GRUNNLEGGJANDE TALLFORSTÅING Heile tal, brøk og desimaltal + litt kombinatorikk.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kombinatorikk for lærerstudenter
Advertisements

Matematikkseminar for skolelaboratoriet i Bergen 5
Oppstart Hoveddel Avslutning Hver elev taster et 7-sifret tall. Det skal ha fire tall før komma og tre sifre etter komma og det skal ikke inneholde.
Egenproduserte læremidler
Statistikk og sannsynlighetsregning
Utvidelser av tallområdet:
Ny GIV 12. april 2012 «Ny Giv i hel klasse.»
Komplekse tall Naturlige tall
Målene for regning og bruk av regnestrategier
VURDERING Matematikk 7. trinn.
FORELDRESKOLEN DEL 2 MATEMATIKK
Matematikk 1 A2A / A2B 11. september 2009
Vurdering i matematikk
Brøk, desimaltall og prosent
Matematikk 1 årskurs 26. oktober 2009
§4. Irrasjonale og komplekse tall
Fra det kjente til det ukjente…
Matematikk/literacy LUB Elise Klaveness
Matematikk LUB Elise Klaveness
Emne C: Praktisk bruk av matematikk Klepp ungdomsskule.
Statistikk og sannsyn Analysere statistiske data og vise kjeldekritikk Drøfte ulike dataframstillingar og kva inntrykk dei kan gje Kjelde: Den norske foreininga.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE PÅ 3.TRINN PROGRAM: Informasjon fra lærere Raz-kids Kartleggingsprøver Sosialt Matematikk Info fra klassekontaktene Grupper:
Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.
Geometri. Det vakre… Kva er vakkert? – Det kjem an på auget som ser…eller…er det nokre reglar? – Vi ser alle om eit ansikt er for langt eller kort, om.
Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!. MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar)
REKNINGREKNING med heile tal, brøk, prosent, desimaltal og bokstavar.
Foreldrekurset Matematikk – spillene. Nettsteder:
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
C. Celle (i et regneark) Forklaring og synonymer Ruta i et regneark. A3 forteller hvor cella er plassert. A er kolonnen, 3 er raden Setninger med ordet.
Matematikk - utvidet form. Mål for timen Du skal kunne kjenne igjen plassverdien til et siffer og skrive et tall på utvidet form.
VELKOMMEN Foreldremøte for 4. trinn Oppstart Trinnet har hatt ein roleg og fin oppstart. Hildi og Patrik er nye lærarar i 4a og 4c Det er kome.
Arbeid på skulen Norsk Tekstskaping, finskrift, grammatikk. Vekas mål: - Vurdera og samanlikne eigne og andre sine tekstar. -Beskriva språk og språkbruk,
Mål for perioden: Sos: Lytte etter beskjeder. Bruk innestemme. No:. Lese med god flyt og innlevelse. Kunne sette ting i alfabetisk rekkefølge, vite hva.
Kapittel 3 En vanlig dag. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene 1. trøtt 2. å jobbe 3. å dusje 4. rotete 5. en jobb 6. hun har ikke lyst 7. mandag.
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
Desimaltall.
Velkommen til foreldremøte i 2d
Brøk Regneartene.
Multiplikasjon og divisjon
Opplæringsplan i basiskunnskap matematikk
Brøk Brøkbegrepet.
Algebra er bra – hva er algebra?
Matematikk i skole og hjem
Velkommen til foreldremøte i 2a
Teikning av mekaniske delar
VEKEPLAN FOR 1.KLASSE VEKE 34
Omgrepssamling 1. og 2. trinn
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Heile tal, side Du skal lære kva siffer, tal og talsystem er
Oppgåve 7 Lotte kjøper ein telefon til 5000 kr inklusive 25 % meirverdiavgift. Kor mange kronar utgjer meirverdiavgifta? Kryss av for rett svar.   250.
Bruke Pytagoras-setning i berekning av ukjende storleikar
Brøkbegrepet Brøk er ikke no spøk! Samling uke 44
TALSYSTEM Kunne skrive tal på standardform og utvida form
Fellessamling i Storstova Fellestur til Eventyrskogen med 1.-4.kl Mat
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
Brøk – prosent – desimaltall
Litt om firkantar Ein firkant er ein geometrisk figur med fire kantar og fire vinklar. Summen av dei fire vinklane i ein firkant er alltid 360 grader.
Å skrive novelle.
Viste du at du kunne telle ut alle partall og oddetall?
Nokre døme på aktivitetar i matematikk 1-4.kl.
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
Foreldremøte 4.kl. tysdag 25.sept. 2018
Brøk/prosent/desimaltall
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
VEKEPLAN for 3. klasse HEIME VEKE 46 MÅL
Brøk Brøkbegrepet.
Arbeid på skulen Norsk Matte Engelsk Samfunnsfag Naturfag KRLE
Sjølvbilete og sjølvtillit
Utskrift av presentasjonen:

GRUNNLEGGJANDE TALLFORSTÅING Heile tal, brøk og desimaltal + litt kombinatorikk

Kva tal tenkjer eg på? Læreren tenkjer på to etterfølgjande tal mellom 1 og 10. To elevar får ein lapp med kvar sitt av dei to tala. –Elev 1: Eg veit ikkje kva for eit tal du har. –Elev 2: Og eg veit heller ikkje kva for eit tal du har. –Elev 1: Men då veit eg tala! Kan de finne alle løysingane og forklare korleis de tenkjer?

