Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMalene Andresen Endret for 9 år siden
1
- Del 2 Hadelandskonferansen om resultatledelse
2
Hvordan bruker vi resultatene ? Styring /Rapportering Utviklingsperspektiv
3
Vi vil nok oppleve å få resultater som vi ikke alltid er like stolt av !
4
Resultatene har liten verdi i seg selv og fører ikke til endring av virksomheten dersom de ikke blir brukt !
5
Vi må ha en klar mening med hvorfor vi driver med akkurat det vi gjør ! Vi har et hovedmål og en hovedprosess !
6
Hovedprosessen må gjenspeile kjernevirksomheten vår. Elevens læringsutbytte
7
Del prosesser må støtte opp om hovedprosessen. Elevens læringsutbytte Medarbeider utvikling Comenius Theaching Learning IKT Kontaktlærer rollen
8
Brukere
9
FokusområderBRUKERE Kritiske Suksessfaktorer B1. Gode tjenestetilbud Måleindikatorer (MI)B1.1 Bruker- tilfredshet i forhold til tjenestetilbudet MålemetodeB1.1 Brukerundersøkelse ResultatmålB1 R Ønsket Nedre 5 4
10
Brukerundersøkelser Elevinspektørene Foreldreundersøkelser
11
Foreldreundersøkelse Gulskogen skole 2004 Skoler samlet 2004 Brukertilfredshet med tjenestetilbudet 4,84,6 Opplevd læringsutbytte 4,54,4 Opplevd læringsmiljø 5,04,0 Brukertilfredshet med medvirkningen 4,44,3 Opplevd trivsel 5,04,8 Opplevd tilfredshet med møteplassene 4,94,7
13
Som må feires på en passende måte!
14
Lærere som prosessdrivere for egen gruppe/klasse Elevinspektørene Foreldreundersøkelse Foreldre/elevmøte Tiltak
15
Rektor har ansvaret for å ta brukerundersøkelsene og resultatene inn i skolens formelle organer.
16
Målformuleringene og nye tiltak må bygge på resultatene Hovedprosessen må gjenspeile kjernevirksomheten vår. Elevens læringsutbytte
17
og ikke lage mål som er utenfor rekkevidde.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.