Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Generelt ved medarbeidersamtaler
Hensikten med samtalen er: Å avtale nye mål og vurdere resultater som er oppnåd Å planlegge den enkeltes faglige og karrieremessige fremtid Å utvikle tillit og åpenhet for å fremme kommunikasjon og samarbeid i det daglige
2
Husk: Medarbeidersamtalen skal være virke oppbyggende.
Den ansatte skal føle seg ansporet til endring og forbedring etter gjennomført samtale. Vær disiplinert rundt avtalt tidspunkt for samtale. Prøv å oppnå trygghet og kjennskap til hverandre. Bruk anledningen til å rose medarbeideren din.
3
Viktig! Første spørsmål i samtalen bør være - hva er viktigst for oss å snakke om i dag. Samarbeid og arbeidssituasjon bør være i fokus, ta hensyn til evt. livssituasjon. Fremtidsplanene som legges må være oppnåelige, og din oppfølging av utviklingen er en forutsetning.
4
Gi konstruktiv feedback:
Bygg på observasjon av adferd. Vær spesifikk og konkret. Omtal kun adferd personen selv har kontroll over. Anspor til endring. Bruk jeg-budskap. Sjekk at medarbeideren forstår tilbakemeldingen. Vær bevisst på kroppsspråket ditt!
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.