Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertJohanna Christiansen Endret for 7 år siden
1
Slutt-evaluering
2
Del 1 – veiledning og forberedelse Deltakelse på oppstarts-samling Personalmøte for vurdering av behov Kost-/nytte-vurdering Økonomi, klargjøring av fordeling og pott Veiledningsmøte med HINT, viktig klarlegging Utforming og forankring av prosjektplan - hvilke språkgrupper skal prioriteres? - norsk/sørsamisk/polsk/russisk/arabisk/tigrinja/dari/thai/engelsk/pashto/spansk? MÅL: Å lage noe som er matnyttig også i ettertid, noe varig som vises og kan brukes praktisk både i barnehage, skole, helsestasjon og på biblioteket. Å bedre fokuset på mangfoldet i hverdagen. = PLAKATER PÅ FLERE SPRÅK = UTSTILLINGER, KONFERANSE, INFO-MØTER
3
Del 2 - Gjennomføring Inngå avtale med INPED om bruk av lotto-symboler, dialog med barnehagene Hva er viktige tema i «Meråker-hverdagen»? Velge ut de 60 mest aktuelle symbolene Finne oversettere i lokalmiljøet (!) Lokalt «trykkeri» Markedsføre plakatene til Værnes-biblioteka
4
Del 3 – Ferdig resultat Våre plakater er blitt flotte redskap for samtale, samtidig som de informerer godt om tema omkring i biblioteket Plakatene er distribuert til alle nære bibliotek, barnehager og skole i Meråker, - godt mottatt. Økonomisk: Har brukt litt mindre enn budsjettert Fokusering på «mangfold» har bidratt til at vi har deltatt enda mer i lokalsamfunnet, eks. med Røde Kors-kveld 2015 ga endring både i Europa og Meråker, den «nye hverdagen» har kommet for å bli. God folkeskikk og tydelig informasjon blir enda mer nødvendig.
5
DEL 4 - konklusjon Positiv opplevelse med KFM-prosjektet Skulle hatt bedre tid til samhandling mellom avdelingene lokalt Grei finansiering Populære plakater VELLYKKET.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.