Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret 2015-2016. PRODUKT DESIGN.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjonsmøte om ungdomsskolen
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Studie forberedende formgivingsfag
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
Na 105 Naturfagdidaktikk Gerd Johansen,
Fra geometriske former til abstrakt design
WRITE AN OPERA.
Velkommen til foreldremøte for Vg Ny visjon og nye verdier: Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. Mestring – Engasjement - Respekt.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Vitensenteret i Trondheim
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
Smykker av resirkulerbart materiale
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
L97 kunst og håndverk tradisjon og fornyelse
Velkommen til ungdomstrinnet.
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
Vurdering Vg2 Design og trearbeid
Borre ungdomsskole
Språk og språklig fordypning
Kunst og håndverk, 4.trinn
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Valgfag på Kastellet skole
ELEVENS RETT TIL ET GODT PSYKOSOSIALT MILJØ OPPLÆRINGSLOVEN §9A.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og håndverk Maleri.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Vurdering av og for læring Ida Large Regional konferanse Tønsberg
Lindhøy Skole Tjøme Matematikk i L97 Matematikk Matematikk er vitenskap, kunst, håndverk, språk og verktøy Arbeidet med matematikk i grunnskolen skal.
ARBEIDSLIVSFAG - ALF.
1 Naturfag i norsk skole Besøk fra Danmark 1. februar 2016 Anders Isnes Naturfagsenteret.
Foto: Helén Eliassen Arbeidsuke på 9.trinn Elevene skal ut i arbeidspraksis i uke 3, (13. til 17.januar) PRYO Sverresborg skole.
Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.
Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.
Kunst og håndverk 10. trinn
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Hvordan lage passepartout
Foto: Helén Eliassen Arbeidsuke på 9.trinn Elevene skal ut i arbeidspraksis i løpet av 9.skoleår. PRYO Sverresborg skole.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Skål i leire Kunst og håndverk 6.trinn uke Kompetansemål: Eleven skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Lenken til Fronter finnes nederst på mf.no. Logg inn med din MF-brukerkonto. Brukernavn og passord genereres etter første gangs semesterregistrering og.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
Punkt 1 - Forstår hva de skal lære og hva som forventes av dem
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Lundehaugen ungdomsskole Skoleåret
Bruksgjenstand i leire
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 10. trinn:
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
VALG AV 2. FREMMEDSPRÅK ELLER FORDYPNING PÅ UNGDOMSSKOLEN
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Valgfaget design og redesign
PROTO.IO INTERAKTIV PROTOTYPING.
Utskrift av presentasjonen:

Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret

PRODUKT DESIGN

Folkekunst og kunsthåndverk Illustrasjon til Snorres saga om Magnussønnene (1899).

Oppgaven: Spikke en tvåre/tvare eller tresleiv. 1.Vi bearbeider emner: lærer hvordan trevirke har retning og kvister, og hvordan å planlegge bruken: «Finne emner». 2.Vi bearbeider emnene med forskjellig redskaper: Sag, øks og kniv, stemjern, filer og sandpapir. 3.Vi lærer kniv-vett: Hvordan å bruke kniv sikkert. 4.Vi gjør produktet ferdig. Det vil bli karakterer på ferdig produkt. Innleveringsdato kommer.

Mål Læreplan i kunst og håndverk: KV1-01 -Designe produkter ut fra kravspesifikasjon for form og funksjon. --Lage funksjonelle bruksgjenstander og vurdere kvaliteten på eget håndverk. Overordnede mål for timene: Få erfaring av å designe egne gjenstander. Lære om forskjellig redskaper og kniv-vett. Lære litt om trevirke og emner. Få erfaring fra å jobbe direkte i forskjellige materialer med forskjellig verktøy. Produkt Design

Kjennetegn på måloppnåelse: Utvikle gode tekniske ferdigheter med leiren slik at produktet blir bra formmessig. Utvikle et produkt som utfyller en kravspesifikasjon for bruk. Arbeide med flid slik at produktet får brukervennlighet og er funksjonalitet. Gjøre produktet ferdig. Levere i tide.

KompetansenivåHøyMiddelsGrunnleggende Ferdig produkt:Meget gode ferdigheter med godt håndverk. Produktet er klar til å brukes. Flere gode ferdigheter. Produktet viser teknikk og er godt gjort. Produktet kan brukes. Har ferdigheter. Produktet er uferdig og kan ikke brukes. Hådverks tekniske kvaliteter på produkt. Produktet er spikket med flid og finesse, pusset og formet. Viser avansert beherskelse av redskaper. Produktet er godt spikket, pusset og formet. Viser god beherskelse av redskaper. Produktet er spikket. Viser bruk av forskjellige redskap. Ferdig produkt: Formspråk Avansert form. Produktet er nøyaktig laget og har brukervennlig og funksjonelt design. God form. Produktet har et funksjonelt design. Har form. Har design. Produktet har en funksjon. Vurderingskriterier for oppgaven: Tvåra/tvara eller sleiv. Navn: Klasse: Gruppe: Karakter: Kommentar fra lærer: JaNeiKommentar: Er produktet levert til riktig tid? Er produktet ferdig? Kommentar på EGENVURDERINGEN: