Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kvinne på topp September2008. Human Factors Feedback som feedforward Kjøreregler for gode tilbakemeldinger (Guro Øiestad Feedback)

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kvinne på topp September2008. Human Factors Feedback som feedforward Kjøreregler for gode tilbakemeldinger (Guro Øiestad Feedback)"— Utskrift av presentasjonen:

1 Kvinne på topp September2008

2 Human Factors Feedback som feedforward Kjøreregler for gode tilbakemeldinger (Guro Øiestad Feedback)

3 Human Factors 1.Men det du sier •ord må følges av handling •unngå dobbeltkommunikasjon •hold heller munn enn å gi falsk feedback •finn det positive ved hjelp av kikkertsyn •vær realistisk

4 Human Factors 2. Si det du mener •Fortell andre at du verdsetter dem

5 Human Factors 3. Dyrk mangfold og forskjellighet •Se mangfoldet i enkeltindivider •Verdsett de forskjellige bidragene i grupper

6 Human Factors 4. Dyrk likhet og rettferdighet •Tenk etisk; alle har krav på gode tilbakemeldinger •Gjør det til en del av kulturen å fremheve hverandre

7 Human Factors 5. Overrask og vær kreativ •Gi respons på ”blinde” sider hos folk, ting de kanskje ikke er klar over selv

8 Human Factors 6. Si ting om igjen •Gjentakelser forsterker den positive virkningen

9 Human Factors 7. Ikke overdriv •Bruk din intuisjon slik at du gir passe mye og passe lite feedback

10 Human Factors 8. Ikke invader • Påpek ting, men unngå bombastisk påstander

11 Kritikk som feedback • fungerer konstruktivt når den gis på rett måte og i rett situasjon Human Factors

12 Korreksjon for å lære • Blir bedre til å navigere • Kan luke bort det vi ikke er tjent med Human Factors

13 Korreksjon må være spesifikk • Hva fungerer ikke og hvorfor • Hva kan gjøres i stedet • Tips om hvordan Human Factors

14 En plattform av aksept • Tar kritikk uten å å bli redd for å bli avvist Human Factors

15 Hvordan gi kritikk • Unngå vekselvirkningen: anklage – forsvar -anklage Human Factors

16 • Fortell hvorfor du kommer med kritikk – unngå å gi følelsen av at man ”tar” – spør om den andre er klar for kritikk og – begrunn hvorfor du vil gi kritikk Human Factors

17 • Formuler kritikken som et ønske • Velg de riktige ordene – få den andre til å lytte • Jeg budskap – hva du opplever Human Factors

18 • Å ta imot kritikk – Undertykk instinktet – Bruk hodet – Gjenta kritikken • vis at du lytter – Spør hva de ønsker i stedet – Man kan lage en avtale Human Factors

19 Du må selv bli den forandringen du ønsker å se i verden (partiet)……………….. Human Factors

20


Laste ned ppt "Kvinne på topp September2008. Human Factors Feedback som feedforward Kjøreregler for gode tilbakemeldinger (Guro Øiestad Feedback)"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google