Kommunal- og forvaltingskomiteen, Bø, 8. september 2010 Integrering i Vinje av ordførar Arne Vinje Vinje kommune.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Oppfølgingstjenesten
Advertisements

På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Hvorfor foreldremedvirkning?
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Berit Berg, Samfunnsdagen 23. august 2011
-Ein tydeleg medspelar Nettverksmøter for rådgivarane – mars 2015 Rose Mari Skarset – rådgivar - utdanningsavdelinga.
Arbeidstidsavtalen.
Hjelpepleier/ helsefagarbeider; -veien inn i yrket og veien videre
Tanker og utfordringer D Mitt Rotary Medlem fra 2001 President i Huseby -Flatås 2007 – 2008 District Trainer i Distrikt 2280 i
Herøy vidaregåande skule Avd Herøy Herøy vidaregåande skule Avd Herøy Ligg sentralt plassert. Tett ved: Ligg sentralt plassert. Tett ved: -Herøy.
1 Nasjonale målsettinger ved bosetting og integrering av flyktninger Tromsø 11. mars 2004 Statssekretær Cathrin Bretzeg.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Velkomen til Sogn og Fjordane Helsing til Stortinget sin kommunal- og forvaltningskomite 27. oktober 2014 Fylkesordførar Åshild Kjelsnes (AP)
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Ordbank i høve demografi: Frå førre time: Demografi Naturleg tilvekst Fødselsoverskot Fødselsrate Dødsrate Samla folketal Fruktbar(fertil) alder Nytt:
OM FORSTÅING OG OPPFØLGING AV OPPLÆRINGSLOVA § 2-15, om RETT TIL GRATIS OFFENTLEG GRUNNSKOLEOPPLÆRING (”GRATISPRINSIPPET”) Gjennomgang/drøfting på skoleleiarmøte.
Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.
SOS-BARNEBYER BARN PÅ FLUKT. ET TRYGT HJEM 134 LAND.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
Oktoberseminar på Solstrand hotell oktober 2009 Familiens Hus Familiens Hus Familiens Hus i Øygarden kommune.
Fagseminar Inntaksforskriften Jorunn Dahle1 Informasjonsflyt mellom PP-kontora Gjeld søkarar med fortrinnsrett (1.februar) -Som har fått skoleplass.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
Landbruksutdanning.no - vegar til utdanning og arbeid.
OPPSTART AV EM TILTAK I FJELL KOMMUNE. Busetjing av 5 einslige mindreårige 2015 Hus Vedtak kommunestyret.
Ullensvang herad Heradet har omlag innbyggjarar. Dei fleste bur på kvar side av Sørfjorden, på aust- og vestsida. Våre viktigaste næringar er fruktdyrking.
Sykkylven Næringsutvikling AS - Etablering av nye næringar - Bruk av tomme industribygg - Støtteordningar og politiske virkemiddel Presentasjon på Rotarymøtet.
Prosjekt «Flyktninger som ressurs» Status, overgang til fase 2.
Frivilligliv og samfunnsroller Ivar Eimhjellen Forskar II ved Uni Research Rokkansenteret og Senter for forskning på sivilsamfunn og frivillig sektor Ungdom,
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
KOMMUNEPLAN FOR VINJE Samfunnsdelen Samfunnsdelens plass i plansystemet.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Har barnevernet ei rolle i saker:
Bremanger utan utanforskap
Kvifor ynskjer me dette?
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Førde, Gloppen og Sogndal mars 2017
Vikemarka skule i Ørsta.
MINIKURS: PROBLEMLØYSINg
Asyl- og flyktningsituasjonen
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Medmenneske og ven frå s.65
Internasjonalt samarbeid
Forventningar til heimen - skulen
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Treff vår analyse noko viktig i dag?
- ein tydeleg medspelar
Kommunereforma - møte med stortingsbenken
Gjennomgang av ei satsing i næringsforum
BTI- Stord kommune.
ENKEL FRITIDSKARTLEGGING
alle barna sin rett til god omsorg
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Fusa ungdomsråd Folkehelseseminar Handlingsplan 2017.
Budsjett 2019 Økonomiplan Effektiv drift Framtidsretta fokus Utviklingsorientert Resultatbevisst.
Regional plan for kultur
Utdanning er nøkkelen til livskvalitet, bærekraftig utvikling og håp.
UKM-festivalen Vestland
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Frode Kyrkjebø, dagleg leiar, KS Sogn og Fjordane
Å legge til rette for djupnelæring B – Samarbeid
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Kommunal- og forvaltingskomiteen, Bø, 8. september 2010 Integrering i Vinje av ordførar Arne Vinje Vinje kommune

