Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Byutvikling nov 20071 Medarbeidertilfredshets- undersøkelse 2007 zArbeidsgiverpolitiske mål : - Være en serviceinnstilt og effektiv organisasjon som tilbyr.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Byutvikling nov 20071 Medarbeidertilfredshets- undersøkelse 2007 zArbeidsgiverpolitiske mål : - Være en serviceinnstilt og effektiv organisasjon som tilbyr."— Utskrift av presentasjonen:

1 Byutvikling nov Medarbeidertilfredshets- undersøkelse 2007 zArbeidsgiverpolitiske mål : - Være en serviceinnstilt og effektiv organisasjon som tilbyr sine brukere gode tjenester - Være en attraktiv, inspirerende og utviklende arbeidsplass med et trygt og sikkert arbeidsmiljø - Fremme likestilling, mangfold og inkluderende holdninger

2 Byutvikling nov Formål med kartlegging z Gi grunnlag for videre prosess på etats- og seksjonsnivå z Et element i vurdering av resultatoppnåelse og ledelsesutøvelse z Gi et bilde av medarbeidernes syn på arbeidssituasjonen z Gi innsikt i sammenheng mellom medarbeidertilfredshet og kvalitet på tjenestene

3 Byutvikling nov Gjennomført første gang i 2006, og igjen i sept/okt 2007 (sammen med 90 andre kommuner) planlagte svar Gj.snitt totalt BK: 4,1 – 7183 svar – 64% Landsgj.snitt: 4, planlagte svar Gj.snitt totalt BK: 4,2 – 8183 svar – 60% Landsgj.snitt: 4,3 Fakta

4 Byutvikling nov Bergen kommune 2006 Bergen kommune 2007 Lands- gjennomsn Organisering av arbeidet 4,14,24,3 Innhold i jobben 4,44,54,6 Fysiske arbeidsforhold 3,94,04,1 Samarbeid med kollegaene 4,8 4,9 Nærmeste leder 4,4 4,5 Overordnet ledelse 3,33,53,6 Faglig og personlig utvikling 3,94,1 Systemer for lønn og arb.tid 3,53,63,8 Stolthet over egen arbeidsplass 4,5 4,7 Helhetsvurdering - trivsel 4,54,64,7 Snitt totalt 4,14,24,3 Resultat på kommune - og landsnivå

5 Byutvikling nov Gjennomsnittlig tilfredshet Byggesak og bydeler 2007 Bergen Brannvesen Byggesak og private planer Byggvedlikehold Organisering av arbeidet 4,23,84,6 Innhold i jobben 4,44,24,6 Fysiske arbeidsforhold 4,74,14,5 Samarbeid med kollegaene 54,74,9 Nærmeste leder 4,43,74,7 Overordnet ledelse 3,63,13,7 Faglig og personlig utvikling 4,33,84,1 Systemer for lønn og arb.tid 3,53,63,5 Stolthet over egen arbeidsplass 4,93,74,5 Helhetsvurdering - trivsel 4,74,14,8 Snitt totalt 4,33,84,3 Svarprosent 42 %72%42%

6 Byutvikling nov Plan og miljøSamferdselVAGrønnBolig Admini- strasjon Organisering av arbeidet 4,14,44,63,93,74,6 Innhold i jobben 4,5 4,34,14,7 Fysiske arbeidsforhold 4,94,64,84,14,54,8 Samarbeid med kollegaene 4,44,74,84,64,84,7 Nærmeste leder 4,34,54,44,33,74,4 Overordnet ledelse 3,33,84,23,13,34,0 Faglig og personlig utvikling 4,3 4,54,23,44,5 Systemer for lønn og arb.tid 4,144 3,94,4 Stolthet over egen arbeidsplass 4,24,44,54,13,84,5 Helhetsvurdering - trivsel 4,54,64,54,13,94,8 Snitt totalt 4,24,34,44,13,84,5 Svarprosent 71%83 %73 %61%67%69% Samferdsel: Samferdselsetaten og bybanekontoret Administrasjon: Byrådsavd m/staber og ledergrupper. Byantikvar er ikke med i undersøkelsen. Gjennomsnittlig tilfredshet Klima, miljø og byutvikling

7 Byutvikling nov Veien videre Informasjon og bearbeiding lokalt zHva fungerer godt? zHva kan bli bedre? zHvor god er det realistisk å bli innen 1 år? zHva skal til for å nå målene? zHvordan holde fokus? zHva er tegn på at vi er på rett vei?

8 Byutvikling nov Prioriterte områder zOrganisering av arbeidet - nødvendig informasjon - planlegging og tilrettelegging zInnhold i jobben - ansvar og myndighet - store nok utfordringer zSamarbeid - gode sosiale relasjoner - løse oppgaver i felleskap zNærmeste leder - forventinger - tilbakemelding

9 Byutvikling nov Virkemiddel / verktøy z Involvering av arbeidsmiljøgrupper z Nærværsmøter z Lokale handlingsplaner z Medarbeidersamtaler z Balansert målstyring z Lederavtaler


Laste ned ppt "Byutvikling nov 20071 Medarbeidertilfredshets- undersøkelse 2007 zArbeidsgiverpolitiske mål : - Være en serviceinnstilt og effektiv organisasjon som tilbyr."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google