Samferdselsutvalet 21/ Ordførar Oddvar Grøthe Rv 52 Hemsedalsfjellet
Interesseselskapet Rv 52 / Rv 5 Kommunane Gol, Hemsedal, Lærdal, Sogndal, Jølster, Førde, Gloppen og Eid. Fylkeskommunane Buskerud og Sogn og Fjordane Fleire bedrifter frå næringslivet.
Rv 52 Hemsedalsfjellet
Rv 52 Hemsedalsfjellet Tunge bilar
Rv 52 Hemsedalsfjellet Som det nordlege øst – vest alternativet er Rv 52 ca 4 mil kortare enn E 16. Trafikken vel den ruta som er mest økonomisk og mest hensiktsmessig frå ein stad til ein annan. ( Dei les ikkje Stortingsvedtak ) Derfor har Rv 52 hatt den svært kraftige veksten etter at Lærdalstunnelen kom i 2001.
Rv 52 Hemsedalsfjellet Korridoren Rv 7 – 52 – 5 – E16 vil betene: Hallingdal som landets største reiselivsregion og Sogn og Sunnmøre som store på sommarreiseliv, og med eit stort næringsliv elles.. Trafikk øst – vest: Både Oslo-området – Bergen og Oslo-området – Sogn og Sunnmøre Viktig korridor for kollektivtrafikk og tungtransport, ingen jernbane nord for Bergen
Famnar det meste
Er vestlandet berre Bergen?
Rv 52 Hemsedalsfjellet
På Rv52 må fylgjande tiltak gjennomførast: Tunnel Bjøberg - Borlaug, ny veg utanom sentruma i Hemsedal og ny vegparsell Robru – Gol.
Rv 52 Hemsedalsfjellet Samfunnsnytte må være avgjerande ved val av hovudvegar øst – vest. Alternativa over Haukeli og Hemsedalsfjellet kjem desidert best ut ved beregning av samfunsnytte.
Rv 52 Hemsedalsfjellet Beregning av regional nytte for alle 4 alternativa vil neppe endre på konklusjonen- Haukeli og Hemsedal er dei klart to beste når det gjeld samfunsnytte
Rv 52 Hemsedalsfjellet Sortere ulike tema: Viktig å ikkje blande saman val av hovudvegar øst – vest og--- villreinproblematikk og bedra vinterregularitet på Hardangervidda.
Rv 52 Hemsedalsfjellet Øst - vest rapporten og høyringsrunden. Høyringsrunden styrka den faglig sterke rapporten til Statens Vegvesen i valet av dei to hovudvegane, E 134 og Rv 52.
Rv 52 Hemsedalsfjellet Både persontrafikk og godstransport på denne aksen har ingen moglegheit for å kunne nytte jernbane. På litt lengere sikt vil bru mellom Mannheller og Fodnes på Rv5 vera nødvendig for å få eit attraktivt fergefritt samband mellom Sogn og Nordvestlandet og austlandet
Rv 52 Hemsedalsfjellet Kollektivtrafikk og miljøeffekter: Oslo – Bergen: Bergensbanen skal styrkas på både gods og persontrafikk. ( 2024) Ålesund – Sogn og Fjordane - Oslo: Kollektivknutepunkt for ekspressbussar i Skei, Lærdal og Gol Kombinere buss og bane
Rv 52 Hemsedalsfjellet Kamp om samferdselsmidlane: På kort sikt kan en hovudveg over Hemsedalsfjellet forbedras vesentleg med små midler. På lengre sikt vil ein Bjøbergtunnel med perfekt stigningsforhold ( under 3 %), og ei Mannhellerbru skape ein svært god vegforbindelse både til Bergen, Sogn og Fjordane og Sunnmøre.
Rv 52 Hemsedalsfjellet 4 viktige grunnar for å velje R 52/R 5 1. Sterk fagleg rapport fra SVV som er styrka etter høyringa. 2. Samfunsnytte må vega tyngst, E 134 og Rv 52 klart sterkere her enn dei to andre alternativa. 3. To regionar på Vestlandet som treng styrka samferdsel med Østlandet. Stavanger - Bergen og Bergen -Ålesund. 4. Kollektivtransport/miljø, buss der det ikke er bane.
Rv 52 Hemsedalsfjellet Gjer som trafikkanten ---- Vel Rv 52 Hemsedalsfjellet- Takk for meg