Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Anskaffelser av private helsetjenester i bildediagnostikk Regionalt brukerutvalg 02.05.17 Karin I. Steen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Anskaffelser av private helsetjenester i bildediagnostikk Regionalt brukerutvalg 02.05.17 Karin I. Steen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Anskaffelser av private helsetjenester i bildediagnostikk Regionalt brukerutvalg Karin I. Steen

2 Forbruk private i 2015 og 2016 Ant pas fra MR CT RG UL Møre og Romsdal 11 047 1 366 4 063 1 301 Sør-Trøndelag 25 503 4 058 13 542 5 181 Nord-Trøndelag 3 842 399 782 187 Utenfor HMN 1 107 125 358 196 SUM 40 392 5 823 18 378 6 699 2015 Ant pas fra MR CT RG UL Møre og Romsdal 11 166 1 340 3 798 870 Sør-Trøndelag 28 140 3 938 13 514 4 792 Nord-Trøndelag 4 255 418 888 272 Utenfor HMN 1 160 107 330 164 SUM 43 561 5 696 18 200 5 934 2016 Økning MR fra 2015 til Forventes videre økning de neste årene pga demografi og faglig utvikling.

3 Behovsvurdering Kapasitet HF – private
Utført ca us hos private i 2016. Vurderer en økning

4 Bakgrunn Nåværende avtale går ut 31.05.2018.
Forbereder ny avtale fra Vi har nå avtaler med: Aleris Røntgen i Trondheim (MR, CT, RG og UL) Unilabs Norge i Trondheim (UL) Medi 3 i Ålesund (CT, RG og UL) og i Kristiansund (MR, RG og UL) Sunnmøre MR-klinikk i Ålesund (MR). Avtaleomfang: Budsjett: 32 mill pr år i 2015 og Benyttet 27, 4 mill i 2015 Benyttet 29,1 mill i 2015

5 Forslag til krav i avtalene
Minimumskrav (rapportering, IKT, og lignende) Kvalitative krav ex: Samme med. faglige kvalitet som i HFene Samarbeid om prosedyrer. Tilgjengelighet på radiolog Ventetid - svartid Prioritering av us. (Riksrevisjonens rapport) Krav om fullmodalitet? Tilgjengelighet i lokaler. Teknisk stand på utstyr. Finnes ikke regional standard (ønskelig), men må ses opp mot kvalitet på us., levetid på utstyr, mulighet for oppgraderinger, og lignende Faglig innhold vurderes sammen med klinikere, fastleger

6 Kontraktsperiode 4- 6 år

7 Henvendelser Gjennomført en til en møter med potensielle leverandører.
Henvendelser sendt til: Fastleger (via kommuneleger) Regionalt Brukerutvalg Klinikksjefer somatikk i HFene (avklart med fagdirektører) Trondheim kommune (legevakt) Opprettet en arbeidsgruppe med ledere fra bildediagnostikk i HFene, for råd og innspill. I tillegg kommer kommentarer fra leverandører og innspill fra Sykehusbygg om fremskrivning av behov. Tar ideer fra anskaffelser i HSØ og HV Behovsvurdering baseres på innspill fra alle parter. Ferdig 20/5.

8 Prosess Ledermøte 02.05 Styringsgruppemøte 02.05
Fagdirektørmøte Regionalt brukerutvalg 02.05 Direktørmøte 31.5 (forsøkte 26.4) Fagledernettverk i bildediagnostikk og (referansegruppe). Involvere tillitsvalgte Kravspek utformes mellom 20/5 og 8/6. Ut på Doffin 8/6. Svarfrist anbud Tildeling må skje ca 6 mnd før oppstart ny avtale (evt. behov for nyetableringer).


Laste ned ppt "Anskaffelser av private helsetjenester i bildediagnostikk Regionalt brukerutvalg 02.05.17 Karin I. Steen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google