Caseløsning Markedsplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
I.
Advertisements

1. Sammendrag Hva problemet er Hva ideen til løsning er
Velkommen til kurs i Noch Einmal 1 – 3
Lesing i alle fag om leseopplæring på Stabbursmoen skole
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Veiledning av elever / lærlinger
Finansregnskap m/IKT Bedriftsøkonomi 1 m/IKT

Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 13 1 InDesign - kombinerer tekst, bilde, illustrasjoner og annet.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Presentasjonsteknikk og oppgave
Forslag til oppsett på forretningsplanen
Om å skrive om litterære tekster
Eksamenstips.
Segmentering Kapittel 8.
Posisjonering Kapittel 10.
Managementprogram Finansiell strategi
Entreprenørskap og bedriftsutvikling (EB)
1. Sammendrag Hva problemet er Hva ideen til løsning er
1. SPØRSMÅL TIL annonse 1 1. Hva kan du kjøpe? 2. Hva heter den? 3. Hvor mye koste den? 4. Er den ny eller brukt? 5. Hva heter selgeren? 6. Hvor bor selgeren?
Lag setninger med pluskvamperfektum og preteritum. 
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold. 
Sett inn nok på riktig plass.
Gjør om fra preteritum aktiv til preteritum passiv 
Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet Kapittel 10 oppgave c.
Essay er en skriftlig sjanger.
Forretningsplan.
I denne oppgaven skal du definere de ulike begrepene du har lært om i kapittelet, for eksempel kultur (mat, klær, tekster, musikk osv), likeverd, integrering,
BUCS Utfordringer og valg av fokus Tor Stålhane. Rammebetingelser Første spørreundersøkelse viser at det vi gjør må kunne: Brukes sammen med UML Passe.
Øving 1 - Forretningsideen
Forelesning i mikroøkonomi. Forelesning i mikroøkonomi Kapittel 6.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Gruppeundervisning /
Gruppeøving 10.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Penge og finansielle markeder
Øving 2 – Markedsplanen I
Individuell fagtekst fra praksis.
Kapittel 2 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Segmentering og målgruppetenkning
Markedsovervåkning og informasjonsinnsamling
O PPGAVE 28 Side 151 – 152 Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet.
Prosjektarbeid Mediekommunikasjon 1, Kapittel 4. Hva er prosjektarbeid? Prosjektarbeid er å jobbe mot et mål innenfor en gitt tidsramme. Prosjektet kan.
Kan teknologien hjelpe oss? Mattias Øhra Stipendiat ved Høgskolen i Vestfold BCC Aug
Kapittel 6. Produktutvikling Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kapittel 5: Markedsplanen-del Handlingsplaner Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kunst og håndverk 10. trinn
Hvordan bør oppgaven bygges opp? Avsluttende arbeid Spama.
Bilde inn Planer. Hva er planlegging? Tilrettelegging av organisasjonens fremtidige handlinger.
Kapittel 2 – Tilbud og etterspørsel. I kapittel 2 skal du lære: Hvilke forhold som bestemmer etterspørselen etter en vare Hvilke forhold som bestemmer.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Markedsføring.
Northwind traders Hvem vi er
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Penge og finansielle markeder
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Driverdiagram for [sett inn navn på forbedringsarbeid]
Vinter 2016 Scratchkurs 2 Introduksjon til Scratch-programmering.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Velkommen til Academic Day!
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Tips og triks Slide slettes!
Tips og triks Slide slettes!
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Utskrift av presentasjonen:

Caseløsning Markedsplan Kapittel 2

Dagens tekst: Markedsplanen Hvordan løse caseoppgavene?

Markedsplanen En markedsplan er et skriftlig dokument som summerer opp hva markedsføreren har lært om markedet han eller hun opererer i og som indikerer hvordan bedriften skal nå sine markedsføringsmål En av de viktigste utkommene av markedsføringsprosessen Å lage en (god) markedsplan fortsetter dermed at man kan noe om markedsføring først

Markedsplanens innhold Executive summary Innholdsfortegnelse Situasjonsanalyse Markedsstrategi Finansiell utsikter Implementeringskontroll

Evaluere markedsplanen Er planen enkel? Er planen konkret? Er planen realistisk? Er planen komplett?

Til neste gang: Les kapittel 6.