Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Elever som ressurs i kulturarbeidet på Kolnes skole.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Elever som ressurs i kulturarbeidet på Kolnes skole."— Utskrift av presentasjonen:

1 Elever som ressurs i kulturarbeidet på Kolnes skole

2 Kulturvertene på skolen vår

3 Det er gøy å være på kurs

4 Her planlegges neste konsert

5 En vellykket kursdag for både elever og lærere

6 Hva er målet med dette?  Elevene lærer:  Være med å arrangere konserter/forestillinger  Være vertskap  Hvordan planlegging legges opp  Skape forventninger til en konsert  Involvert i større grad under forestillinger og konserter

7 Hvem blir kulturverter?  Elever fra 5.trinnet  Kontaktlærene informerer om hva jobben innebærer/kreves  Elevene søker på jobben og begrunner hvorfor de ønsker denne jobben  Kontaktlærerne velger ut 4 elever fra 5.trinnet, 2 fra hver klasse  Foreldre blir informert  Kulturvertene har denne jobben i 3 år

8 Kulturvertene - hva gjør de på vår skole?  Kurs: ”Elever som konsertarrangører”  Kulturvertene: jevnlige møter med kulturkontakten  Samarbeider om konserter/arrangementer  Konsertplakater  PR/reklame om konserter(fellessamlinger)  Tar imot utøvere/hjelper til med praktiske oppgaver på forhånd/etterpå  Ønsker velkommen/takker for konserter  Fotograferer under konserter/skolens web-s.  Gir tilbakemeldinger via e-post til Kulturskrinet  Lærer opp nye kulturverter

9 Kulturvertene sammen med gruppa: 3 MAN JAM

10 Full digging

11 Kulturvertene i aksjon ved Kolnes skole

12 Elev ressurser på Kolnes skole Kulturkontakt Kulturverter Elevverter Programverter

13 Hvem blir elevverter?  Kontaktlærerne på 5.trinnet velger ut 3 fra hver klasse som har lyst  Elevverter er for en ett års periode  Foreldre blir informert

14 Elevvertene på skolen- hva er deres oppgaver?  Ta imot elever/voksne ved inngangane i forbindelse med morgensamling hver fredag  Hjelpe kulturvertene ved praktiske oppgaver

15 Konsert ved Kolnes skole

16 Publikum storkoser seg

17 Programverter og deres oppgaver på skolen  To 7.kl. elever  Programledere ved skolen fellessamling hver fredag sammen med to lærere

18 Programvertene i aksjon ved fellessamling

19 Hvem blir programverter?  Kontaktlærene på 7.trinn velger ut to elever fra hver klasse som har lyst  Programverter er for en ett års periode

20 Planlegging av konserten”Trekkspill på tur”

21 Godt teamarbeid!!

22 Fotografen i aksjon

23 Bilder fra ”Trekkspill på tur”

24 Hva synes elevene om å være kulturverter?  Kjempekjekt  Lærerikt(lage plakater,gi tilbakemeldinger, fotografere, reklamere)  Lært masse om hvordan en arrangerer konserter  Blitt tryggere på å stå foran et større publikum  Positivt samarbeid mellom elever/lærer  Oppgavene har vært bra tilpasset etter ønsker/interesser  Positivt å hilse/møte artister,skuespillere

25 Formaliteter  Søknadskjema/arbeidsinnstrukser til jobben  Underskrift av vertene  Foreldre blir informert  Skriv hjem når de skal på kurs om innhold og tillatelse til å være med

26 Hvordan få tid til dette arbeidet?  Begynnelsen en del dugnadsarbeid  Veldig travelt i perioder  Innarbeidet gode rutiner  Effektivitet  Får hjelp av ledelse og kollegaer når det er mye som skal gjøres

27 Mine erfaringer så langt…..  Elevene er en stor ressurs  Til god hjelp  Godt teamarbeid  Elevene har vokst med oppgavene  Elevene er gode ambassadører for Kolnes skole

28 Stor takk til kulturvertene fra  Avslutningsmøte med pizza og brus  Tale,attest og en rød rose blir overrakt på fellessamling den 17.juni


Laste ned ppt "Elever som ressurs i kulturarbeidet på Kolnes skole."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google