Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Work shop mars 08 ide utvikling

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Work shop mars 08 ide utvikling"— Utskrift av presentasjonen:

1 Work shop 26-28 mars 08 ide utvikling
skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

2 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Utfordringen vår fra hekk…… Lage en relevant oppgave Utprøve den.. Ta bilder til dokumentasjon, Og at oppgaven skal deles med resten av gruppen i en erfaringsdeling fredag morgen skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

3 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Idefasen vår skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

4 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Vi tenker…… skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

5 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Hva gjør vi……??? Elevmedvirkning, meningsfylte, relevante og dagsaktuelle oppgaver er noe vi må ta med…. skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

6 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Vi tenker da…… Hva om vi ser på det grunnleggende først…. Som ansiktsformer…. Kan vi lage en oppgave som kan lære elevene analysering av ansiktsformer?? skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

7 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Vi begynner med å ”kopiere” ansiktsformene i make up boken til hekk. Hva hjelper det da? Vi tenker at: hva om vi kan visualisere og forenkle ansikts form analysen, slik at det kan muligens være lettere å analysere… skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

8 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Blir det lettere? skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

9 Oppgave ___1_____ Oppgavens tema: Analysering av ansiktsformer
Læreplanmål Frisyredesign: analysere kundens stil, ønsker og behov for å skape bestemte utrykk i frisyren lage og bruke arbeidstegninger og annen visuell informasjon i produktutvikling og produksjon. Produksjon: skape bestemte utrykk i en frisyredesign med bruk av farger og formelementer Individuelle læringsmål Hva vil du lære i denne oppgaven, skriv inn inntil to individuelle læringsmål: Oppgavetekst gruppeoppgave på 2 Oppgaven har en skriftlig, en muntlig og en praktisk del: Praktisk: Du skal ved hjelp av pappformene analysere med elevs ansiktsform. Og uti fra analysen tilpasse en kledelig frisyre til kunden /eleven Muntlig: Du skal presentere det ferdige resultatet for klassen, og forklare hva du har gjort, hvordan du har gjort det og hvorfor. Skriftlig: Du skal lage en kort dokumentasjon av arbeidsprosessen med begrunnelser, arbeidstegninger, bilder og egenvurdering Rammer: tid til gjennomføring 4 timer + presentasjon mandag kl 12.00 pappformene figurene Vurderingskriterier:Inntil to egne vurderingskriterier: analysen av kunden presentasjon av arbeidet skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

10 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Vi tenker……. igjen Som en halv års plan: Videre plan er at man jobber med en oppgave 2 Stil og fargeanalyser skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

11 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Stil og fargeanalyser: fordi eleven skal analysere kundens farger og kan bruke det videre i kundeanalyseringen. skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

12 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Veien vider…… oppgave 3: Makeup og hår her tenker vi at eleven kan dra med seg oppgave 1 og 2 analyse av ansiktsformer, stil og fargeanalyser og nå legge make up i forhold til kundens forutsetninger…… skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

13 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Tilslutt …. Her tenker vi helhetsoppgave Hvor eleven drar med seg alle oppgavene til å gjennomføre en oppgave 4 med alle målene. Ansikts analyse , stil og fargeanalyse, makeup , og oppgave 4 i å analysere kunden uti fra helhetstenkning . Uti fra: Elevmedvirkning, meningsfylte, relevante og dagsaktuelle oppgaver skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

14 skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal
Takk for oss til alle på hekk og work shop i makeup og helhetstenkning. skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal


Laste ned ppt "Work shop mars 08 ide utvikling"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google