I stutte drag I 1987 svara Vinje kommune ja til å busetje flyktningar Fram til 1989 kom 17 personar frå Somalia til kommunesenteret Åmot Flyktningane hadde svært ulik utdanningsbakgrunn: frå analfabetar til høgskuleutdanna Gjennom fleire familiesameiningar blei dei fleste familiane (mor, far og barn) samla I dag har ikkje desse somaliarane lenger status som flyktningar I tillegg er det ei gruppe frå Bosnia i Haukeli og frå Liberia i Rauland

Status for somaliarane Er ikkje lenger flyktningar, men vanlege innbyggjarar Alle karane er under utdanning eller i arbeid Sysselsetjingsgraden for kvinnene er lågare, særleg blant dei eldre Ingen er mottakarar av sosialhjelp Den somaliske ungdomen tek utdanning på eit gjennomsnittleg høgare nivå enn den etnisk norske Gruppa er ikkje representert i kriminalstatistikken Ein somaliar er medlem av kommunestyret Somaliarane i Vinje har teki initiativ til eit no verdsomspennande hjelpeprosjekt i Somalia: Flyktning hjelper flyktning

”Flyktning hjelper flyktning” Innsamlingsaksjon starta i Vinje 2005, for å reise og drive skular i kommunen Alaybaday, Somaliland Har spreidd seg til somaliske miljø over heile verda Gjev i dag gratis mat og undervisning til om lag 2000 elevar (80 % av heile aldersgruppa) på 12 skular (tilsvarande barne- og ungdomssteget) Om lag like mange jenter som gutar Løner 43 lærarar Motverkar fattigdom og reduserer konfliktar, som viktigaste tiltak for fred og eit betre liv

”Blaamann School Byggjer den fyrste vidaregåande skulen i Alaybaday, snart ferdig Finansiering: Vinje kommune:kr Åmot skulekr FHF, Vinjekr Til samankr

Kvifor gjekk det slik? 3 avgjerande faktorar: 1.Kommunen sette inn nok ressursar frå starten 2.Lokalsamfunnet tok i mot 3.Flyktningane var motiverte

Kommunen Tilsette ein engasjert flyktningkonsulent (frå 1987 til 2001) med hovudansvar for å drive fram og samordne det tverrfaglege busetjings- og integreringsarbeidet La vekt på opplæring i norsk og samfunnskunnskap, gjennom fleksible og individuelt tilpassa ordningar Nytta somaliske elevar som ein ressurs i skulen

Lokalsamfunnet blei stimulert av striden kring vedtaket om busetjing til å medverke til vellykka integrering oppretta uformelle nettverk for a) somaliske kvende og b) for somaliske karar Kvinnenettverket ”Kjeringråd” blei særleg viktig, og er framleis i full sving Idrettslaget gjorde ein særleg innsats ved å draga somaliske ungar med i aktivitetar både sommar og vinter

Somaliarane sjølve Kom frå eit ruralt område av Somaliland, og fann seg til rettes i bygdemiljø Hadde vilje til å bli ein del av lokalsamfunnet

Framover Kommunestyret i Vinje vedtok i 2008 å busetje 10 flyktningar til. Det heiter i vedtaket at flyktningane ”gjerne kan koma frå Somalia”. I dette ligg ein bodskap frå kommunen. Dessutan er det eit ønske å nytte det somaliske miljøet som ressurs i integreringa.

Moment til ei evaluering Dei tre flyktninggruppene har vori ein positiv tilvekst for kommunen. Kommunen og lokalsamfunnet har ikkje gjort ein innsats ut over det ein bør kunne vente seg. Det er ingen ting i vegen for å oppnå gode resultat også når det gjeld flyktningar frå Somalia. Vellykka integrering gjev lokalsamfunnet kvalitetar som alle veks på.