Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl.12.00 Åpen anbudskonkurranse EØS 005-2015 Rammeavtale matvarer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene Anskaffelsesregelverket og kjøp av pensjonstjenester.
Superbrukerforum – velkommen!
Fagforum for infrastruktur i Grenland
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Offentlige anskaffelser 5 Gjennomføring av konkurranser
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Evaluering av kompetanse og personlig egnethet som tildelingskriterium
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
NOR Kurs for deltakere i Introduksjonsprogrammet, Bergen kommune Kurs dekket av anbudet : -Delleveranse 1: Servicekurs -Delleveranse 2: Bygg-
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Persontransporttjenester til og fra skole og barnehage Oppdragsgiver: Bergen kommune Tilbyderkonferanse 14. desember.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbudskonferanse Prosjekt Mat og Drikke 1 Scandic Oslo City, Oslo
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Åpen anbudskonkurranse EØS Renovasjonstjenester næringsavfall til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 08. januar 2016, kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Oslo kommune Helse- og velferdsetaten Anskaffelse av spesialbiltransport innen TT-tjenesten Informasjonsmøte for leverandører,
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Kjøp av lisenser og tjenester knyttet til fagområdet lisenser” for DSS og Departementene.
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Direktoratet for nødkommunikasjon. Om Direktoratet for nødkommunikasjon Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK) er et statlig forvaltningsorgan med ansvar.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbudskonferanse Anskaffelse av blodkoagulasjonsfaktorer Skype/Telefon kl –
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Offentlige anskaffelser Kunngjøring og frister
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Samling Fokus – Kurs Trine Reitehaug FLO Forsyning DAA 1.
Administrasjon og ledelse og organisasjon og ledelse
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Utskrift av presentasjonen:

Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer

Agenda Innledning Historikk og konkurranseform Mercell Gjennomgang av konkurransedokumentene Praktiske råd Planlagt framdrift Spørsmål

Innledning Rammeavtale på kjøp av matvarer til barnehager, SFO, skoler, avlastnings – og barneboliger og noen enheter innenfor Etat for psykisk helse og rustjenester. Bergen kommune har i denne anskaffelsen et særlig fokus på et sunt kosthold for barn og unge, og produktspekteret gjenspeiler dette. Det er tatt utgangspunkt i gjeldene nasjonale retningslinjer for barnehage og skolemåltidet.

Historikk og konkurranseform Konkurransen ble forrige gang utlyst (år 2011) som reservert kontrakt. Erfaringen fra den gang var at konkurransen ble begrenset og derfor ønsker Bergen kommune denne gang å utlyse en åpen konkurranse. Det er likevel ønskelig for Bergen kommune å ta samfunnsansvar ved å sørge for at det i kontrakten benyttes virksomheter hvor flertallet av de berørte ansatt er funksjonshemmet. Forskriftens §3-12 gir oppdragsgiver rett til å stille et slikt krav.

Politisk vedtak Byrådssak Dispensasjon fra Bergen kommunes regler for arbeidsoppdrag til arbeidsmarkedsbedrifter Byrådet behandlet saken i møtet sak og fattet følgende vedtak: Link til vedtak

Kontraktsbestemmelse, bilag 5 pkt. 22. Ved gjennomføringen av kontrakten skal deler av oppgavene utføres av personer som er funksjonshemmet. Arten eller omfanget av deres handikap skal innebære at de i overskuelig fremtid ikke kan utøve arbeid på ordinære vilkår. Personene skal være uføretrygdet etter norsk folketrygdlov eller etter tilsvarende ordning i det landet hvor arbeidet utføres. Ved gjennomføring av disse oppgavene i Norge, skal oppgavene utføres av personer med varig tilrettelagt arbeid, jfr. Forskrift om varig tilrettelagt arbeid, §§ 11-1 – Arbeidet som utføres i henhold til denne bestemmelsen, skal utgjøre arbeid for minst 12 personer, minimum 10 årsverk. Leverandøren skal kunne dokumentere oppfyllelsen av denne bestemmelsen og skal rapportere dette jevnlig, normalt i tilknytning til kontraktsoppfølgingsmøter.

