Strategiske utfordringar for utdanning HVO Rektor Jørgen Amdam September 2008.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fagforbundets barneby i Angola er åpnet
Advertisements

Kjell Sandli Daglig leder Hareid Fastlandsamband A/S
Skoleeiere og skoleledere skal kunne kombinere elementer fra temaene* i videre planlegging og ledelse av utviklingsarbeidet i egen organisasjon. * Evalueringen.
Valgkamp Byggenæringen Norges største distriktsnæring.
LEVEKÅRSDIMENSJONEN I PASIENTFORLØPET
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Forprosjekt Verdiskaping 2010 Sogn og Fjordane Torbjørn Årethun.
Lov om spesialisthelsetjenesten m.m.
TNS gallup Ledende helsesøstre: Skolehelsetjenesten i grunnskolen og videregående Landsomfattende kommuneundersøkelse september 2003 Seniorrådgiver Bjarne.
Stjernø-utvalgets møte i Sogndal 12.september 2007.
Er det behov for et regionalt senter for inkludering og mangfold i Møre og Romsdal?
Opplæringskontoret for fiskerifagene
Veien videre med Ung:leder prosjektet? Hva Hva skjer i 2012 sentralt? - Søknad inne hos Gjensidigestiftelsen om 3 nye år med støtte - Vi ønsker å starte.
Kommunal- og moderniseringsdepartementet Norsk mal: Startside ALTERNATIV A Tips for engelsk mal velg KMD mal ENG under ”oppsett”. Strandsoneforvaltning.
Hege Enoksen Normann, Distriktsansvarlig Samferdsel
Organisasjons-struktur
FORUM FOR OPPVEKST I SUNNHORDLAND Jan Enerstvedt Dagleg leiar FOS.
Revisjon av kommunikasjonsstrategien for Møre og Romsdal fylkeskommune Presentasjon for OD-møte september 2014.
Kommunereforma Stemmer kart og terreng?.
Hardangerbiblioteka. Målsetjingar Å gi brukarane av biblioteka i Hardanger eit betre tilbod. Best mogeleg bruk av den samla kompetansen ved biblioteka.
Tariffkonferanse i Larvik 10. juni 2010 Nytt fra KS.
VALGFORUM MEDLEMSFORUM FOR VALGADMINISTRASJONEN I KOMMUNENE OG FYLKESKOMMUNENE.
HARAM KOMMUNE PowerPoint-fila inneheld grafisk framstilt statistikk på kommunenivå, kommunen samanlikna med kommunegrupper, fylket og landet. Plan og analyseavdelinga.
Lokal klimaplanlegging Klimaplanprosjektet Sveinung Dimmen HVO
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
Møreforsking; «Alternativer for regionalt folkevald nivå» Møreforsking; Tore Eriksen Politikardag, 24.november 2014.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Oppstartsmøte Vassområda på Sunnmøre Baronen Hotell Spjelkavik 24. Mai 2011.
Fagskolen i 2012 Norges mest framtidsrettede fagskole, der fagmiljøene møtes og kompetanse utvikles Ivar Lien.
Ungdomstrinn i utvikling 1. samling i pulje 4 for skoleeiere og skoleledere Internett:
Velkommen til samling for regionsledere Nyheter fra Utdanningsdirektoratet (skoleutvikling, etter- og videreutdanning): Ungdomstrinnsatsning Mulig videreføring.
Samling for frittstående videregående skoler 30 mars : :00: Regelverk og tilskudd Informasjon om regelverk, Innsamlingsportalen (WIS), Tavla.
Velkommen til Hovedlandsrennet i skiskyting 2016 i Målselv 1 – 3. april 2016.
Utarbeidet av Bjarne Grefstad Nytt fra opptakskontoret NASJONALT OPPTAKSKONTOR FOR FAGSKOLEN RFF Årskonferanse, Trondheim, 2. – 4. mai 2016.
Forskningsdagene 2009 Presentasjon 26. november 2009 Kathrine Ytterdal Sørum, medieanalytiker   Mette.
Dialogmøte Korleis arbeider vi med kvaliteten i grunnopplæringa i Sogn og Fjordane?
Side Hareid kommune © 2007 Side 1 Treffpunkt Hafast Det nye kommunekartet, kva betyr det for regionen? Ulsteinvik
Bistand i arbeidsforholdet Parat bistår deg gjennom hele ditt yrkesaktive liv Du kan være medlem selv om du bytter jobb eller det skjer endringer på arbeidsgiversiden.
Kandidatundersøkelsen 2013 og Studiebarometeret Merethe Westberg Cummings, Karrieresenteret.
Gosia Taszarek Michał Giełda Den dømm- ende makt : Det norske rettsvesenet.
Det Sentrale Pensjonistutvalget i Fagforbundet har avholdt en anonym spørreundersøkelse for uføretrygdede medlemmer i Fagforbundet. Spørreundersøkelse.
Dialogmøte Korleis arbeider vi med kvaliteten i grunnopplæringa i Sogn og Fjordane?
-Ein tydeleg medspelar Kommunereformen Fagforbundet – 5. november 2014 Fylkesrådmann Ottar Brage Guttelvik.
Den norske tannlegeforening Etter lønnsoppgjøret 2008 Et kort tilbakeblikk på fjorårets oppgjør og lønnsstatistikk.
Utvalgte kulturlandskap i jordbruket Forvaltningssamling i Trondheim
Bakgrunn for reforma Oppdraget frå stortinget Utgreiingar som er gjennomført Krav til fremdrift Saka i dag: Forhandlingsutvel og mandat.
Kristiansund og Nordmøre Næringsforums medlemsundersøkelse Finn Backer
Læringsnettverk for kommuner
Leppefiskstatistikk Tove Aasheim, Statistikkavdelingen
Nytt fra opptakskontoret
Radiolytting i Norge er godt dokumentert
STATUS FOR DEMENSOMSORGA I MØRE OG ROMSDAL
Hvem stemmer på hvilke partier?
Uføretrygd 2. kvartal // Eli Sektnan og Geir Arntzen.
SAMARBEID SØRE SUNNMØRE Hareid, Herøy, Ulstein, Sande, Ulstein, Vanylven, Volda, Ørsta   Ein ledd i organisasjons og evalueringsprosjektet.
Ny tilskuddsordning for fagskoleutdanning
Læringsnettverk for kommuner
Ved fylkeslege Petter Schou
Drukningsstatistikk 2017 Redningsselskapet
Hvordan ser arbeidsmarkedet ut for BI-studenter. Morten H
Det har aldri vore skapt så mange nye arbeidsplassar i Sogn og Fjordane
Kartlegging av mobilitet
Ole Hjartøy – Regiondirektør – NHO Nordland
Drukningsstatistikk Redningsselskapet
Utskrift av presentasjonen:

