Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Vi går trinn for trinn… Nå er det deres tur
2
Brukermedvirkning Brukermedvirkning i samhandlingsfora, kvalitets-
De 13 prinsipper for medvirkning gjelder generelt Brukermedvirkning i samhandlingsfora, kvalitets- utvalg og behandlingslinjer prioriteres Veileder i brukermedvirkning for prosjekt – og fagrådsledere utarbeides Veileder i brukermedvirkning til HF- administrasjon utarbeides Fortsatt satsning på opplæringsmoduler klinisk forbedrings arbeidsutvalg, behandlingslinjer, mm
3
Pasientsikkerhet og kvalitet
Epikrisetider IP - Individuell plan Samhandling Behandlingslinjer til beste for brukerne Uønskede hendelser Pasientforløp Sykehusinfeksjoner Pasientsikkerhetskampanjen Brukerundersøkelser
4
Tettere samarbeid mellom brukerutvalg på HF- og RHF-nivå
Utpekt medlem fra RHF-brukerutvalget er gjerne kontaktperson for brukerutvalget i utpekt HF og gjør seg kjent med helseforetaket med bestiller- og oppdragsdokument, årlig melding, pasient- og brukerombudenes rapporter m.m. med nøkkeltall på ventetider, fristbrudd, infeksjoner m.m. - har kontakt med HF-brukerutvalgets leder - kan møte i HF-brukerutvalg etter nærmere avtale - skal være kanal for dialog i saker hvor det kan være ulike synspunkt
5
Brukerutvalget former veien videre…
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.