Laste ned presentasjonen
PublisertÅse Samuelsen Endret for 9 år siden
1
Ellen Kopstad Tjenestekontoret Arendal kommune 23. April 2009
Kommunale tjenester Ellen Kopstad Tjenestekontoret Arendal kommune 23. April 2009
2
Den kommunale virkelighet
Ressurstilgang: Økonomi Avlastningsplasser Personell
3
Søknadsprosessen Søknadsskjema på kommunens hjemmeside.
Foreløpig svar innen 2 uker, for øvrig 4 ukers saksbehandlingstid
4
Vedtak med klageadgang
Hva vedtaket gjelder. Opplysninger i saken. Begrunnelse. Klagerett.
5
Hjemmesykepleie Ikke så ofte til barn, men i noen tilfeller der det trengs sykepleiefaglig kompetanse.
6
Privat avlastning. Institusjonsavlastn. Fagerheim Røedtunet
7
Omsorgslønn Hjelpestønad.
Påskjønnelse, samsvarer ikke med tapt inntekt. Ikke krav på tjenesten.
8
Behov for langvarige og koordinerte tjenester.
Individuell plan Behov for langvarige og koordinerte tjenester.
9
Individuelt eller i grupper
Støttekontakt Individuelt eller i grupper
10
Praktisk bistand og opplæring. Vanligst når man flytter hjemmefra
Boveiledertjeneste Praktisk bistand og opplæring. Vanligst når man flytter hjemmefra
11
Brukerstyrt personlig assistent (BPA)
Bruker tar arbeidslederrollen. En annen organisering av tjenester, spesielt med tanke på fysisk funksjonshemmede
12
Omsorgsbolig. Bofellesskap (Tangerudbakken) Egen leilighet
13
Aktivitet og arbeid Ellengård.
Ulike tilrettelagte jobber omkring i kommunen. Samarbeid med NAV
14
NAV 2. Linjen (Habu) Skolen Barnevern
Samarbeid med andre NAV 2. Linjen (Habu) Skolen Barnevern
15
Søsken Søsken betaler ofte en høy pris. Søskengrupper
(ikke et kommunalt tilbud pr i dag)
16
Oppsummering Vanskelig med absolutte kriterier. Barna er forskjellige
og ”tålegrensen” hos familien likeså.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.