Lær Kidsa Koding! og Kodetimen Karl Arne Dalsaune Heimdal vgs/Kodeklubben

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

En skoletime: Hjelp oss med å bringe Norge inn i det 21. århundret! 9. – 13. Desember
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
La ungdommen undervise kidsa!
Fellesfag Yrkesretting Relevans
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Nordby skole NASJONALE PRØVER Informasjon til SU og FAU
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Avis i skolen – digital kompetanse i praksis
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Styrking av elevers grunnleggende ferdigheter gjennom aktiviteter innen målområdet mat og helse.
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
Den digitale dimensjonen i læreplanen for norsk
Programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram
IKT i barnehagen.
Den Norske Skolen i London
NY GIV FOR SKOLEBIBLIOTEKET STEINKJER 1. DESEMBER 2004 Jeg har en drøm I have a dream (Martin Luther King) Biblioteket skal være hjertet på skolen.
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
Læring av grunnleggende ferdigheter!
KUNNSKAPSLØFTET SØR-VARANGER KOMMUNE
Tidligere læreplaner.
VEIEN VIDERE FOR DIGITAL KOMPETANSE? 1.Kultur for læring 2. Forutsetninger for endring 3. Hva er oppnådd?
Levanger kommune enhet Kommunedelplan oppvekst Visjon: Livskvalitet og vekst Kommunedelplan, oppvekst 1.
Den digitale skole - Et prosjekt fra utdanningsdirektoratet.
NYE LÆRINGSMULIGHETER MED IKT NVU-konferansen 2007 Høgskolen i Bergen, 14. mars.
Utdanning for informasjonssamfunnet – hvorfor digital kompetanse?
Læreplanen Historie Vg2.
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
”Morderne” Fra novelle til film.
INFORMASJONSMØTE 19. APRIL
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Ungomsskoleelever som instruktører i programmering: La ungdommen undervise kidsa! Torbjørn Skauli.
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Lesing og skriving i fremtidas skole – analogt og/eller digitalt
En skoletime: Hjelp oss med å bringe Norge inn i det 21. århundret. 8
Samkommunestyret – Kunnskapsløftet v/Tone Volden Rostad Kunnskapsløftet er en ny og omfattende reform av hele grunnopplæringen. Visjonen er å.
Språk og leseplan 3.trinn Innlandet skole
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
Velkommen til Varden skole Program i kveld
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR 1. og 2. TRINN
Førskoledag 15. juni Hordvik skole
Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole
fremtid, innovasjon, empowerment, demokrati, kompetanse, etc
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
KUNNSKAPSLØFTET Rakel.K.Rohde Næss. Tradisjonelt syn på læring og undervisning Pensumstyrt Lærerstyrt undervisning fra kateteret Memorere,rette svar Læreren.
Utdanningshistorie  Berit Bratholm:
Matematikkens Hva? Hvordan? Hvorfor?
IOP Kilder: Nordahl T., Overland T.,(2001): ”Individuelle Opplæringsplaner”. Liv S. Thesen og Elisabet Brettås , Horten PPT. Thommesen H., Normann T.,
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
DIGITAL SKOLE HVER DAG Mattias Øhra. Hvor er vi i norsk skole ift. IKT? Digitale skiller:  Forskjeller mellom elever  Forskjeller mellom klassetrinn.
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Kan teknologien hjelpe oss? Mattias Øhra Stipendiat ved Høgskolen i Vestfold BCC Aug
Skolestart ”Da klokka klang” Foreldremøte for foreldre/foresatte til nybegynnere høsten mai mai 2010.
Heimdall’s Quest Jason Karl Arne Klasserommet som et spill.
Skolestart ”Da klokka klang” Foreldremøte for foreldre/foresatte til nybegynnere høsten mai mai 2011.
Ny læreplan for grunnskolen Kunnskapsløftet  Bygger på L97  Generell del lik  Læringsplakaten.
”Digitale redskaper kan være gode verktøy i læringsprosesser
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Som ble fylt med programmering
Herdis Moldøen, prosjektleder Burningplatform.dk april 2019
Utskrift av presentasjonen:

Lær Kidsa Koding! og Kodetimen Karl Arne Dalsaune Heimdal vgs/Kodeklubben

De 5 grunnleggende ferdigheter å kunne uttrykke seg muntlig å kunne uttrykke seg skriftlig å kunne lese å kunne regne å kunne bruke digitale verktøy

De 5 grunnleggende ferdigheter å kunne bruke digitale verktøy

Hva legger vi i det? Digital kompetanse

Hva legger vi i det? Det samme i dag som i 2006? Digital kompetanse

barn og unge i kodeklubber

2000 frivillige

Code Studio

Scratch

Code Combat

Bitsbox

Processing

kidsakoder.no code.org Facebook: ➔ LKK-nettverk for lærere ➔ Kode i skolen