Stiftelsen Østfoldforskning  STØ SMARTiNG I perioden 1994 - 1997 ble det satt av 55 mill. til utbygging av gang- og sykkelveier. I hvor stor.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Agenda Innledning og status Spørreundersøkelse
Advertisements

Evaluering av fire spesialiserte korttidsenheter Elektronisk spørreskjemaundersøkelse til ledere av 10 bestillerkontor i Oslo og 4 tjenestekontor på nedre.
Bergen en sykkelby med potensiale
Levekår for mennesker med utviklingshemming - utviklingstrender
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Fredrikstad og Sarpsborg Kriminalitetsforebyggende samarbeid for trygge nærmiljø SLT koordinator Tone Faale i Sarpsborg.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Forbedringsprosjektet
E i g e r s u n d k o m m u n e – motiv: Utsikt mot havet fra Varberg Egersund.
Vilje •Politisk. BRUK AV BIOGASS I ØSTFOLD •Fylkeskommunen skal bruke sin innkjøpsmakt som et virkemiddel for å nå fylkeskommunale mål på klima, universell.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juli 2010 Eiendomsmeglerforetakenes Forening og Norges Eiendomsmeglerforbund ECON Poyry og FINN.
Handel - utviklingsprosjekt
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Oppgaver 1)Vi anser hvert av de seks utfallene på en terning for å være like sannsynlig og at to ulike terningkast er uavhengige. a)Hva er sannsynligheten.
NOx MÅLINGER - ALTERNATIVE METODER
Koordinatormøte 6 september 2013 Levekår, byutvikling, attraktivitet, samfunnsutvikling i Østfold – og folkehelse Kst. Fylkesplansjef Knut H. Ramtvedt,
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
”En likestilt barnehage” -
Nordisk biogasskonferens
En bedre kraftsituasjon i Midt-Norge
SINTEF-undersøkelsen om salting og trafikksikkerhet
IC (Utbygging)  InterCity-strekningene mellom Oslo og Hamar, Tønsberg og Seut ved Fredrikstad skal være ferdig utbygd innen Utbyggingen skal videreføres.
Nasjonalt sykkelarbeid Foto: Knut Opeide.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Østfoldhelsa og Østfold analyse Tanker rundt Samhandlingsreformen Kjell Rennesund.
Resultat av konsernrevisjon Sykehuset Østfold
Buskerudbysamarbeidet er et langsiktig, forpliktende samarbeid mellom 9 likeverdige partnere om areal, transport og miljø.
Mal for sykkelregnskap Nettverksamling Region midt Torstein Bremset Statens vegvesen Vegdirektoratet.
Planlagt og faktisk bemanning Kartlegging i Østfolds pleie- og omsorgstjeneste i uke 10 og 11 ( mars) 2015 Oppdatert 30. juni 2015.
-Hvor går veien videre? ”Alt som gjøres for at idrettslaget utvikler seg fra dagens situasjon til en ønsket bedre situasjon.”
Temamøte 10.trinn Velkommen v/ rektor Bjørg Tørresdal Sang Spesielt for 10. trinn v/ avdelingsleder Bjørg Boneng Eksamen – muntlig og skriftlig.
Om å undervise, tilrettelegge veilede, kartlegge, teste, prøve og vurdere elever i en læringsaktivitet Berit Bratholm:
Juni 2009 Regional FoU-strategi for Østfold ”Samspill og synergi”
Oslo kommune Byrådsavdeling for byutvikling Plankontoret for Groruddalen Metodeutvikling i Groruddalssatsingen Nasjonal konferanse om områdeløft Hotell.
Østfold som energifylke Innlegg på Østfoldkonferansen 2010 Tommy Fredriksen Direktør strategi Østfold Energi AS.
Bruk av transportmidler i hverdagen Totalrapport.
1 Fylkesplan for Østfold med fokus på klima og energi Fylkesplan  Tre grunntemaer  10 satsingsområder  6 mål og indikatorer for miljø Levekår.
”Velger du bussen, kan du ta livet med ro og studere landskapet mens det glir forbi.” 19. august 2009 Bengt Aarum - Østfold kollektivtrafikk.
Velkommen til dialogkonferanse Hvordan styrke de mellomstore byene på Østlandet som motor for regional vekst og næringsutvikling? Roger Ryberg Fylkesordfører.
HR nettverk Østfold - Bakgrunn og rammer. Morten Oppegaard, rådgiver.
BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGEN INFORMASJON TIL STYRERE DATAINNSAMLING I denne presentasjonen finner du viktig informasjon om hvordan du kan bidra til.
° Buskerudbyen_P | Buskerudbyen – parkering Presentasjon av sluttrapport - november 2010 Bjørn Haakenaasen 1.
Regional plan for fysisk aktivitet, idrett og friluftsliv i Akershus
NÆRMILJØRAPPORT Klasse – Skolens navn1. Prosjektarbeid for 8. trinn HVORFOR ER NÆRMILJØET VIKTIG FOR OSS? Ordet miljø brukes om omgivelsene vi lever i.
Innovasjon Norges Evalueringsstrategi
Samhandling og prosessledelse
Fossilfrie maskiner.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Allmøte EFA 09. desember 2016.
Hamar idrettslag – svømming søker hovedtrener/trenere
Askerbøringene IL presenterer – i samarbeid med DNB Idrettsleker:
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Gjennom verktøyet Næringvennlig region Finansiert av Innovasjon Norge
Kun karakterer skal telle
Bryr du deg om Sellebakk?
Frem.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Arealregnskap, fortettingspotensial og arealfordeling Nedre Glomma
Metodeutvikling i Groruddalssatsingen
Langtidsplan og budsjett

