Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertNoah Edvardsen Endret for 9 år siden
1
Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
2
Strategisk kommunikasjonsarbeid Siktemål er å forbedre foreningens omdømme Hvordan vet man hvor man står pr i dag? Hvordan finner man ut om man lykkes med kommunikasjonsarbeidet? Strategisk kommunikasjonsarbeid handler om å kartlegge og måle resultatene 2 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
3
Formuler målsetninger for kommunikasjonsarbeidet Vær konkret men også ambisiøs Ikke gap over for mye Fokuser på resultatene, inntrykket som studentene skal sitte igjen med Lag målsetninger som lar seg måle 3 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
4
”Skistudentene skal oppfattes som den beste foreningen på vinteraktiviter blant minst 50% av ski-interesserte studenter ved UiO” ”Studentfestivalen skal være kjent for ryddig bokføring og god struktur i organisasjonen blant alle organisasjonens samarbeidspartnere” Eksempler 4 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
5
Evalueringsskjema etter arrangement Fokusgrupper Omtale og kommentarer på twitter/facebook Direkte og uformell samtale 3 spørsmål ”på gata” Årlig spørreundersøkelse Gjennomfør ”målinger” 5 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
6
Velg metode etter målgruppe 6 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 MålgruppeMetode Deltakere på arrangementEvalueringsskjema Aktive medlemmerDiskusjonsforum / møter “Sovende” medlemmerElektronisk spørreundersøkelse Potensielle medlemmerFokusgruppe SamarbeidspartnereDirekte samtale Tilfeldige studenter3 spørsmål på gata
7
4-6 personer Varighet: 15-30 min Forberedte spørsmål, men åpen samtale Konstruktive spørsmål for samtale Premiér deltakerne Fokusgrupper 7 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
8
Gratis i bruk for alle studenter www.nettskjema.uio.no Bruk Nettskjema ved UiO 8 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
9
Gå sammen to og to Forestill at dere er en studentforening som ønsker å være kjent som det mest trendy og innsiktsfulle tidsskriftet for samfunnsvitenskapelige studenter Formuler 5 spørsmål som skal kartlegge foreningens omdømme i forhold til denne målsetningen Spørsmålene skal enten kunne brukes i en fokusgruppe-samtale eller på en spørreundersøkelse Oppgave: Omdømmemåling 9 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
10
Når undersøkelser er samlet inn kan man evaluere resultatene og trekke konklusjoner Sammenlikne med andre variabler: medlemsøkning, deltakere på arrangement, opplag på tidsskrift osv. Finnes det noen trender? Måloppnåelse? Hva fungerte / fungerte ikke? Evaluering 10 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.