Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VFL i klasserommet. Mål Kriterier Læringspartnere Refleksjon: -Spørsmål -Egen læring Egenvurdering.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VFL i klasserommet. Mål Kriterier Læringspartnere Refleksjon: -Spørsmål -Egen læring Egenvurdering."— Utskrift av presentasjonen:

1 VFL i klasserommet

2 Mål Kriterier Læringspartnere Refleksjon: -Spørsmål -Egen læring Egenvurdering

3 Mål for timen • La elevene være med på å formulere målet! • Eks.: Vis et bilde av en viking og si: dette er en romersk kriger. Diskusjon: hvorfor/ hvorfor ikke?  lag mål! • Eks.: Start med en påstand. Ikke si: I dag skal vi lære om substantiv. Gjør deg ”dummere” enn du er og la elevene forklare. • Ikke lær elevene først, så still spørsmål. Still spørsmål først, så lær dem! Også lesing!!

4 SPØRSMÅL •Tenk over hvordan du stiller spørsmålene. • Gi elevene tenkepause • Still åpne spørsmål • Begrunne svarene •Ballspretten

5 Bevis for læring •logg •Papirlappen •V(Ø)L-skjema •Skrive før og etter emnet og sammenligne •Læringspartner •Samtale, diskusjon •Presentasjoner •Tomler, vurderingsklosser, trafikklys, målskive •Rollespill

6 Create nowhere to hide in order to get high quality information. Dylan William Få elevene til å aktivt delta i sin egen læring •Whiteboardtavler •Svar i boka •Rekk opp hånda •Læringspartner •Vurderingsklosser

7 Oppsummering av mål

8

9

10 Sparklebox.co.uk

11

12 Larvetime

13

14

15

16

17


Laste ned ppt "VFL i klasserommet. Mål Kriterier Læringspartnere Refleksjon: -Spørsmål -Egen læring Egenvurdering."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google