Tilganger i DIPS May Evensen leder Arb.gruppe Tilganger/DP Løsning IKT Rådgiver Avdeling for kliniske systemer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett
“UNDER THE KNIFE” Et planleggingssystem for operasjonsavdelingen Fylkessykehuset i Molde Prototype for planlegging, logistikk, og kostnads estimering.
Virksomhetssertifikater i kommunene Erfaringer og utfordringer
Forskrift og veileder til forskrift; Nasjonale tjenester
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Tanker om brukermedvirkning
Newsletter Subscribtion HOWTO CustomPublish. Eksempel fra Oslo Spektrum sin nyhetsbrev påmelding.
1 Tilgjengeliggjøring av elektroniske registre – idéer og problemstillinger Seminar om tilgængeliggørelse af elektroniske arkivalier, Skógar, Island,
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Opplæringstilbud rettet mot pasienter og pårørende Nasjonal kursdatabase.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
NAF-Data A/S Dynamics & Empowerment l Kort presentasjon av eBestilling-konseptet l Hvorfor Dynamics? l Hvorfor Empowerment? l Erfaringer med Empowerment.
Sykehuset Innlandets satsingsområde
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Samhandling Mye av informasjonsoverføringen i helsevesenet har hittil foregått på papir eller via telefon. Det har tidligere ikke eksistert noen nasjonale.
FUNNKe Meldingsutveksling, utfordringer og løsninger ved Lars-Andreas Wikbo Fauske – 28/
FUNNKe Risikovurdering informasjonssikkerhet Nettverksmøte Tromsø 10. okt Eva Henriksen, Eva Skipenes,
Gå til ditt dokument som ligger under arbeid (dokumentet har da status R for reservert) og klikk på fanen Rettigheter. Velg deretter Ny rettighet.
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Opplæring: Digital Diktering
Opplæring: Hvite Sider Søk i og bruk av Hvite Sider DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
Dette er en automatisk presentasjon
Orientering om automatisk tilgangsstyring
Studenters tilgang til elektronisk pasientjournal
Ledetråder til bedre og mindre ”brysom” informasjonssikkerhet dr.med. Hallvard Lærum Stab IKT Oslo Universitetssykehus HF
Inspirasjon, nytt, veien videre Olav Thorsen Praksiskoordinator Stavanger Universitetssykehus.
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Elektronisk meldingsutveksling Rana kommune
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
SuperOffice CRM Visma Global
Elektronisk meldingsutveksling
SuperOffice CRM MultiCase
Opplæring: Pålogging Prosedyre for logge på og av, låse og åpne PC’er DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore.
Hovedverneombud samling
© 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Legge til en kontakt Din kontaktliste forenkler kommunikasjonen, og du ser tilstedeværelses- og kontaktinformasjon.
FINF- H -04, 21 september 2004 Arild Jansen. AFIN/UiO 1 FINF Forelesning uke 39 Personvern som premiss for SU-prosessen Diskusjon om personvern som.
Opplæring i elektromedisinsk utstyr Håndtering av opplæringsavvik i elektromedisinsk utstyr ved Oslo Universitetssykehus.
Pasientkommunikasjon på nye måter Sissel Jor Oslo universitetssykehus HF.
DIPS Tips Avdeling for kliniske systemer. Lag dine egne favoritter i eHåndbok og få dem opp i DIPS Avdeling for kliniske systemer Åpne eHåndboken og klikk.
Behandlingsplaner i DIPS - funksjonalitet og Veiledende behandlingsplaner (VBP) Sidsel R. Børmark Leder Klinisk Dokumentasjon Sykepleie (KDS), Delprosjekt.
Elektroniske epikriser fra DocuLive Runa Solheim Arntsen Prosjektleder Digital samhandling OUS Stab IKT.
Superbrukerforum 23.april 2013 Seksjon Samhandling Anne Fiskaa Spes.rådgiver, stab samhandling.
Tverrfaglig samarbeid Samarbeid der ulike yrkesgrupper arbeider sammen mot et felles mål Med ulik kompetanse kan de utfylle hverandre for å dekke brukerens.
Henvisninger og Ventelister i PasDoc Monique Renée Bennett Spesialrådgiver, Stab medisin, helsefag og utvikling
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Interne ventelister og overflyttinger i psykisk helsevern Klinikk PHA.
Arbeids- og sosialdepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Velg ASD mal ENGELSK under ”oppsett”. Tilpasning av regelverk for sykepenger/foreldrepenger.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Forberedelse til forandring.
Avd. for radiologi og nukleærmedisin, ARN Nye rutiner knyttet til røntgen og DIPS Avd. for radiologi og nukleærmedisin ARN.
Avdeling for kliniske systemer Oppgradering av DIPS Classic versjon til Merete Ask 21 og 22/1-15.
Superbrukerforum Systemeiers rolle og funksjon Erik Carlsen Medisinsk fagdirektør.
Elektroniske pleie- og omsorgsmeldinger (PLO) Avdeling for kliniske systemer.
Brukermedvirkning i helseforskning i Norge Regional brukerkonferanse november 2015 May Britt Kjelsaas, rådgiver Helse Midt-Norge RHF helsefagavdelingen.
Webinar - Prosjektarbeid og samhandling
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
Opprette arrangementer Oslo
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Standardisert pasientforløp Kronisk lymfatisk leukemi
Identity Access Management (IAM)
eSG – Send innrapportering elektronisk
Systemmeldinger Systemmelding er informasjon til brukeren om at endring har skjedd. Krever ingen aktiv handling, men det anbefales å merke av som lest.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Digitalisering av tjenester på byggesaksområdet
Gå til – Klikk på «lag konto».
Lynguide for leder-rollen
Lynguide for leder-rollen
Utskrift av presentasjonen:

