Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBirgitte Guttormsen Endret for 6 år siden
1
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard
2
Vårt hovedmål Borregaard skal levere bærekraftige løsninger basert på fornybare råvarer og unik kompetanse
3
Borregaard i et nøtteskall
4
Et bioraffineri med høy verdiskaping
Unik forretningsmodell Full utnyttelse av råstoffet til verdifulle spesialprodukter Alternativer til oljebaserte produkter
5
Spesialisering i globale nisjer
God forståelse av kundenes behov Lokal tilstedeværelse – bredt internasjonalt markedsapparat Mange bruksområder for produktene kombinert med globale markedsposisjoner, sikrer stor fleksibilitet i markedet
6
Sterk innovasjonsevne og kontinuerlig forbedring
Markedsdrevet innovasjon som involverer alle deler av organisasjonen Kontinuerlige produktivitetsforbedringer gjennom mer effektiv organisering, kompetanseutvikling og smart bruk av teknologi
7
Kompetanse er vårt største konkurransefortrinn
Det er først og fremst vår kompetanse som skiller oss fra konkurrentene Kombinasjonen av kunnskap innen markedsforståelse, forskning og produksjon danner et bioraffineri i verdensklasse
8
Verdiskaping skjer i samarbeidet mellom kompetanseområdene
9
Borregaards kultur Markedsorientert Innovativ Endringsvillig
10
Markedsorientert God forståelse av kundenes behov
Kunnskap om hvordan våre produkter bidrar til verdiskaping for kundene En stor andel av våre ansatte arbeider innen salg, markedsføring og teknisk kundetjeneste
11
Innovativ Forskerteam i verdensklasse
Innovasjon er markedsdrevet og et tverrfaglig samarbeid på tvers av organisasjonen En betydelig del av våre ressurser går til innovasjon
12
Endringsvillig Kontinuerlig forbedring gjennom teknologi, kompetanseutvikling og fleksibel organisering Gjennomføringskraft i endrings- prosesser gjennom samarbeid og bred involvering
13
Borregaards verdier Bærekraftig Langsiktig Redelig
14
BÆREKRAFTIG Grønne produkter med gode miljø- og klimaregnskap
Helse, miljø og sikkerhet øverst på dagsordenen Lønnsomhet er en forutsetning for bærekraft BÆREKRAFTIG
15
LANGSIKTIG Følger konsistent strategi over tid
Langsiktig perspektiv på innovasjon og investeringer Kompetanse er vårt viktigste kompetansefortrinn Systematisk videreutvikling av kompetanse LANGSIKTIG
16
REDELIG Handler ansvarlig i forhold til våre interessenter
Utøver samfunnsansvar på en god måte Oppnår troverdighet gjennom å opptre åpent, ærlig og forutsigbart Yter respekt for enkeltmennesker og kulturer Ivaretar egen integritet og selskapets etiske retningslinjer REDELIG
17
På Borregaards vis Bærekraftig Markeds-orientert Innovativ Langsiktig
Endrings-villig Redelig
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.