Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

DKS 4. trinn: På sporjakt i Oslohistorien – en dyrisk tilnærming.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "DKS 4. trinn: På sporjakt i Oslohistorien – en dyrisk tilnærming."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 DKS 4. trinn: På sporjakt i Oslohistorien – en dyrisk tilnærming

3

4 Fem dyr – fem perioder i byens historie

5 Struktur: Samling/introduksjon/grupper Gruppearbeid med oppgaver og leting etter «historiske spor» i museet + vandre litt rundt Samling/presentasjon/oppsummering

6 Målgruppe: Alle 4. klassinger i Oslo (ca elever) To gjennomføringer per dag, Kl og kl En formidler per gjennomføring Varighet: 1 ½ time per klasse/gruppe Lærerveiledning og forslag til etterarbeid

7 PEDAGOGIKKEN L-06: « kjenne att historiske spor i eige lokalmiljø og undersøkje lokale samlingar og minnesmerke» Museets mål: Kunnskap, positive erfaringer, «eierfølelse» - museet tilhører elevene! Samfunnsoppdraget – integrering «vi» Mulighet for ulike læringsstiler: Auditiv, visuell, taktil, kinestetisk (Dunn & Dunn, 1967) Vi bruker: Bilder/film, lyd, gjenstander som kan håndteres, lukt, ulike poster/vandring

8 Samlingspunkt og tidslinje

9

10 Historiske spor

11

12

13 Erfaringer Intense økter! Tidspress Andre besøkende? Slitasje/sikring 9-åringer = filosofer med klisterhjerner! Elevenes glede over å formidle Det analoge og taktile Positiv respons!


Laste ned ppt "DKS 4. trinn: På sporjakt i Oslohistorien – en dyrisk tilnærming."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google