Tilganger i DIPS May Evensen leder Arb.gruppe Tilganger/DP Løsning IKT Rådgiver Avdeling for kliniske systemer

Hva har vært førende for vårt arbeid Regionale/lokale føringer –Prinsipper for tilgangsstyring av EPJ (eHåndbok id 37667) –Regional rolleliste Kartlegging ute i klinikken –Gjort sammen med andre arbeidsgrupper

Hva har vært vårt hovedmål? Sørge for at alle brukere bli opprettet og har korrekte/tilstrekkelige tilganger i DIPS

Hva er korrekte/tilstrekkelige tilganger? Tilgang til pasienter når man trenger det –Betyr at man ikke har automatisk tilgang til alle pasienter på OUS til enhver tid –Man skal ha tilgang til de pasienter som er aktuell for behandling der man jobber –Pasienter man må ha tilgang til ut over «normal» tilgang kan aktualiseres  Ikke alle vil ha tilgang til å aktualisere selv

Hva er korrekte/tilstrekkelige tilganger? Tilgang til relevant informasjon om pasienter når man trenger det –Informasjon i DIPS er delt opp i ulike typer data(for eksempel Labdata, dokumenter, diagnoser og prosedyrer etc) –Ulike roller trenger tilgang til forskjellige typer data

Hvem vil få tilgang til hva? Alle vil få tilgang til det de trenger for å gjøre jobben sin Tilpasninger kan måtte gjøres underveis

Hvordan skal brukerne opprettes? Automagisk! IDM(Identitetshåndteringssystem) –Teknisk løsning for å automatisere oppretting av brukere –Brukere meldes inn på lønn (Personalportalen) i en stilling og med et gitt arbeidssted og blir automatisk opprettet i DIPS Utfordring –Kvalitet i Personalportalen

Innmelding i Personalportalen Hva er viktig for riktige tilganger –Korrekt stilling –Korrekt kostnadssted

Hvilke endringer vil det bli? Enkelte som har flere ansettelsesforhold må velge fra liste med flere brukerroller: Endret funksjonalitet for å få tilgang til pasienter man ikke har «automagisk» tilgang til? –Andre må aktualisere for at man skal få tilgang

Beslutte tilgang Melding når man forsøker å åpne journalopplysninger på en pasient man automatisk ikke har tilgang til kan være: Beslutt tilgang ved å velge på menylinjen:

Velg fra aktuelle beslutningsmaler. Dette viser oppsett for rolle som kan tildele seg selv tilgang via ”grønnlys”:

Velg mal: Utfyllende begrunnelse er valgfritt, kan i noen sammenhenger være hensiktsmessig Klikk ”Lagre” Journalopplysninger er nå tilgjengelig

Ikke alle vil ha tilgang til å beslutte tilgang selv (aktualisere) Noen roller må involvere en kollega for å kunne beslutte tilgang Ingen komplisert prosess

Involvért kollega velger beslutningsmal og klikker på beslutte tilgang. Følgende skjermbilde dukker opp: Velg fane for Alternativ: tilgang gjelder for brukerrolle Søk opp bruker som skal tildeles tilgangen ved å klikke ”Velg bruker” ”Lagre”

Spørsmål?