Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE 2010-2013. Organisering  To lærere  Tre prosjekter i året  Mål, arbeidsbeskrivelse og vurderingskriterier  Egenvurdering.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE 2010-2013. Organisering  To lærere  Tre prosjekter i året  Mål, arbeidsbeskrivelse og vurderingskriterier  Egenvurdering."— Utskrift av presentasjonen:

1 ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE

2 Organisering  To lærere  Tre prosjekter i året  Mål, arbeidsbeskrivelse og vurderingskriterier  Egenvurdering  Fra nomadeliv til eget rom

3 Prosjektene 8.trinn:  First Lego League  Gjestebud  Mitt drømmerom

4 9.trinn  Aktivitetsløype  Arrangere sykkelløp  Reiselivsmesse  Urteplantasje  Utplassering

5 10.trinn  Utedag med SFO  Elektronikk  Film  Lage krakk/ pusse opp møbler

6 Mål og vurderingskriterier  Lærerplanmål  Prosjektmål  Vurderingskriterier/kjennetegn på måloppnåelse

7 Lego league Lærerplan-mål:  Planlegge og gjennomføre aktuelle arbeidsoppdrag etter kvalitetskrav Prosjektmål:  Bygge legofigurer etter arbeidstegning  Programmere en lego-robot  Planlegge og bygge lego-roboten og programmere slik at oppdraget i FLL blir løst best mulig

8 Kjennetegn på måloppnåelse Høy: Bygger riktig og effektivt etter arbeidstegninger. Bruker riktige symboler i programmering. Utnytter robotens muligheter. Ser hva som bør forandres hvis ikke roboten klarer oppdraget. Middels: Bygger riktig etter arbeidstegninger. Bruker riktige symboler i programmering. Utnytter noen av robotens muligheter. Ser til en viss grad hva som bør forandres hvis ikke roboten klarer oppdraget.

9 Lav: Deltar i prosessene under instruksjon. Bygger etter enkle tegninger. Kan enkel programmering.

10 Grunnleggende ferdigheter- film  Å kunne uttrykke seg muntlig : Presentere filmen og planen for denne  Å kunne uttrykke seg skriftlig: Skrive manus og logg

11  Å kunne lese i arbeidslivsfag : Lese instruksjonsdokumenter og oppgavetekst  Å kunne bruke digitale verktøy: Skrive logg digitalt. Laste inn og redigere bilder og film på Pc. Manipulerer bilder. Redigere film. Lete, finne og plukke ut relevant stoff på internett.

12 Positive erfaringer  Gøy å få jobbe to lærere sammen om å utvikle faget  Prosjekter som fungerer  Elevene trives  Vurderingskriterier og egenvurdering/logg som grunnlag for karaktersetting

13 Utfordringer:  Lage vurderingskriterier som elevene skjønner  Skriftlige logger  Rom  Timeplanen  Lærere  Utplassering  Alfprosjekter—valgfagprosjekter  Muntlig eksamen


Laste ned ppt "ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE 2010-2013. Organisering  To lærere  Tre prosjekter i året  Mål, arbeidsbeskrivelse og vurderingskriterier  Egenvurdering."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google