Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Grafisk profil 05.04.2017.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Grafisk profil 05.04.2017."— Utskrift av presentasjonen:

1 Grafisk profil

2

3

4

5

6

7 Fremdriftsplan grafisk profil:

8 1. Merkevarestrategi

9 Omdømme/ merkevarebygging:
Tydelighet: Vi bidrar til å bygge og utvikle regionen. Relevans: Vi gjør en forskjell- spesielt i områdene utenfor de store kommunene Binder fylket sammen og jobber for helheten. Unikhet: Ingen andre kan bygge hele Trøndelag Allsidig. Et Norge i miniatyr. Attraktivitet: Samfunnsutvikler, seriøs aktør, for folket, ikke komersiell, meningsfylt. Tydelighet: Hva står vi for- hva leverer vi? Relevans: Leverer vi noe folk trenger? Unikhet: skiller oss ut, er tydelige? Attraktivitet: vil folk assosiere seg med oss, tilleggsverdi, rekruttering

10 Trøndelag fylkeskommune vil ta posisjonen: ”Vi bygger Trøndelag”
Hvilke oppgaver- Tannhelse, kollektivtransport?

11 For å oppnå ønsket posisjon anbefales følgende merkevarestrategi: Branded house

12 Fylkeskommunens merke benyttes på alle flater
Fylkeskommunens merke benyttes på alle flater. Merkenavnet blir mer enn bare et navn og reflekterer viktige holdninger og verdier. Ved å løfte Trøndelag fylkeskommunes logo (våpenskjoldet) synliggjør vi vår rolle og våre tjenester samt at vi tar posisjonen som en tydelig eier. Et entydig uttrykk med våpenskjoldet i sentrum vil synliggjøre samfunnsoppdraget, bygge tillit eksternt og samhørighet internt. Hvor/når skolene skal ha anledning til å benytte egne logoer (facebooksider, 17.mai faner, invitasjoner, internkommunikasjon osv) samt andre unntak som f. eks fylkeskommunale AS (som Atb, Stiklestad kultursenter) vil beskrives videre i den grafiske profilhåndboken.

13 Fordeler ved Strategien:
Posisjonering Kostnadsbesparende Kvalitetssikring - Ta en tydelig rolle som samfunnsutvikler og tjenesteprodusent Unngå utgifter til utarbeidelse av egen logo til skoler og tannklinikker Kontroll på kvaliteten, unngår at alle lager sitt eget.

14 Konsekvenser: Kostnader til skilting/ profilering
Skolene “mister” litt av sin egenart? Spill-over effekt hvis noe går galt en av enhetene

15 2. Fylkesvåpen

16

17

18

19 Hordaland fylkeskommune:

20 Stortinget:

21 Norsk heraldisk forening sier:
Nytegningen oppfatter vi mer som en justering enn en forbedring av våpenet og vi har ingen bemerkninger hva angår eksemplene som er gjengitt i farver. De foreslåtte endringer er innen heraldikkens regler, men vi vil anbefale en annen gjengivelse i sort/hvitt trykk enn en sort kors.

22 Riksarkivet sier: Blasoneringen for våpenet til Nord-Trøndelag fylkeskommune er «på sølv bunn et utbøyd gull kors». Utbøyd vil si at korsarmene er bredere ytterst. Forslaget til ny tegning framstiller et utbøyd kors. I blasoneringen er det ikke stilt noe krav til utformingen av skjoldet. Det er vanlig at man til kommunevåpen bruker såkalt trekantskold. Men andre skjoldformer er også i bruk. Endring av skjoldform vil derfor ikke være i strid med godkjenningen.

23 3. Lanseringsfilm

24 Presentere profil og visjon samlet.
Fordele kostnadene på begge prosjektene.

25 4. Operativ fase

26 utrulling/ lansering av ny profil status profilering/skilting
skiltmal + skilting av bygg (skoler/adm. bygg) web to print avtale inkl. maler trykkeri/byråavtale? utarbeide maler/logo Utarbeide trykt materiell utarbeidelse profilprodukter bildedatabase oppdatert stand (rekruttering) + oppdatere utvalg/tingsal +++…... Hvordan og når skal vi slippe den nye profilen? Hva er status ift skilting/profilering- hvor er vi til stede med logo? (bygg, skolesekker, biler, bokbuss, materiell osv) Oppdatere skiltmal til ny grafisk profil Avtale for visittkort, invitasjoner, program, ol Trykkeriavtale ev. byrå Bakgrunner pc, elarkmaler, webcruiter, karriæresenteret, profil/logo elev og lærlingerådet osv Brosjyremateriell: arbeidsgiverstrategi, HMS-boka, rekrutteringsbrosjyre osv. Nøkkelbånd, penner, konferansemapper, notatblokker osv Bilder tilpasset den nye profilen må på plass Stand (rekruttering) oppdateres Ny logo og prfoilering inkl. Bakvegger Startpakke- alle ansatte?


Laste ned ppt "Grafisk profil 05.04.2017."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google