Strategiske utfordringar for utdanning HVO Rektor Jørgen Amdam September 2008

Disposisjon Kva er behova om 10 år – 20 år? Kva er vårt nedslagsfelt – geografisk.. ? Kva er vår utdanningsprofil? Korleis bør den vere om 10 – 20 år? Oppsummering

6 Folkemengde per 1. januar, etter fylke og kommune. Registrert Framskrevet , alternativ MMMM Hele landet Østfold Akershus Oslo Hedmark Oppland Buskerud Vestfold Telemark Aust-Agder Vest-Agder Rogaland Hordaland Sogn og Fjordane Møre og Romsdal Sør-Trøndelag Nord-Trøndelag Nordland Troms Romsa Finnmark

502 Molde Ålesund Kristians Vanylven Sande Herøy Ulstein Hareid Volda Ørsta Ørskog Norddal Stranda Stordal Sykkylven Skodje Sula Giske Haram Vestnes

15-74 år år år år år år år 2310 Universitets/høyskolelektor er mv %7 %34 %28 %23 %7 % 2320 Lektorer/adjunkter vg. skole %2 %27 %39 %31 %1 % 2340 Spesialpedagoger %1 %23 %40 %32 %3 % 3310 Grunnskolelærere %2 %38 %35 %24 %1 % 3320 Førskolelærere %5 %60 %28 %5 %0 % 3460 Sosionomer ol %4 %45 %35 %15 %1 % 3491 Journalister ol %7 %47 %28 %13 %2 % NORGE 2007

Sysselsatte per 4. kvartal, etter region, næring, kjønn, alder, tid Sysselsatte personer etter bosted 15 Møre og Romsdal2007 Undervisning Menn år år år år år år år 111 Kvinner år år år år år år år 135 SNART 3000 ELLER 1/3 OVER 55 ÅR 2007 Sysselsatte personer etter bosted 15 Møre og Romsdal Helse- og sosialtjenester Menn år år år år år år år 131 Kvinner år år år år år år år 325 OVER 5000 OVER 55 ÅR – 20%

Behova framover Store behov for våre “regionale” profesjonsutdanningar, spesielt lærarar i M&R og i landet – minst 300 pr år i M&R Folketalet i vår ”region” (Sunnmøre) er jamt stigande og om lag i takt med landet Megatrendar: –Globalisering –Berekraft –Sjølvrealisering –Demografi - eldrebølga –Urbanisering –Manglande offentleg styring

Vidaregåande skule M&R haust 2007 – Barstad Møreforsking Volda

Vår målgruppe er Allmennfag primært: Kva betyr det når berre 9 % vil bu i fylket etter VGS – heile 35% i storby?

