BUSKERUDVERKSTEDET FØRSTE SAMLING, 12. JANUAR 2016.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Støtteordninger Medlemsmøte i NAMK •Hovedsakelig støtte til gjennomføring av enkelttiltak og arrangementer •Organsiasjoner, lag og foreninger.
Advertisements

Global Dignity Day Informasjon til rektormøte, Telemark Thomas Horne Prosjektleder Global Dignity Norge.
Tilskuddsordninger Hedmark fylkeskommune. Generelle kulturmidler  Praktiske opplysninger - Søknadskriteriene, skjema, retningslinjer - Frister  Bakgrunn.
NESOs Formannskole klasse / 2014
Hva er Fretex ?.
Dag Johannes Sunde, Ida Large, Trude Saltvedt, Hedda Huse
Barns trivsel Tjenesteområde barnehage Gjøvik kommune Til barns beste – satsingsområde i Oppland 2013 – 2014.
Midtveisevaluering FME Samfunn
Sandnes Folkedanslag Organisering av laget
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Hvordan lykkes med et prosjekt?
10. april 2014 Bibliotekledermøte :15:00 Velkommen (Karianne) 10:15-10:45 Prosjektarbeid i Akershus (Tordis Holm) 10:45-11:30 Prosjektarbeid i Hedmark.
Forsøk med arbeidslivsfag - status høsten skoler i 82 kommuner Første kull fra piloten gikk ut våren 2012 Første kull fra forsøket gikk ut våren.
Lis Byberg Forelesning 14. oktober 2005
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Nordlandsløftet Samling nr Velkommen til februar 2014
FORELDREMØTE 10. TRINN 11.oktober 2012
PROSJEKTSAMLING VANDREBOKA 21 APRIL Hva har prosjektet ført til for Dokka Videregående Skole ? Hva blir videreført?
Presidentens vin Et element av påskjønnelse for positive bidrag til klubbens virksomhet, indre miljø eller omdømme. Månedlig eller etter behov Tildeles.
Hvor kan vi søke midler? Hvordan sette opp en søknad?
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Hvilken framtid har hagesaken: En spørreundersøkelse Ole-Johnny Nilsen og Per Espen Jahren, Hageselskapet Østfold HAGESELSKAPET ØSTFOLD.
Mental Helse 20. September 2014 Lisa Haug Hvordan arrangere kurs ?
UiO-kandidatenes jobbmuligheter: Hva slags informasjon trenger vi for å kunne svare godt på studentenes spørsmål? Kristin Midttun Nestleder og ansvarlig.
Evaluering av Avinors organisering og tilknytningsform Møte med fagforeninger og tillitsvalgte 13. februar 2006.
Tilvalgsfag 2004/05: Young Mentors Fagets forankring i L97 Praktisk prosjektarbeid.Praktisk prosjektarbeid. ”gir elevene mulighet til å opparbeide en allsidig.
BUSKERUDBIBLIOTEKENE SOM MØTEPLASS BLI KJENT MED FYLKESBIBLIOTEKET, 15. JANUAR 2015.
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Praksisseminar 31.oktober Henvendelse til praksisstedet. Taushetsløfte Praksisperioden Målsetting Formelle krav - roller Forventninger Veiledning Evaluering.
HL og HLL-satsing. NOFs bakgrunn Øke antall starter med 5% pr år Øke antall starter med 5% pr år Hovedfokus på ungdom Hovedfokus på ungdom Videreføre.
Hovedoppgaveforberedende seminar
Ås kommune God samhandling til det beste for barn og unge i Ås kommune «Ansatte i ulike tjenester møter det samme barnet, hvordan gir vi da barnet et helhetlig.
Vårt hundreårsjubileum Der det er behov er det Lions.
Aktiv transport. Definisjon av Aktiv transport Aktiv transport omfatter gåing, sykling på reiser som uansett skal gjennomføres i hverdagen, for eksempel.
Prosjekt til fordypning Østlandssamarbeidet 11. februar 1Prosjekt til fordypning.
Anbudsprosessen i Aust-Agder Utgangspunktet før prosessen Prosessen frem til tilbud Tiden fra tilbud til Nav sin beslutning Samarbeid om gjennomføring.
BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGEN INFORMASJON TIL STYRERE DATAINNSAMLING I denne presentasjonen finner du viktig informasjon om hvordan du kan bidra til.
Molde Rotaryklubb Distrikt 2305 Visjon, målsetting og handlingsplan for klubbaktivitetene Vedtatt Revidert
Rapport fra Verveutvalget Ledersamling – Tyrifjord Turisthotell 24. september 2015.
Pasientforløp – hjem til hjem
Før, under og etter gjennomføring – hva skjer?
Felles jubileumsdag for Lions Norge
Ung i Buskerud 2017 Lampeland 26. januar 2017.
Administrativ plan Tasta IL 2014
Budsjettkonferanse 15. Mars 2017.
Skoleruta 2016 – 2017 Elever - Mindre grupper
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Utkast til produksjonsplan/releaseplan
Skoleruta mindre grupper
Ane Marte Rasmussen, spesialrådgiver
Årshjul Forvaltning Fagskole Akershus Januar: Desember: Februar:
Årshjul med faste aktiviteter
Skoleruta mindre grupper
Informasjon om FAU (Foreldrerådets arbeidsutvalg) og klassekontakter
Ung i Agder 2019.
Brukerutvalget – mandat
Utvikling av akkordmultiplikatoren
Skoleutvikling B – Samarbeid
Årsplan samordning av tilsyn
Gjennom samarbeid blir vi bedre!
Utvikling av akkordmultiplikatoren
Thon hotel Jølster 18. oktober 2018
Teknisk utvalg Årsplan 2018
Gjennom samarbeid blir vi bedre!
Lokale lønnsforhandlinger Drøftingsmøte Lokale lønnsforhandlinger
Velkommen til Kick off Prosjekt P11/2019:
Modul 1 – Representasjoner
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Prinsipper for ambisiøs matematikkundervisning B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