Vi arbeider med framande talord 1 Lul 2 Laa 3 Bay 4 Bey 5 Bee 6 Lol 7 Lie 8 Pop 9 Taa 10 Boo Kor mange? Rekn ut: 1) bay+bey 2) pop+lul 3) boo-lie 4) laa·bee

No når du har øvd deg litt, kan du gjere desse oppgåvene heime: 1. lul+laa = 2. bay+lul = 3. bey+laa = 4. taa+lul = 5. lie+bay = 6. bee+bee = 7. bay+bey = 8. lol+bay = 9. bey+bey = 10. pop-bay = 11. taa-lie = 12. boo-laa = 13. lol-lul = 14. pop-laa = 15. lie-lol = 16. bay-lul = 17. bee-bey = 18. boo-bee =

TAL PÅ MANGE MÅTAR Tal som mengde (kardinaltal) Tal som nummer i ei rekkje (ordinaltal, ordenstal) Tal som namn (hus, mnd,id)

Nærast muleg = Kvar deltakar lagar eit rutenett som det til venstre. Læraren (eller ein elev) kastar ein terning (0 - 9). Alle deltakarane vel kvar dei vil plassere det sifferet terningen viser. Den sifferplassen er då opptatt. Når terningen er kasta 9 gongar, har du laga 3 tresifra tal. Summen av tala skal vere nærast muleg 1500.

POSISJONSSYSTEMET Ikkje ”naturleg” Null som plasshaldar Ulike vinklingar –pengar –meter –fyrstikker

Kodeknekk ONE + ONE = TWO –Dette reknestykket er rett slik som det står med ord. Bytt ut kvar bokstav med eit av tala 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 eller 9. Same bokstav skal stå for det same talet uansett kvar det står i reknestykket. O kan ikkje vere 0, sidan det skal vere tresifra tal. Finn så mange løysingar som råd. Det fins ganske mange!

Mitt mystiske tal _ _ _ _ _ _ -Talet har 6 siffer -Sifra på einarplassen og tiarplassen er dei to minste oddetala. Dei andre sifra er partal og ingen av dei er like -Sifferet på hundrarplassen er lik summen av sifra på einarplassen og tiarplassen -Sifferet på tusenplassen er 2 ganger sifferet på tiarplassen -Sifferet på hundretusenplassen er det dobbelte av sifferet på hundrarplassen -Det er to løysingar på oppgåva NB! Sjekk til slutt om alle opplysningane stemmer.

Negative tal

Hovudrekningsstrategiar –10-ar vener –dobling og halvering –gangetabellen og algebra –multiplikasjon som gjentatt addisjon

Med kort og terning Kasino Vri åttar Gris Yatzy Stigespel Kabal Krig Puslespel Sudoku

Kva er brøk? Kva er størst, 1/3 eller 2/4? –Kake –Sjokolade –Pizza –Notar Likeverdige brøkar –utvide og forkorte brøk

Å skrive brøk

Kva er ein brøk?

TID OG KLOKKA Timeglas Analog og digital klokke timar minutt sekund

Kalenderen Dagane Månadene År Kvartal Halvår Skotår

Desimaltal 0,099 0,162 0,65 0,599 0,9 0,4003

SAMANHENG: Brøk, desimaltal, prosent Hundreark Tenk pengar Hugs at –Brøkstrek (dele) –2.pos (hundredel) –Prosent=hundredel

Fordeling av drops Utstyr: Runde plastbrikker, knappar eller liknande. Ark og blyant/fargar Arbeidsform: Grupper med tre ”elevar” i kvar Oppdrag: De får utdelt 7 drops. På kor mange måtar kan tre barn fordele 7 drops mellom seg når alle skal ha minst eitt og ingen skal vere til overs? Finn ein måte å halde reie på fordelingane ved å skrive/teikne på arket. ALLE ”elevane” skal lage eit slikt oversyn.

Framlegg til løysing: Nokre elevar lagar ein tabell Andre teiknar dropsa Atter andre skriv setningar ALT er OK. Men la elevene få vise fram ulike måter å kommunisere på! Vanlig ”glipp”: At den einaste fordelinga med tre ulike tal kan kombinerast på 6 ulike måtar, medan alle dei andre bare har tre ulike kombinasjonar. KariAnneSimen

Kombinatorikk Terningkast- Tellebrikker 4 – lotto/tipping Loddsal

Dei store ”spranga”… Posisjonssystemet for naturlege tal Tydinga av 0 som plasshaldar Frå positive til negative tal Rekning med brøk Posisjonssystemet for desimaltal Multiplikasjon frå naturlege tal til desimaltal Frå divisjon og multiplikasjon med tal større enn 1 til multiplikasjon og divisjon med tal mellom 0 og 1 Fra geometriske former i plan og rom til geometriske berekningar som lengde, areal og volum Ingvild Stedøy-Johansen

Nyttige nettsider: