Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan nå ut i Media ? NASOL-orkestrene og forholdet til media.
Advertisements

Hvordan vinne på auksjonene? Ingen fasit, men mange gode triks.
DiSC fra Inscape Publishing Inc.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Info om ”Myratunet” Hei, og velkommen til denne informasjonen om ”Myratunet”. Klikk deg framover i dokumentet med venstre musetast. Noe tekst kommer automatisk.
Salg av toalettpapir og tørkeruller
Presentasjon for Byggevareindustrien
BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no.
Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud.
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
12. Oppsummering.
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
Hvorfor mister vi gjester?
Markeder med asymmetrisk informasjon
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Styrearbeid i Norwegian
Daglig leder Sult-gruppen Siviløkonom BI
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
Den store Skattejakten
Nils Eirik Stamland, INEOS Norge AS
Tilbake til Fremtiden Eirik Hoff Lysholm, Dagsavisen Norsk Redaktørforeningens høstmøte Gardermoen 4. november 2013.
• (så): • Han følte seg ensom, så han gikk på kino. • (derfor): • Han følte seg ensom. Derfor gikk han på kino. • (siden): • Siden han følte seg ensom,
DRAMMEN Les og svar på oppgaver
Bostedspreferanser og arbeidsreiser i norske storbyer
KS Arbeidsgiverutvikling 2009
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Segmentering Kapittel 8.
Posisjonering Kapittel 10.
Svar på gruppearbeid Gruppe E Spørsmål 1 Trenden for de fleste er at antall medlemmer går nedover. Men aktiviteten blir ikke nødvendigvis skadelidende!
De usynlige Hva vet vi om situasjonen i Oslo i dag? Noen inntrykk fra Kirkens Bymisjons virksomheter Sturla J. Stålsett Generalsekretær.
Hvorfor en visjon ? Holder det ikke med arbeidsplanene til aktivitetsutvalgene? Unyttig arbeid Prioritere mer konkrete oppgaver.
Ser du feilen i denne setningen?
Kapittel 11 Fra idé til bedrift 19/
Forelesning i mikroøkonomi.
Nasjonal digital læringsarena
Tre satsningsområder – Næringslivets potensiale Bygge og selge flere hytter Å få hyttefolket til å bruke hyttene sine mer –
Startet 1 mai 2008 Norge i et nøtteskall rundtur med valgfrie aktiviteter Kjøper aktiviteter hos lokale leverandører.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
Kjente brukersteder med høye rabatter Fordelsguide i høy kvalitet, med kort og lommeguide Lang gyldighet på alle fordelene (1. november 2010)
Øving 2 – Markedsplanen I
Datasystem for plateselskap Av gruppe Nr 35E: Peter Taban.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Fattigdommen ingen ser
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Hva er penger? Penger er gyldig betalingsmiddel for økonomiske transaksjoner. Både sedler og bankkort regnes som penger Penger har tre funksjoner i økonomien.
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
M&L2 Kap. 3 Konkurrent- analyse Oslo, sept Hvem er konkurrenter? Mange bedriftsledere vet ikke hvem deres konkurrenter er Forskjellige bransjer.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Internasjonal handel og komparative fortrinn De varene og tjenestene vi kjøper fra andre land, kalles import. Eksporten er de varene og tjenestene vi.
ET TILBUD OM «KUNST MED MENING» …for inntektene av salget går til Barnas Stasjon i sin helhet (kontakt Ingunn K. Skaara på
Kap. 45 – Online Symbolic Services – Case studies How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor.
Kapittel 2 – Tilbud og etterspørsel. I kapittel 2 skal du lære: Hvilke forhold som bestemmer etterspørselen etter en vare Hvilke forhold som bestemmer.
Monopol og markedsmakt
Kapittel 1 – Hva er samfunnsøkonomi?. I kapittel 1 skal du blant annet lære: Hva samfunnsøkonomi er Om forskjellen mellom mikroøkonomi og makroøkonomi.
Markedsføring.
OVERSIKT OVER BUSSER ROGALAND - TRAVEL Mercedes E Klasse
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Opphavsrettens begrunnelse
Forbruker- og finanstrender 2017 Delrapport RÅDGIVNING
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Oppgave 14 Side 123 i arbeidsboken.
Kapittel 6: Inntektsdannelsen
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Gjør om fra presens til s-passiv. 
Del III: Relasjonsforhold mellom kunde og leverandør
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Strategisk markedsføring
Utskrift av presentasjonen:

Marketing BMW – M5

Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil? -På hvilken måte markedsføres bilen i dag?

Markedssegmentering -Folk med lederjobber og dermed også høy inntekt. -Folk som vektlegger komfort, kvalitet, luksus. -Folk som er opptatt av status. -Folk med en M5 har gjerne flere biler, stort hus og stor kapital til å kjøpe det de måtte ønske. -Folk som ønsker å kombinere sport med luksus og ergonomi.

Posisjonering -BMW M5 befinner seg i en liten nisje og kan derfor utnytte dette ved å prise bilen høyt -Mercedes E63 AMG og Audi RS6 er konkurrentene til BMW M5 -Det selges færre enn 20 stk. av disse 3 modellene til sammen i Norge hvert år

Reposisjonering/forsterkning av det utviklede produkt Dette fikser du eirik

Markedsføringsprogram Satse mer på aviser som Finansavisen, Kapital osv.