All informasjon om profilen er samlet i en Profilmanual på nett. UiBs visuelle profil er enkel, anvendelig og fleksibel! En visuell profil får kun effekt når den brukes konsekvent og over tid!
Kjært barn med mange navn. Merkevare Branding Identitet Omdømmebygging Synlighet Den grafiske profilen er et kvalitetstempel som brukes til å skille offisiell informasjon gitt av Universitetet i Bergen fra andre typer informasjon. En grafisk profil skal vise: - Hvem vi er (egenart) - Hva som er viktig for oss (verdier) - Hvordan vi ønsker å bli oppfatte (selvbilde)
«Verktøykassen» Navnet : Universitetet i Bergen Logo : Emblem + Navn Typografi : Skrifttyper Farger : En definert fargepalett I tillegg finnes råd og anbefalinger: Sosiale medier, bilder osv..oto: Liten fleksibilitet S t o r f l e k s i b i l i t e t Regler for bruk: Hvor skal profilen brukes Hvem kan/skal bruke profilen Hvordan skal profilen brukes