september

Spørsmål? Send flere spørsmål til Frist: 4. juni