Vår rekruttering og studieprofil ”Vår region” Mediautdanning Profesjonsutdanning Nettutdanning Masterutdanning (Dei andre)

Dei viktige profesjonsutdanningane Møre og Romsdal Oslo og ARest Norge S&F

450 opptatt M&R

Population change 1990 to 98 Commune level 0,1 % grensa for Opptak innb.

Media-utdanningane

Opptak : 353

MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORDANE OSLO OG AKERSHUSANDRE % % % % % % Gj.snitt % Journalistikk

55% M&R og S&F

MID % MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORDANE OSLO OG AKERSHUSANDRE

Opptak 2008

Mediefeltet Dei mest nasjonale av profesjonsutdanningane våre Svært viktig å vidareutvikle – halde vår nasjonale rolle Journalistikk bør vidarutviklast innanfor noverande strategi Kan Info og MID samarbeide – samordnast betre – ei utdanning med spesialisering – klarare profilering? Kva med etter- og vidareutdanning? Bør ha masterutdanning så snart som råd for å halde på ry og dyktige fagfolk

Dei regionale profesjonane – fordi det er tilbod i ”alle regionar”

Opptak : 291

MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORDANE OSLO OG AKERSHUSANDRE 2003 % % % % % % Gj.snitt % BARNEVERN

Barnevern – opptak 2008 Barnevern HovudopptakVaraopptakEtterfyllingRestetorg Høgskule StudieplassarNetto tilbodTilbodJa svarTilbodJa svarTilbodJa svarTilbodJa svar Finnmark Bodø Sogn og Fjordane Lillehammer Volda

Opptak 2003 – 2008: 299

MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORDANE OSLO OG AKERSHUSANDRE 2003 % % % % % % Gj.snitt % SOSIONOM

Sosionom – opptak 2008 SosionomHovudopptakVaraopptakEtterfyllingRestetorg Høgskule StudieplassarNetto tilbodTilbodJa svarTilbodJa svarTilbodJa svarTilbodJa svar Finnmark Bodø Sogn og Fjordane Lillehammer Volda

Opptak : 452

MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORDANE OSLO OG AKERSHUSANDRE 2003 % % % % % % Gj.snitt % ALLMENNLÆRAR

Allmennlærarutdanning – opptak 2008 AllmennlærarHovudopptakVaraopptakEtterfyllingRestetorg HøgskuleStudieplassarNetto tilbodTilbodJa svarTilbodJa svarTilbodJa svarTilbodJa svar Finnmark Tromsø Bodø Nesna Nord Trøndelag Sogn og Fjordane Stord Haugesund Telemark Hedmark Volda

Opptak : 285

MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORDANE OSLO OG AKERSHUSANDRE 2003 % % % % % % Gj.snitt % FØRSKULELÆRARUTDANNING HEILTID

Førskulelærar – opptak 2008 FørskulelærarHovudopptakVaraopptakEtterfyllingRestetorg HøgskuleStudieplassarNetto tilbodTilbodJa svarTilbodJa svarTilbodJa svarTilbodJa svar Finnmark Tromsø Bodø Nesna Nord Trøndelag Sogn og Fjordane Stord Haugesund Telemark Hedmark Volda

Volda/ Ørsta Ulstein/ Hareid Herøy/ Sande/ Vanylv en Åle- sund Rest Ålesun dr Molde Rest Roms- dal Kristian -sund Rest Nordmøre Barnevern Sosionom Allmenn- lærar Førskule- lærar Førskule- lærar, deltid Kvifor er rekrutteringa frå Hareid/Ulstein så lavt for alle desse utdanningane? Er nordre Sunnmøre og Romsdal spesielle satsingsområde for deltidsutdanningar? Om nød: heiltidsklasser i Ålesund – Molde? Nye tilbod retta mot: ”eldrebølgja”? Nasjonal og/eller internasjonal marknad?

