Stiftelsen Østfoldforskning STØ SMARTiNG I perioden ble det satt av 55 mill. til utbygging av gang- og sykkelveier. I hvor stor grad har denne utbyggingen hatt effekt? Spørreundersøkelse i 2004 Det finnes ikke gode målesystem som fanger opp effektene av innsats for å få folk til å endre reisevaner fra bil til mer miljøvennlige reiseformer.
Stiftelsen Østfoldforskning STØ Oversikt over gang- og sykkeltelling i Nedre Glomma regionen Det ble i 1993 utført en telling av gang- og sykkeltrafikken i Nedre Glomma-regionen. Den eneste tellingen som har funnet sted var i 1993 selv om det var meningen med telling hvert andre år. TØIs reisevaneundersøkelser er ikke godt nok grunnlag for Nedre Glomma (1000 personer hele Østfold)
Stiftelsen Østfoldforskning STØ Formål med tellingen å gjennomføre en gang- og sykkeltelling i Nedre Glomma for å kunne vurdere utviklingen fra 1993 å gi grunnlag for etablering av et godt målesystem for kontinuerlig oppfølging av strategier og mål gitt i ATPNG.
Stiftelsen Østfoldforskning STØ Opplegget tirsdag 31. mai og torsdag 2. juni. tidsrom og fire heldagspunkter Tellingene ble gjort på dugnad av Fredrikstad Skiklubb (Fredrikstad) og Sparta/Trøsken IL (Sarpsborg).
Stiftelsen Østfoldforskning STØ Værforhold I 1993 var været så og si identisk på de to telledagene; fra 3-12 o C, grått, uten nedbør og med moderat vind.
Stiftelsen Østfoldforskning STØ For de fleste punkter – antallet er likt eller større Sentrum-Kråkerøy økt fra 330 per dag til 2000
Stiftelsen Østfoldforskning STØ
Stiftelsen Østfoldforskning STØ S.borg – kun et punkt økning, resten redusert – ofte halvert Fr.stad – halvparten av punktene redusert, halvparten økt
Stiftelsen Østfoldforskning STØ
Stiftelsen Østfoldforskning STØ
Stiftelsen Østfoldforskning STØ Oppsummert Stor forskjeller mellom byene Gange –S.borg; antall som går økt med 37% –Fr.stad; antallet økt med 240% –Fr.stad; økning ekskl. Vesterelva er 130% Sykling –S.borg; redusert med 50% –Fr.stad; stabilt i forhold til 1993