Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSiw Hjelle Endret for 9 år siden
1
Hva trenger brukerne av Arbeid med Bistand og hvordan skal vi sikre at den enkelte bruker får den oppfølging vedkommende trenger for å få og beholde en jobb? Innspill til diskusjonsgruppene fra Tore Rønnild
2
Først litt om det nye Vi ønsket to formidlingstiltak, men dette blir bra Målgruppe, ny definisjon Hvorfor minimumskrav? Arbeidsplan eller arbeidsgivers ansvar? Kopling til skolegang når i jobb VTA i næringslivet, en trussel mot formidling?
3
Noen viktige utviklingsspørsmål til bransjen vår AB-tenking som bidrag til holdningsendring –implementering av formidlingstenking Flyt i tiltak til brukers eller bedriftens beste Konsekvens Aetats volumproblem i forhold til bruk av riktig tiltak Tilrettelegger, selger eller veileder – spesialist eller generalist? Tilrettelegger som spydspiss mot næringslivet –økt marked og erfaringskonsekvens for hele organisasjonen –en del nederlag, personalpolicy?
4
Hva ønsker arbeidsgiver? Forskning viser at arbeidsgiver ser etter 4 forhold, 4 forhold alle kan bli bedre på: –adferd –serviceinnstilling –innovasjonsevne –læringsevne Jobb med disse!
5
Hva ønsker arbeidssøker Fungere – hvordan bygge opp? Trygghet – hvordan møte en utrygg verden? Tilhørighet og trivsel – i jobb og fritid
6
Litt metodikk Individuell oppfølging, samspill og forståelse - kvalitetssikres Best mulig matching Fjerne ”støy” – bruk av nettverk Funksjonsvurdering over tid Relasjon og produktivitet
7
Litt metodikk Oppfølging etter behov og selstendiggjøring søker/arbeidsgiver – men kvalitetssikres Hjelpemidler/tilpasningtak – gjøre terskel lav Trygghet søker/arbeidsgiver i avslutning Følg opp litt til!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.