”Dei regionale profesjonsutdanningane” HVO har god søkjing og opptak samanlikna med andre høgskula i distrikta Førskulelærarutdanninga er den klart mest ”lokale” av utdanningane Dei rekrutterer alle 2/3 eller meir av studentane frå M&R og S&F. Må vidareutvikle kontakta med regionen Lærarutdanning – både 1 – 7 og 5 til 10. Nye nasjonale tilbod i tillegg – med spesialisering (media, kultur, internasjonalt arbeid..)?

Kulturfag

MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORD ANE OSLO OG AKERS HUSANDRE % % % % % Gj.sni tt % Musikk BA MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORD ANE OSLO OG AKERS HUSANDRE % % % % % Gj.snitt % Idrett og friluftsliv BA

Opptekne 2008

Opptak 2008Opptak Idrett årseining 2008

Kulturfaga Er mindre regionale enn profesjonsutdanningane Har dei potensiale til å bli nasjonale studium? –Kva vil det eventuelt krevje av profilering, marknadsføring m.m.? –Bør talet ”inngangsportar” reduserast frå 5 til 3 - 2? (MID, IF, KUNST) – jamfør journalistikk –Kva med spesialisering av førskulelærarutdanning og lærarutdanning

Nettstudium Mange ulike tilbod – men berre volum innan historie og … Samarbeid med eksterne aktørar – Studiesenteret – fungerer det? Er dette eit ”nødområde” eller eit ”satsingsområde” I tilfelle satsing – innan kva fag og kva krevs av støtteapparat?

Historie nett og lokalt MØRE OG ROMSDAL SOGN OG FJORDANE OSLO OG AKERSHUSANDRE % % % % % Gj.snit t %

Grunnutdanningane Bortsett frå media og nettunderviste fag er vårt rekrutteringsområde Sunnmøre og Nordfjord Kan vi utvikle fleire program nasjonale/int?: –Kulturfag –Spesialitetar – sosialt arbeid i utviklingsland Kva må til for å ”heve” program til eit høgre geografisk nivå? Kva må til for å sikre betre rekruttering i kjerneområdet og i randområdet – profil, status, namn, marknad, marknadsføring..? Kva program må vi ha ut frå eit regionalt ansvar – nye, vidareutvikle …

Masterutdanningane Møre og Romsdal

Opptak 2006 – 2008: 58 81% frå M&R, S&F og Hordaland

Opptak 2005 – 2008: % frå M%R og S&F

Master – vegar: ”Kurs-master” – profesjon – 30 p. oppgåve – minst 15 studentar pr. kurs – minst 5 helst 10 med doktorgrad i stab? –Variant 90 p. erfaringsbasert master kan bli meir aktuell i framtida for å få gjennomstrøyming. ”Forskar-studentar” – fag – minst 60 p. oppgåve – rettleiingsbasert – høg fagkompetanse – minst 3 med doktorgrad? ”Samarbeids-master” – døme leiing HiNT + Handelshøiskolen i København – vi ”juniorpartnar” – kompetanse til å drive kurs og litt rettleiing – fagleg ansvar hjå seniorpartnar – krev nøkkelpersonar/kompetanse til kurs

Våre master i dag Planlegging Og leiing Meistring og myndiggjering PROFESJON FORSKING Spesialpeda- gogikk Mykje samarbeid Lite samarbeid Nynorsk skriftkultur Kulturmøte

Utfordringar master Kva masterutdanningar bør vi ha – dagens? + journalistikk/media, kulturfag.. – kvifor, kva krev det? Kva skal vi ha av eigne masterutdanningar og korleis bør vi organisere dei – internt samarbeid - sams modulisering/kurs m.m. – stab … - ”eige program”? Kven bør vi samarbeide med eksternt, om kva – kvifor – korleis? Korleis rekruttere tilstrekkeleg kompetanse?

Alle opptak v. HVO samla AvdelingTilbod gittJa svar MøttProsentvis frammøte i fht. tilbod AHF ,6% AKF ,1% AMF ,4% ASH ,3% IAa118654,5% Samla ,6% Samordna opptak AvdelingTilbod gittJa svarMøttProsentvis frammøte i fht. tilbod AHF ,4% AKF ,6% AMF ,6% ASH ,4% Samla % KVIFOR SÅ STORT FRÅFALL?

Utfordringsfelt Mediautdanningane – korleis halde på status og vidareutvikle dei? Dei regionale profesjonsutdanningane – vidareutvikling av ”marknad” og utdanningar Kulturfaga – utviklast til nasjonale fag – organisering - profilering? Nett – etter- og vidareutdanning Masterutdanningane – eigne – samarbeid Strategisk studienemnd? KORLEIS GJERE HVO MEIR ATTRAKTIV?