Pukkellaks (Onchorynchus gorbuscha)
JourneySwipe.
Teamtrening Naturen har skjønt det. Når fuglene samordner innsats og flyr i V-formasjon øker de effektiviteten med 70 % Gjennom god samhandling, riktig.
Drammen kommune har de siste fire årene hatt stabilt gode resultater i medarbeiderundersøkelsen og høy svarprosent. Vi ligger på de fleste indikatorene.
Bilkollektivet SA
Demografiske data i kommunene
Handlingsprogram
Utskrift av presentasjonen:

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ SMARTiNG I perioden ble det satt av 55 mill. til utbygging av gang- og sykkelveier. I hvor stor grad har denne utbyggingen hatt effekt? Spørreundersøkelse i 2004 Det finnes ikke gode målesystem som fanger opp effektene av innsats for å få folk til å endre reisevaner fra bil til mer miljøvennlige reiseformer.

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ Oversikt over gang- og sykkeltelling i Nedre Glomma regionen Det ble i 1993 utført en telling av gang- og sykkeltrafikken i Nedre Glomma-regionen. Den eneste tellingen som har funnet sted var i 1993 selv om det var meningen med telling hvert andre år. TØIs reisevaneundersøkelser er ikke godt nok grunnlag for Nedre Glomma (1000 personer hele Østfold)

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ Formål med tellingen å gjennomføre en gang- og sykkeltelling i Nedre Glomma for å kunne vurdere utviklingen fra 1993 å gi grunnlag for etablering av et godt målesystem for kontinuerlig oppfølging av strategier og mål gitt i ATPNG.

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ Opplegget tirsdag 31. mai og torsdag 2. juni. tidsrom og fire heldagspunkter Tellingene ble gjort på dugnad av Fredrikstad Skiklubb (Fredrikstad) og Sparta/Trøsken IL (Sarpsborg).

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ Værforhold I 1993 var været så og si identisk på de to telledagene; fra 3-12 o C, grått, uten nedbør og med moderat vind.

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ For de fleste punkter – antallet er likt eller større Sentrum-Kråkerøy økt fra 330 per dag til 2000

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ S.borg – kun et punkt økning, resten redusert – ofte halvert Fr.stad – halvparten av punktene redusert, halvparten økt

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ

Stiftelsen Østfoldforskning  STØ Oppsummert Stor forskjeller mellom byene Gange –S.borg; antall som går økt med 37% –Fr.stad; antallet økt med 240% –Fr.stad; økning ekskl. Vesterelva er 130% Sykling –S.borg; redusert med 50% –Fr.stad; stabilt i forhold til 1993