BUSKERUDVERKSTEDET FØRSTE SAMLING, 12. JANUAR 2016

Program ›09: :00 Kaffe og lek i verkstedet ›10: :15 Velkommen v/ Camilla og Joep ›10: :00 Hva er et verksted og hvorfor skal vi drive med det? v/ Kaia Nielsen Kjøs fra Folkeverkstedet på Deichmanske bibliotek ›11: :30 Verkstederfaringer i Buskerud v/ Pål Ødemark, Nedre Eiker bibliotek og Håvard Johannes Nilsen, Drammen bibliotek ›11: :30 Lunsj og lek ›12: :00 Prosjektets gang med idéverksted v/ Camilla og Joep

Del 1 - tilrettelegging av bibliotekrommet ›Hvert bibliotek velger et prioritert område i eget lokale innen 1. februar ›Hvert bibliotek foreslår tiltak som legger til rette for verksted og andre sosiale aktiviteter innen 1. februar Investering i verkstedutstyr (eks. bord, stoler, PC, nettbrett, Arduino, littleBits, 3D-printer, hammere, strikkepinner) Mindre bygningsmessig tilrettelegging (eks. ny barneavdeling eller ungdomssone) ›Hvert bibliotek utarbeider en endelig oversikt over tiltak innen 1. mai ›Kostnadsramme: kr ›Kontakt Joep for innspill fra Buskerudgeriljaen

Del 2 - planlagte aktiviteter ›3 felles samlinger ›Verksted: Minst 2 arrangementer, ca kr per bibliotek (redusert fra ) ›Publikumsutvikling: Kvalitative undersøkelser i eget bibliotek og lokalmiljø Skal brukes til planlegging av verksted Retningslinjer gis på samling 17. mars Medio mars – medio april ›Samarbeid: Internt – mellom bibliotekene («pool»?) Eksternt – mellom bibliotekene og andre

Tidsplan ›Januar-medio mars: Lokal tilrettelegging av bibliotekrom Første samling 12. januar ›Medio mars-august: Publikumsutvikling, planlegge verksted Andre samling 17. mars ›September-oktober: Arrangere verksted ›November: Erfaringsutveksling, evaluering, videreføring Tredje samling 28. november ›Desember: Prosjektrapport

Tilrettelegging av rom + planlagte aktiviteter DrammenFlesberg Gol Rom: Verksted:

HemsedalHolHole Rom: Verksted:

HurumKongsbergLier Rom: Verksted:

ModumNedre EikerNes Rom: Verksted:

Nore og UvdalRingerikeRøyken Rom: Verksted:

SigdalØvre EikerÅl Rom: Verksted:

Fylkesbibliotekets ansvar ›lede prosjektet ›arrangere tre samlinger ›veilede innenfor tilrettelegging av bibliotekrommet arbeid med publikumsutvikling planlegging og gjennomføring av verksted ›fordele og utbetale prosjektmidler ›skrive prosjektrapport

Prosjektbibliotekenes ansvar ›delta på tre samlinger ›tilrettelegge prioritert område i biblioteket ›gjennomføre tiltak innen publikumsutvikling ›planlegge, gjennomføre, dokumentere og evaluere to verkstedarrangementer i eget bibliotek, gjerne i samarbeid med andre bibliotek ›dele erfaringer fra prosjektet ved henvendelse fra andre bibliotek ›bidra til prosjektrapport

Spørsmål til del 1 - bibliotekrom ›Hvilket område i biblioteket ønsker dere å satse på i dette prosjektet? ›Hvordan kan dere legge til rette for verksted (og andre sosiale aktiviteter) i dette området? ›Hvilke målgrupper er mest aktuelle?

Spørsmål til del 2 – planlagte aktiviteter ›Har biblioteket ditt gjennomført brukerundersøkelser i form av intervjuer, fokusgrupper, spørreskjema, trafikktelling eller lignende? Hvis ja, hva har dere erfart? ›Har noen av de ansatte kompetanse eller interesser som kan være spesielt nyttige i dette prosjektet? ›Er det interessant for ditt bibliotek å samarbeide om en «pool» av verkstedbibliotekarer i fylket? ›Hvilke aktuelle samarbeidspartnere/ressurspersoner finnes i lokalmiljøet?