Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Generelt ved medarbeidersamtaler Hensikten med samtalen er: Å avtale nye mål og vurdere resultater som er oppnåd Å planlegge den enkeltes faglige og karrieremessige.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Generelt ved medarbeidersamtaler Hensikten med samtalen er: Å avtale nye mål og vurdere resultater som er oppnåd Å planlegge den enkeltes faglige og karrieremessige."— Utskrift av presentasjonen:

1 Generelt ved medarbeidersamtaler Hensikten med samtalen er: Å avtale nye mål og vurdere resultater som er oppnåd Å planlegge den enkeltes faglige og karrieremessige fremtid Å utvikle tillit og åpenhet for å fremme kommunikasjon og samarbeid i det daglige

2 Husk:  Medarbeidersamtalen skal være virke oppbyggende.  Den ansatte skal føle seg ansporet til endring og forbedring etter gjennomført samtale.  Vær disiplinert rundt avtalt tidspunkt for samtale.  Prøv å oppnå trygghet og kjennskap til hverandre.  Bruk anledningen til å rose medarbeideren din.

3  Første spørsmål i samtalen bør være - hva er viktigst for oss å snakke om i dag.  Samarbeid og arbeidssituasjon bør være i fokus, ta hensyn til evt. livssituasjon.  Fremtidsplanene som legges må være oppnåelige, og din oppfølging av utviklingen er en forutsetning. Viktig!

4 Gi konstruktiv feedback:  Bygg på observasjon av adferd.  Vær spesifikk og konkret.  Omtal kun adferd personen selv har kontroll over.  Anspor til endring.  Bruk jeg-budskap.  Sjekk at medarbeideren forstår tilbakemeldingen.  Vær bevisst på kroppsspråket ditt!


Laste ned ppt "Generelt ved medarbeidersamtaler Hensikten med samtalen er: Å avtale nye mål og vurdere resultater som er oppnåd Å planlegge den enkeltes faglige og karrieremessige."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google