Konkurranseform – Åpen anbudskonkurranse Åpen anbudskonkurranse medfører forhandlingsforbud. Leverandør kan ikke endre sitt tilbud etter tilbudsfristen Oppdragsgiver har meget begrenset mulighet til å avklare uklarheter eller be om supplerende informasjon Leverandør må være forsiktig med forbehold eller formuleringer som kan fortolkes som forbehold (herunder ”presiseringer”, ”merknader”, fotnoter etc) samt formuleringer som kan føre til at tilbudet ikke lenger er sammenlignbart med konkurrenters tilbud

Konkurransedokumentene hentes i Mercell: Tilbudet skal leveres inn elektronisk i Mercell!

Kvalifikasjonskrav - krav knyttet til leverandørens egnethet - kravene må være oppfylt for at tilbudet skal bli vurdert - dokumentasjon lastes opp under hvert krav direkte i Mercell Skatteattest/Merverdiavgiftsattest Firmaattest HMS-egenerklæring (se vedlegg) Økonomisk og finansiell kapasitet Tekniske og faglige kvalifikasjoner –Gjennomføringsevne - personell –Gjennomføringsevne – utstyr –Referanseskjema – lignende oppdrag (se vedlegg) Kvalitetsstyring Andre kvalifikasjonskrav - underleverandører

Minimumskrav - krav til leveransen Besvares under fanen «minimumskrav» direkte i Mercell. Alle krav skal bekreftes Hvis det er krav til dokumentasjon lastes dette opp under det enkelte minimumskrav.

Tildelingskriterier Fanebladet «kriterier» Pris 80% (fylles inn i fanen «produkter) Kvalitet 20% Dokumentasjon lastes opp under filer.

Konkurransedokumenter Under fanen «dokumenter» i Mercell: Konkurransegrunnlag Standardkontrakt Bilag 1 Oppdragsgivers spesifikasjon Bilag 2 Leverandørens løsningsbeskrivelse Bilag 3 Administrative bestemmelser Vedlegg A – Samhandlingsavtalen Vedlegg B - Leveringssteder Bilag 4 Samlet pris- og betalingsbestemmelser Bilag 5 Endringer i den generelle kontraktsteksten Bilag 6 Endringer av leveransen etter kontraktsinngåelse Vedlegg 2 HMS egenerklæringsskjema Vedlegg 3 Referanseskjema Vedlegg 4 Forpliktelseserklæring

Elektronisk signatur Innlevering av tilbud via Mercell krever elektronisk signatur Obs! Det kan ta noen dager å få levert en elektronisk signatur.

Mercell support Tlf Epost:

Gjennomgang av konkurransedokumentene Rammeavtale på kjøp av matvarer til barnehager, SFO, skoler, avlastnings - og barneboliger og noen enheter innenfor Etat for psykisk helse og rustjenester. Unntatt fra avtalen: kantinen ved Kjøkkelvik skole og Hålandsdalen leirskole, samt handling/kjøp som her defineres som kjøp gjort av barn og unge som en del av undervisningen eller det pedagogiske opplegget.

Gjennomgang konkurransedokumenter forts. Rammeavtalens varighet 2 år med opsjon for oppdragsgiver til å forlenge kontrakten i inntil ytterligere 2 år, totalt maksimalt 4 år. Oversikt over leveringssteder finnes i: Kontraktens Bilag 3 vedlegg B. Merk: En leveringsadresse kan ha flere leveringssteder. Oppstart: Fra Skolene er stengt og andre enheter starter opp å ta i bruk ny avtale. SFO fra 3. august og skolene fra 17. august.

