Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Advertisements

Stressmestring & Mindfulness i skolen
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Forflytningskunnskap for helsepersonell
Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
Å forstå seg selv og andre
Hønefoss politistasjon
HVERDAGSAKTIVITETER & ENERGIØKONOMISERING
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Generelt ved medarbeidersamtaler
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Elev- og lærlingombudet •Fylkestingets ombud for videregående opplæring. •Opplyse elever/lærlinger om rettigheter og plikter. Være pådriver for økt medbestemmelse.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
S TORHAMAR VIDEREGÅENDE SKOLE. ” M IN LÆRINGSHISTORIE ” O VERGANGSSAMTALEN – HVILKE ERFARINGER ER GJORT G ERD VASAASEN OG MARIT RØHR BØ STORHAMAR VIDEREGÅENDE.
Min Møtebok Navn: ____________________________________
Fra prosjekt til tiltak •Prosjekt - Felles ansvar –Snu unge lovbrytere i tide –Salten politidistrikt •Tiltak –Felles ansvar i Salten –Salten.
Læreren som læringsleder
Barna våre- det beste vi har i livet!
Kommunikasjon Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon2 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er.
- roller og forventinger
Mestring og forebygging av depresjon
Lederkurs – Studentliv1 Velkommen til lederkurs!
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Mobbing i barnehagen?.
MEDARBEIDERSAMTALEN Planleggings-samtalen Oppfølgings-samtalen
Oss & Dem ???.
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
Utdanningsforbundet Trondheim
Bokpresentasjon Bergen
VERDIGHET av sykehusprest Håvard Ervik, Molde sykehus
Oppvekstkonferansen 2012 – Bufdir Fosterbarn, minoritetsbarn, barnevernsbarn, eller barn? av Cecilia Dinardi fra Unge Duer De Unges Egen Rettighetsbase.
Coachingsamtale © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale.
- Den gode utviklingssamtale
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne noe om.
Lederkurs - Studentliv1 Temaer i dag Kommunikasjon Ledelse Samarbeid Konflikter Lederutvikling.
Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Den vanskelige samtalen
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
Jeg heter Yasmin Meralli Jeg er invitert hit på grunn av mine erfaringer som Konsernsjef for mangfold og likestilling i et av Canadas største finanskonsern,
FOS 14. januar 2010 Vibeke M. Mostad Stiftelsen IMTEC
Mestring og forebygging av depresjon
Mestring og forebygging av depresjon
Semesteroppgave i pers. data Gruppearbeid Plannlegging av gruppearbeid Prosjektoppgaven.
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Hva kjennetegner en god byggesaksbehandling?
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
Kommunikasjon Kristin Bie Høsten 2014.
Lederstil og Motivasjon.
Kommunejordmorkontaktene 2009
Hvordan forhandles det?
Trond Pedersen Løsningsarkitekt. Den gode Brukerhistorien.
PSY dag KOMMUNIKASJONSTRENING
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
VERDISKAPING I NORSK NÆRINGSLIV 1 NESO BASSKOLE Arbeidsledelse Samling 4 klasse 19, Tromsø 20. – 23. januar 2015 Hanne Winther og Magne Beddari, VINN.
Personlighet Meg Holdning Interesser Selvbilde Frustrasjon Konflikter
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon 1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne noe om.
Råd til arbeidsgivere. Psykiske helseproblemer – ofte årsak til sykefravær Halvparten av oss får psykiske helseproblemer i løpet av livet Angst og depresjoner.
Konflikthåndterings-modeller
Utskrift av presentasjonen:

Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…

Lederkurs - Studentliv2 For å forebygge konflikter Hva er foreningens mandat og oppgave? Hvilke forventninger er det til frivillige medarbeidere i foreningen? Hvor går grensene for ikke akseptabel adferd for foreningens frivillige medarbeidere?

Lederkurs - Studentliv3 Å kartlegge konflikten Hva er problemet? Hvem er eventuelt misfornøyd? Søk råd hos noen du stoler på! Snakk med alle parter som er innblandet Ta deg tid og planlegg godt Debrief sammen med noen du stoler på underveis

Lederkurs - Studentliv4 Den vanskelige samtalen Ha et jeg-budskap Gi begrunnelse Spør hva den andre tenker om saken

Lederkurs - Studentliv5 Pause

Lederkurs - Studentliv6 Individuelt arbeid Utviklingskontrakt

Lederkurs - Studentliv7 1.Dette skal jeg forbedre i mitt virke som leder i foreningen: 2.Jeg vil benytte meg av disse situasjonene: 3.Hvordan skal ”kollegaene” mine se at jeg jobber med forbedringsområdet sitt: 4.Jeg ønsker å oppnå følgende resultater for meg selv: 5.Min utvikling skal gi følgende resultater for foreningen: 6.Dette kan jeg gjøre for å sabotere for kontrakten min: 7.Denne støtten trenger jeg for å unngå egen sabotasje: Utviklingskontrakt

Lederkurs - Studentliv8 God middag! Slutt for i dag