Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertToralf Thomassen Endret for 7 år siden
1
En kommentar til rapport nr. 2 fra følgegruppa for barnehagelærer- utdanning Jorunn Melberg, leder for programgruppe Nasjonale retningslinjer -BLU
2
En første refleksjon Behov for å sortere : Hvilke av utfordringene som rapporteres ligger innenfor vårt mandat? Hvilke av utfordringene peker direkte på føringer i forskrift til rammeplan? I hvilken grad/ på hvilke områder gir årets rapport innspill til vårt arbeid og da med målområdene for de nasjonale retningslinjene som ledesnor. Jorunn Melberg, leder for programgruppe Nasjonale retningslinjer -BLU
3
Årets rapport og målområdene for de nasjonale retningslinjene Retningslinjene skal: bidra til å bringe fagmiljøene sammen i konstruktiv utvikling av utdanningene gå ut over teksten i forskriften og presisere denne, men ikke være detaljstyrende gi rom for utdanningenes egenart og institusjonelle særpreg Jorunn Melberg, leder for programgruppe Nasjonale retningslinjer -BLU
4
Kap. 3.2.1, s. 44 Tabellen framfor viser at det er nokså ulike tradisjonar på korleis dei nasjonale læringsutbytta vert tekne vidare og reformulert i institusjonane. Kva konsekvensar ulikskapen og variasjonen kan ha, veit vi så langt ikkje noko om. Dette er eit tema følgjegruppa vil sjå nærare på når vi skal ha møte med institusjonane neste år. Jorunn Melberg, leder for programgruppe Nasjonale retningslinjer -BLU
5
stikkord for områder som peker seg ut Pedagogikk Læringsutbyttene- antall og nivå? Progresjon Gjennomgående tema Bacheloroppgaven Praksis Hva bør prioriteres? Hvilken betydning kan vårt arbeid reelt få for institusjonenes arbeid når hovedutfordringene slik vi ser det knyttes direkte til forskriften? Jorunn Melberg, leder for programgruppe Nasjonale retningslinjer -BLU
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.