Gjennomgang av konkurransedokumenter forts. Oppdragsgivers ønske om at det skal tilbys sunne produkter til barn og unge er ivaretatt i pris – og produktskjema, tildelingskriteriet kvalitet og det særlige kontraktskravet  I pris – og produktskjema fremkommer kvalitetskravet til produkter i form av krav til merkeordningen Nøkkelhullet (gjeldende fra 17. juni 2009) og krav til økologiske produkter.

Gjennomgang av konkurransedokumenter forts.  I tildelingskriteriet kvalitet blir dette ivaretatt i form av at sunne produkter blir premiert i evalueringen. (Omtales nærmere senere)  Ikke minst blir ønske om sunne produkter til barn og unge ivaretatt i det særlige kontraktskravet om at alle produkter som omfattes av merkeordningen Nøkkelhullet, skal oppfylle merkeordningens krav gjeldende fra 1. mars 2015, innen 1. september 2016.( Bilag 5, pkt. 21).

Gjennomgang av konkurransedokumenter forts. I minimumskravene er det stilt krav til hele leveransen og disse må oppfylles.

Gjennomgang av konkurransedokumenter forts. Tildelingskriterier  Kvalitet (20%) Tilbyder blir premiert etter hvor mange sunne produkter de gir tilbud på. Sunne produkter defineres som produkter som oppfyller kravene til Forskrift om frivillig merking av næringsmidler med Nøkkelhullet fra 01. mars Antall sunne produkter vil bli vektet opp mot årlig estimert volum per varelinje.  Pris (80%) Tilbudsprisene vil bli vektet mot oppgitt årlig estimert volum per varelinje. Indeks: Matvarer konsumprisindeks (1998=100), delindeks gruppenivå.

Kontrakt Bergen kommunes standardkontrakt er lagt til grunn Noen endringer/tillegg til standardkontrakten, se kontraktens bilag 5.

Kontrakt forts. Bilag 3, pkt. 8.2, Servicegrad: Servicegraden skal være på minimum 97,5 %. Dersom servicegraden på ordrelinje- eller varelinjenivå er lavere enn 97,5 % i løpet av en kalendermåned, og dette ikke skyldes forhold på Oppdragsgivers side eller forhold utenfor Leverandørs kontroll, har Oppdragsgiver rett til å ilegge Leverandør en bot på inntil NOK for en måned. Er det i løpet av samme kalendermåned gitt dagbøter etter kontraktens punkt , skal dette komme i fradrag fra det beløp som ilegges etter denne bestemmelsen. Når Oppdragsgiver vurderer å ilegge bot etter denne bestemmelsen, vil han vurdere bl.a. hvor stort avvik som foreligger og om servicegraden gjentatte ganger ikke har tilfredsstilt minimumskravet. Bøter kan ilegges inntil 1 måned etter at statistikk etter punkt 8.3 er mottatt fra Leverandør. Bøter etter denne bestemmelsen kan først ilegges 5 hele kalendermåneder etter at kontrakten er startet opp.

Praktiske råd for å unngå avvisning Ikke levert dokumentasjon for alle kvalifikasjonskrav! –Følgende kan oppdragsgiver innhente etter tilbudsfristens utløp (ikke uttømmende): Skatteattester –Firmaattest –HMS-egenerklæring –Følgende kan ikke innhentes etter tilbudsfristens utløp (ikke uttømmende): Dokumentasjon for tekniske/faglige kvalifikasjoner (gjennomføringsevne personell; erfaring fra liknende oppdrag; kvalitetsstyringssystem. Forbehold mot kontrakt som ikke er uvesentlige Èn eller flere celler i prisskjemaet mangler utfylling, pris ift. enhet.

Planlagt framdrift Siste frist for spørsmål: , kl.12:00 Tilbudsfrist: , kl. 12:00 Kvalifisering av tilbydere – uke 21 Evaluering - uke 22 Administrativ sak – uke Kontraktsignering uke Oppstart av kontrakt:

Spørsmål?