Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
L97 kunst og håndverk tradisjon og fornyelse
GULROTSØLJE 1999, Konrad Mehus
2
kunnskapsløftet i faget
konsekvenser av kunnskapsløftet i faget kunst og håndverk
3
4 hovedområder arbeid i skapende prosesser med form og farge
materialer og teknikker 4 hovedområder
4
visuell kommunikasjon
design kunst arkitektur
5
visuell kommunikasjon
NEONORD, Ole Martin Bøe Lund 2000 IK
6
studenten går inn i et hovedområde
og avgrenser et emne som hun/han vil arbeide med, lære noe om dette er grunnlaget for det praktisk, skapende arbeidet videre
7
visuell kommunikasjon
STUDENTARBEID 2005 visuell kommunikasjon
8
det er viktig å skille mellom kunnskap innenfor et hovedområde og beherskelse av en teknikk
9
Alessi, 1997, PVC, etter sølvskål, 1864, av Cristopher Dresser (1834-1904)1864
design
10
studentene kan arbeide individuelt og i gruppe
hovedvekten i faget er på det praktisk, skapende området fagteoretiske emner integreres i hver enkelt students egenutvikling i den skapende prosessen
11
design SJAKKSPILL Kjartan Slettemark 1998
12
fagteoretiske emner kan være
kunnskap om skapende prosesser, om kreativitet estetikk og kunstfagdidaktikk
13
STOL, Erlend Leirdal, fra utstillingen Norsk Kunsthåndverk, Bergen 2000
design kunst
14
det faglige innholdet i hvert hovedområdet kan gripe inn i hverandre
IKT er et verktøy både for uttrykk og kommunikasjon
15
Brit Smelvær, skulptur i blålakkert metall, Førde
kunst
16
kunst kan være både et hovedområde og ei inspirasjonskilde for undervisningen kunst kan være lokal, regional , nasjonal og internasjonal møte med et mangfold er viktig
17
arkitektur Fossbygget, Høgskulen i Sogn og Fjordane, Sogndal
18
signal byggeskikk stedskunst nasjonale ikoner stilbærende konstruksjon innføring i kunnskap om hovedområdene og innhold i hoveområdene drøftes og utvikles kontinuerlig
19
STUDENTARBEID I GRUPPE 2002
arkitektur
20
modellarbeid er viktig i skaperprosessen
tegning og bygging av modeller og kunnskap om det fysiske nærmiljøet inkluderer ulike fagdisipliner
21
Sverre Fehn, Nynorsk Kultursenter
arkitektur
22
faget kunst og håndverk
tar tid kan by på mye arbeid stor glede erkjennelse og ny fagkunnskap personlig og i et samfunnsperspektiv
23
faget kan og utvikle identitet personlighet og kreativitet
24
visuell kommunikasjon design kunst
STUDENTARBEID I GRUPPE 2004
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.